We propose a novel Shape Changing Interface which has the form of a “Line". Lines have several interesting characteristics from the perspective of interaction design: abstractness of data representation; a variety of inherent interactions / affordances; and constraints as boundaries or borderlines. By utilising such aspects of lines together with the added capability of shape-shifting, we present
PneUI: Pneumatically Driven Soft Composite Material for Shape-Changing User InterfacesLining Yao, Ryuma Niiyama, Jifei Ou, Sean Follmer, Hiroshi Ishii / 2013 This project presents an enabling technology to build shape-changing interfaces through pneumatically-driven soft composite materials. The composite materials integrate the capabilities of both input sensing and active shape output. This is e
MITメディア・ラボ タンジブル・メディア・グループ 石井 裕 ishii@media.mit.edu http://tangible.media.mit.edu/ 「タンジブル・ビット」 GUI と異なる新しいユー は ザ・インタフェース・デザインのためのパラダイムを 「仮想」 という言葉で呼ばれてきたオンライン・ディ ジタルの世界は,パーソナルコンピュータ,PDA,携帯 電話の遍在化と,常時オンのネット接続により, 「現実」 の日常生活の基盤に深く食い込んだ.その結果, 「現実」 と対比してあえて 「仮想」 と呼んだ二極対立構造的世界 観は,自然消滅しつつある. 一方,オンライン・ディジタル世界 (仮想) と,物理 世界 (現実) との境界面の 「ユーザ・インタフェース・ デザイン」 の観点から見ると,依然はっきりとした不連 続面が存在している.仮想世界は,グラフィカル・ユ ー
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く