Welcome to part 2 of this tutorial series on making a Lode Runner-style 2D game with Unity 3D. In part 1, I introduced you to a bunch of free tools and scripts that we’ll be using and showed you how to setup your project. In this post, I go over how to create the level sprites and build your first level. Of all the Unity plugins we covered in part 1, the main plugin we’ll be focusing on in this in
In this iDevBlogADay post, I’m going to kick off a new tutorial series that’s aimed at making a 2D sprite-based game in Unity3D using only freely available tools, scripts and plugins. This isn’t the first 2D in Unity3D tutorial series I’ve done here – I previously did a 5 part series that used Sprite Manager 2 for the sprite display and animation duties. This time around, I want to show you how to
Try slip-on shoes with arch support today and experience the difference firsthand Slip-on sneakers with arch support provide a convenient and cozy solution for those in pursuit of a flexible and encouraging footwear alternative. When slip-on shoes incorporate Arch support, they become an even more attractive option for individuals seeking a combination of style, comfort, and foot health. Whether y
http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/index.Accessing_Other_Game_Objects.html UnityはGameObjectへのアクセス方法がたくさんある。Unity初心者のこのアクセス方法の多様さに少し戸惑うと思う。 GameObjectにアクセスするいくつかの方法を示す。 シーンに付加された「OtherScript.js」にアクセスする var otherScript: OtherScript = GetComponent(OtherScript); otherScript.DoSomething(); スクリプト名とクラス名は同じ名前で対応している。
こんにちは。@Yamadaです。 今回は2月に試験的に試してみたNAVERまとめの、稼ぎという視点での検証です。 とりあえずNAVERまとめで稼ぐことは出来るのか? 結論:NAVERの売上による ぶちゃけちゃいましたが、まぁこのへんはその時々の誤差かもしれません。 現段階では、稼げると言えますが、この先はまだわかりません。 というのも、以下のNAVERの仕組み NAVERの売上 / 全ユーザーの全ポイント = もらえるお金 という構図。 あくまでもこれは指標の一つなので、NAVER内で優秀なまとめを定期的に排出し、ランクが上がればこの構図は少しずつ崩れます。 ただし、NAVERの売上が上がるよりも、はるかにユーザーが膨大に増えてくると、同じだけのポイントを叩きだしても、分配は減るという天秤にかけられているので、そのあたりの将来的な見方も必要になってきます。 なので、現在景気よく収入があっ
吹奏楽コンクール リウマチの調子が悪い!薬の副作用もやばい! 副作用のせいでご飯が全然食べられなくなって顔から痩せていくんだけど、お腹とかお尻から痩せたらいいのに。蓄えがあるから多少痩せたってちょうどいいくるいやけど、幸薄そうに見えるから顔は太ったままがいいなぁ。 お…
Unityへようこそ Unityはインタラクティブエンターテインメントや、マルチメディア体験ができるアプリケーションの作成を強力にサポートします。 このマニュアルは、Unityの基本的な使い方から、応用テクニックまでを学習するのに役立ちます。すべてを通して読むこともできますし、リファレンスとして使うのも良いでしょう。 このマニュアルは3つのセクションに分かれています。はじめのセクションはユーザガイドで、Unityのインタフェース、Assetワークフロー、基本的なゲームの開発について説明します。もし、初めてUnityを使うのであれば、Unityの基礎 セクションから読み始めると良いでしょう。 2つ目のセクションはFAQです。一般的に行われるタスクについて、よくある質問と回答がのってます。 3つめのセクションは応用です。ゲームの最適化、シェーダ、ファイルサイズ、配布について説明します。
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