Whether we prototype, write, design, develop, or test as part of building the web, we’re creating something hundreds, thousands, or maybe even millions of people will use. But how do we know that we’re creating the right enhancements for the web, at the right time, and for the right customers? Because our client or boss asked us to? And how do they know? Enter product management for the web. For t
Walking through IKEA over the weekend with two young children was a healthy reminder of what contributes to an ideal customer experience: innovative product design and thoughtful service design. IKEA covers product design with innovative home furnishings that are cost effective. Providing this outstanding product experience is only made complete by wrapping an amazing service experience around it.
Internet technology and design industry have seen constant evolution ever since their inception. By the year 2011, we all have seen positive growth in the design industry; not only this, learning web designing has also become a lot easier thanks to all the information available over the internet and in libraries. Today, we will be discussing a few designs which have gained popularity in 2011 and a
スウェーデンにあるソニーモバイルコミュニケーションズの開発拠点を徹底取材した。同社のユーザー体験/ユーザーインタフェースの専門家らへの取材を通じて、スマートフォン「Xperia」の開発アプローチに迫る。第2回は、同社ヒューマン・インタフェース・デザインのアートディレクターである今村氏に聞く、ユーザー・エクスペリエンスの定義と実践である。 ソニーモバイルコミュニケーションズでは、連載1回目に登場した石田氏や今村氏の肩書きに「エクスペリエンス」あるいは「UX」が使われている。これは、魅力的な製品を作るうえでユーザー・エクスペリエンス(UX)がカギだと考えているからだという。 同社に限らず最近よく使われるユーザー・エクスペリエンスだが、人によって認識はまちまちである。ユーザー・エクスペリエンスとユーザー・インタフェースが混同されて使われていることもある。 そこで今村氏は、これらの言葉を食事にたと
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く