もう人生で何個目かわからない markdown エディタ作った。が、今回のは結構気に入っている。 https://markdown-buffer.netlify.com/ で遊べる。 用途としては、GitHub か Qiita か はてなブログかわからないが、なにか書こうと思ったときに、どのサービスも中途半端に重いので、とりあえずのバッファが必要、という感じで作った。なので速度重視。 ブラウザのストレージで永続化してる。オフラインで動く。できるだけエディタとしてはスコープを大きくせず、単に編集バッファ(textarea)でしかない、というのを意識している。 結構頑張って作り込んでしまった https://nedi.app が色々肥大化してしまっていて入力時にラグを感じるので、編集体験を見つめ直す自戒もある。 機能 数式対応 コードハイライト対応 バックグラウンドで自動保存 改行を br に
If you're still using console.log() to find and fix JavaScript issues, you might be spending more time debugging than you need to. This tutorial shows you how to make the most of Chrome DevTools so that you can debug your JavaScript as quickly as possible. Demo: https://goo.gl/MwytjG Doc version of this tutorial: https://goo.gl/NZxQdD Breakpoints Guide: https://goo.gl/9XYhhF JavaScript Debugging
.app 1 .dev 1 #11WeeksOfAndroid 13 #11WeeksOfAndroid Android TV 1 #Android11 3 #DevFest16 1 #DevFest17 1 #DevFest18 1 #DevFest19 1 #DevFest20 1 #DevFest21 1 #DevFest22 1 #DevFest23 1 #hack4jp 3 11 weeks of Android 2 A MESSAGE FROM OUR CEO 1 A/B Testing 1 A4A 4 Accelerator 6 Accessibility 1 accuracy 1 Actions on Google 16 Activation Atlas 1 address validation API 1 Addy Osmani 1 ADK 2 AdMob 32 Ads
and then write a function that trains on a batch of colors. Note that we wrap the call for the session to train within a math.scope callback. Using math.scope is obligatory here (and in other parts of the code) because it allows deeplearn.js to reap resources (such as data on the GPU) once they are no longer needed. Also note that the train1Batch method accepts a shouldFetchCost parameter. This al
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Guardian誌のPatrick HamannがLondon Web Performance Meetupで、モバイルサイトのパフォーマンス向上の取組みについて講演しています。 まずは、Web Performance TodayのeCommerceに関する調査で、 ユーザの期待するページ読込み時間は、2000年の8秒から、2012年には2秒を切るレベルまで下がってきている。 ことを挙げ、1秒以下を達成するには、 3Gネットワークでは、DNS Lookup / TCP Connection / HTTP Request & Responseで 600ms (Guardianのある英国ではそれ以上)はかかる。残りの400msで、Server Response TimeとClient-side Renderingを最適化する必要がある。 というGoogleのPageInsightの分析結果を紹
Effectively managing memory at Gmail scale Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Introduction While JavaScript employs garbage collection for automatic memory management, it is not a substitute for effective memory management in applications. JavaScript applications suffer from the same memory related problems that native applications do, such as me
移転しました http://please-sleep.cou929.nu/20121229.html
Web applications have evolved from simple HTML pages into rich, interactive applications that provide a great user experience. Today's web apps pose a challenge for developers, however: how do you create and maintain efficient JavaScript code that downloads quickly and works across different browsers? The Closure tools help developers to build rich web applications with JavaScript that is both pow
この和訳について¶ この文章は Google JavaScript Style Guide を非公式に和訳したものです. 内容の正確性は保証しません. ライセンスは原文と同じく CC-By 3.0 とします. フィードバックは Issue への登録 , あるいは Kosei Moriyama (@cou929 または cou929 at gmail.com) へ直接お願いします. この和訳のリポジトリは こちら です.
How do I start? Work through the UI Hello World. Work through the API Hello World. Download the application. Work through the Application Hello World. Read about Advanced compilation. Use the Closure Inspector to debug. Explore the project's source code. What is the Closure Compiler? The Closure Compiler is a tool for making JavaScript download and run faster. It is a true compiler for JavaScript.
どうも、「公開APIを利用したサンプルサイトを作っていくよ」管理人のZAPAです。 今日は、マッシュアップツールを作るための第一歩として、「iGoogleガジェット」の開発方法を解説します。 「Googleからのプレゼントが届いたよー!!!」に登場した、iGoogleガジェット。 「ガジェット大好き!」って人も、「これからの時代はガジェットだ!」って人も、「ガジェットって何だろう?」って人も、これからの時代は自分でガジェットを作れるとカッコイイと思うよ!!iGoogleガジェットに興味を持っても、開発情報を調べるのはなかなか大変です。 公式サイトに重要な情報はたくさん載っていますが、コンパクトにiGoogleガジェット開発方法を理解できるページがありませんでした。 公式ドキュメントをマジメに読むと30分以上かかり、やる気がそがれてしまいますので、ここに「iGoogleガジェット開発方法」を
ユーザー設定関連の機能は _IG_Prefs クラスのメソッドとして実装されています。従って、使用する前に _IG_Prefs オブジェクトを作成する必要があります。基本的に以下のように記述するだけで OK です。 var prefs = new _IG_Prefs(__MODULE_ID__); __MODULE_ID__ はサーバーサイドで個々のガジェットの ID に置換されます。上記の行は完全に定型句として覚えてしまって問題ないと思います(ただし、 URL ガジェットは除く)。 このような手続きを踏むのは、おそらくインラインガジェットで対象となるガジェットを識別するためでしょう。インラインガジェットはすべて iGoogle のメインページ上で動作するので、どのガジェットからの呼び出しかを暗黙的に判断するのが難しいのだと思います。 _IG_Prefs には以下のメソッドがあります。 g
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