未塗装状態を逆光でみると光が透けて内部散乱してる様子がわかります。 肌は半透明なので、このsss(サブサーフェイススキャッタリング)効果を肌塗装に生かさない手はありません。 透き通る様な肌と言いますが、本当に透き通っているのです。 プラサフを塗った部分(スカート)は不透明になりsss効果が無くなっています。 レジン成型色を生かして肌の透明感を出したいのでサーフェイーサーは吹きません。(サフレス塗装) 代わりに透明のプライマーを吹きます。 前回のテスト結果を受け、フィニッシャーズマルチプライマーを使用します。 原液を薄めずそのままエアブラシ塗装します。塗膜は薄いほうが効果的です。 プライマーは厚吹き厳禁。厚塗りすると逆に禿げ易くなります。 アニメキャラならほぼ単色のシャドウやハイライトの濃淡のグラデーション塗装で済まされるところですが リアルキャラはそうはいきません。 イラストレーターのJa
100% FreeNot just free, but CC0, meaning you can use them for absolutely any purpose without restrictions. No paywalls or signup required, simply download what you want and use it immediately without worry. Hand CraftedAll our assets are made by humans with love, avoiding generative AI and overreliance on procedural methods. We don't want to pollute the web with more trash, so we focus on creating
Hey, I'm Dorian Zgraggen and I run cgbookcase.com. My goal with this website is to make 3D rendering more accessible by providing free PBR textures and guides on how to use them. You can contact me via E-mail: dorian[at]cgbookcase.com If you like my work, feel free to support me on Patreon. PBR Texture Creation Tutorial Series I'm currently working on a tutorial series that teaches you how to crea
AliceVision is a Photogrammetric Computer Vision framework for 3D Reconstruction and Camera Tracking.
Materialize is a stand alone tool for creating materials for use in games from images. You can create an entire material from a single image or import the textures you have and generate the textures you need. • Diffuse -> Height • Diffuse -> Metallic • Diffuse -> Smoothness • Height -> Normal • Height + Diffuse -> Normal • Normal -> Edge • Normal -> Occlusion • Normal + Height -> Occlusion • Norma
Since the introduction of Mari to the texture world, There has been some confusion when it comes to UDIM, the UV offset system that Mari uses. To explain what UDIM is, some basic understanding of UV space is needed. The standard coordinate system that 3d packages uses to define a tile is a simple two number notation. A UV coordinate using this notation would look like (0,1), this is simply (u,v).
(一番下に、式を分解したものを置いてあります) やや誤差は大きくなるものの計算に必要な数値は、できる限り簡単に調べられる「写真の大きさ(ピクセル数)」「実焦点距離」「35mm換算焦点距離」の三つのみ入力で、搭載されてるセンサーサイズを推定します。 スマホやコンデジのセンサーサイズを調べるときに使ってみてください 調べたいスマホやコンパクトデジカメで撮った写真のExif情報を開く Windows7以降であれば、右クリック→プロパティ→詳細で、計算機に必要な情報がすべて出るはずです。また、スマホのアプリでもExifを調べられるものがあります。 画像サイズ(Windows8.1のプロパティー) この大きさの数字を、下の画像サイズにそのまま入力してください 35mm換算焦点距離と実焦点距離(Windows8.1のプロパティー) プロパティーの詳細をすこし下にスクロールすると、焦点距離と35mm換算
株式会社unknownCASE 劇場版、OVA、CM、TVシリーズなどのアニメーション制作に特化した、少数精鋭のCGプロダクション。連綿と受け継がれてきたレイアウトやアニメーションの伝統を継承、進化させ、新たなCGアニメーションを生み出すことに注力している。近年の参加作品には、『龍の歯医者』、『シン・ゴジラ』(ヤシオリ作戦特撮パート・プリヴィズ制作)、 『マクロスΔ』、『楽園追放 -Expelled from Paradise-』、『AKB0048』、劇場版『マクロスF』などがある。現在、同社ではスタッフを募集中だ。 www.unknowncase.com www.unknowncase.com/recruit.html ポージングだけでなく、レイアウトやカメラワークの知識も必要とされる 崎山氏はunknownCASEの社内でも、自身のノウハウを共有するための講義を実施しているという。「ア
ホーム > カメラ選び > 画像センサー(撮像素子)とは?各サイズについて 画像センサーとは、カメラのここの部分です。 イメージセンサーや撮像素子などとも言われますが、レンズから入ってきた光を電気信号に変換する部品です。 デジカメでは、より高画質な写真は、画像センサーサイズとレンズの大きさによって決まってきます。レンズは交換できますが、画像センサーは交換できません。そのため、画像センサーがどのサイズなのかは、カメラを選ぶ上でとても重要です。 基本的に以下の順で画像センサーのサイズが大きくなります。 スマートフォン < コンデジ < ミラーレス一眼(または一眼レフ) 実際にどれくらいのサイズか? 実際の画像センサーのサイズは、以下の図をご覧ください。 一番小さいのは、iPhone 5Sで1/3型。ミラーレス一眼のNEX-3NはAPS-Cサイズになるので、面積でみるとかなり差があることがわかり
The software can be downloaded from HERE. What is Nvil: Nvil is a polygon modeling application with rich tool sets. Its deep customization ability provides ways for user to create fast and comfortable workflow to suit individual needs. Customizing UI can be a big tough task. It needs good modeling experience and knowledge of Nvil. There are some user-created UI settings available in Nvil forum. Pu
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