はじめまして。UIデザイナーのカミソルです。 わたしはOHAKO.incの受託事業の部署でサービスの体験設計からUIデザインをしています。 今回はSketchのSymbol機能を使って、デザインしながら効率よくガイドラインを作る方法について書きたいと思います! ※この記事はSketch Advent Calendar 2017 19日目の記事です。 なぜデザインしながらガイドライン化したいのかガイドラインを作る目的は2つあります。 1. エンジニアとの連携のため "カラーの種類"、"テキストスタイルの種類"、"画像として書き出すもの"、"コンポーネント"の4つがはっきり伝わるSketchデータにしたい。 2. デザイン運用のため デザインを運用をするとき、誰でも追加や変更がしやすいようにしたい。「デザインしながら」とつけた理由は、デザインしていたら自然にガイドラインが出来ていた。という
I’m no color expert. Far from, actually. Throughout my career, I’ve depended on visual designers better than myself to produce an engaging palette and apply it harmoniously across a UI. Yet, as a systems designer, I’m often in the position to provoke and validate color decisions as a system takes shape. Here’s a 16 lessons I’ve learned while stabilizing a primary palette, tint and shade choices, s
This article is part of a series on our new Design Language System. Karri recently answered questions about this topic in a Designer News “Ask Me Anything” interview. Click here to read the transcript. Working in software development and design, we are often required to ship one-off solutions. Sometimes we’re working within time constraints and sometimes we just haven’t yet agreed upon a path forw
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