There is no faster (pun intended) way to slow down a site than to use a bunch of JavaScript. The thing about JavaScript is you end up paying a performance tax no less than four times: The cost of downloading the file on the network The cost of parsing and compiling the uncompressed file once downloaded The cost of executing the JavaScript The memory cost The combination is very expensive. And we a
WebGPU is an emerging API that provides access to the graphics and computing capabilities of hardware on the web. It’s designed from the ground up within the W3C GPU for the Web group by all major browser vendors, as well as Intel and a few others, guided by the following principles: We are excited to bring WebGPU support to Firefox because it will allow richer and more complex graphics applicatio
Golangを始めました。 GolangはC言語のように、シンプルな文法・データ構造でできているのですが、同時に、生産性を高めるための、高度な概念も取り入られています。 そしてそのために、Golangには若干トリッキーな構文がいくつかあります。 しかし、それらを知らずに、他の言語での先入観や勝手な思い込みで判断してしまって、ハマることがちょいちょいありました。 ここでは、Golangを始めてみて、個人的にハマったことや、勘違いしたことを、トピック別に備忘録としてメモしていこうと思います。 ここでは、「インターフェース(interface)」とは何ぞやについてのメモを記載しました。 インターフェースとは? Golangの変数は、値だけを持っていて、型情報は持っていません。Golangには、変数の値とその変数の型情報をセットにして保持する、言語組み込みの特殊な構造体があり、その構造体をインター
In this post, we explore cooperative multitasking and the async/await feature of Rust. We take a detailed look at how async/await works in Rust, including the design of the Future trait, the state machine transformation, and pinning. We then add basic support for async/await to our kernel by creating an asynchronous keyboard task and a basic executor. This blog is openly developed on GitHub. If yo
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