Uberは、たった4年で38倍という目覚ましい成長を遂げたという。今回が恐らく初めてだと思うが、UberのチーフシステムアーキテクトであるMatt Ranney氏が、その面白くて詳細にわたる発表、「Scaling Uber’s Real-time Market Platform(Uberのリアルタイムマーケットプラットフォームをスケーリングする)」の中で、Uberのソフトウェアの仕組みについて詳しく説明している。 もしあなたが「急騰料金(サージ・プライシング)」に興味があるなら、それはこの発表の中に出てこない。知ることができるのは、Uberのディスパッチシステム、同社の地理空間インデックスの実装方法、システムのスケール方法、高可用性の実現方法、不具合の対処法についてだ。例えば、ドライバーの電話をリカバリ用の外部分散ストレージシステムとして使うという、データセンターの不具合に対処する驚きの方
1 Scaling to Millions of Simultaneous Connections Rick Reed WhatsApp Erlang Factory SF March 30, 2012 2 About ... Joined WhatsApp in 2011 New to Erlang Background in performance of C-based systems on FreeBSD and Linux Prior work at Yahoo!, SGI 3 Overview The “good problem to have” Performance Goals Tools and Techniques Results General Findings Specific Scalability Fixes 4 The Problem A good proble
Clojure's Journey: From Simplicity to Enterprise Maturity Jordan Miller discusses the evolution of the Clojure ecosystem, from Rich Hickey's initial vision tackling complexity to its current status as a mature enterprise solution. He explains key philosophies, highlights pivotal moments like the "Simple Made Easy" talk, and showcases the vibrant Clojure community and its innovative tools.
多くの人々にとってTwitterは,必要不可欠なコミュニケーション手段になった。人も企業も毎日,ますます広く,深くTwitterを利用する現在,そのスケーラビリティはまさに我々すべてにとっての関心事である。今月初めにTwitterは,143,199ツィート/秒という新たなピークロードを経験した上で,中断することなくそれを処理した。現状の定常値である5,700ツィート/秒に比較すると,これは非常に大きな値だ。プラットフォーム技術担当VPのRaffi Krikorian氏は新記録をブログで報告すると同時に,この新たなトラフィックレベルにスケールするために同社が実施した技術的変更について振り返りを行った。 3年前の2010年,ワールドカップ関連のアクティビティによる 2,000ツィート/秒というピークが引き起こした,Twitterの安定性に関する大きな問題が,同社にシステムの再構築の必要性を認識
スクウェア・エニックスの人気RPG「ドラゴンクエスト」シリーズの最新作「ドラゴンクエストX(ドラクエ10)」はシリーズ初のオンライン作品となりましたが、その舞台裏は一体どうなっていたのか。ゲームの世界観を支えるサーバシステムがどのように構成されているのかということや、ドラゴンクエストⅩならではの仕組みや機能から開発の苦労話まで、株式会社スクウェア・エニックス開発部プログラマ森山朋輝さんが語っています。 タイトル | CEDEC 2012 | Computer Entertaintment Developers Conference http://cedec.cesa.or.jp/2012/program/NW/C12_P0040.html 森山朋輝: 皆様、本日はお集まり頂きどうもありがとうございます。このセッションを担当させて頂きます、株式会社スクウェア・エニックス開発部所属の森山朋輝と
昨日に続き、アクセスが偏る系のエントリです。 なにかと議論のネタになるDNSラウンドロビンですが、今日はDNSラウンドロビンを使った時に、各IPアドレスにくるリクエスト数に偏りが出るという話。 DNSラウンドロビンで設定されているFQDNに、コマンドラインで"host"とか"nslookup"のコマンドを何度か実行すると、返ってくるIPアドレスリストの順序が入れ替わっていくことが確認できると思います。 基本的に、クライアントはそのIPアドレスリストの上(最初)からアクセスを行うため、これによって(一応)負荷分散が実現できるはずですが、特定環境のクライアントでは、ラウンドロビンとはならずに必ず特定のIPアドレスにアクセスするケースがあるのです。(既知の事実ですが。) この事は、Wikipediaの該当ページにも記載されています。 主にIPv6における宛先アドレス選択アルゴリズムとして定義され
If you started out building a dating site and instead ended up building a video sharing site (YouTube) that handles 4 billion views a day, then it’s just possible you learned something along the way. And indeed, Mike Solomon, one of the original engineers at YouTube, did learn a lot and he has given a talk about it at PyCon: Scalability at YouTube. This isn’t an architecture driven talk where we
Diligence Technical due diligence on the product architecture in which you are investing, including evaluation of the target company's architecture, organization and development processes. Know what you are getting before you make your investment. Technical Due Diligence Consulting Technology consulting services to meet all of your internet product needs. We make solutions faster, better and cheap
For most Architects, "Scale" is the most elusive aspect of software architecture. Not surprisingly, it is also one of the most sought-after goals of today's software design. However, computer scientists do not yet know of a single architecture that can scale for all scenarios. Instead, we design scalable architectures case by case, composing known scalable patterns together and trusting our instin
Nathan Marz discusses the essential properties of building real-time big data systems, emphasizing robustness, low latency, scalability, and extensibility. He introduces a layered architecture consisting of a batch layer for high latency data processing and a speed layer for compensating immediate data needs, highlighting how both layers work together to manage accuracy and efficiency. The documen
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