2015/03/08 カテゴリー: program クックパッドさんと日経電子版さん主催のデータハッカソンに行ったら賞品をいただいてしまいました ツイート 概要 クックパッドと日経電子版とのコラボで開かれたハッカソンイベントに行ってきました。 いつも読んでいるクックパッド開発ブログのポストでたまたま告知されていたのを見て、ついつい軽い気持ちで参加してしまいました。 このハッカソンですが、日経さんの電子版・紙版のニュース記事やクックパッドさんのレシピなどのデータを使い、半日で何かを作ってみようという趣旨のものです。 これは『データハッカソン』と呼ばれるもので、オープンデータを使ったデータハッカソンは既に多く行われているようです。 ただ今回はこのイベント限定で公開されるさまざまな社内の秘蔵(?)データ群が使えるという意味で、大変貴重な機会だったと思います。 またこのデータハッカソンは学生限定の
Quantifying the Clickbait and Linkbait in BuzzFeed Article Titles UPDATE: I became a data scientist at BuzzFeed in August 2017. My thoughts about BF have changed significantly in the years since this was published in 2015! BuzzFeed is one of the most significant sources of journalistic content on the entire internet. Of course, that depends on your definition of “journalistic”: BuzzFeed is one of
This is guest post by Nerijus Bendžiūnas and Tomas Varaneckas of Vinted. Vinted is a peer-to-peer marketplace to sell, buy and swap clothes. It allows members to communicate directly and has the features of a social networking service. Started in 2008 as a small community for Lithuanian girls, it developed into a worldwide project that serves over 7 million users in 8 different countries, and is g
This is a guest post from AppLovin's VP of engineering, Basil Shikin, on the infrastructure of its mobile marketing platform. Major brands like Uber, Disney, Yelp and Hotels.com use AppLovin's mobile marketing platform. It processes 30 billion requests a day and 60 terabytes of data a day. AppLovin's marketing platform provides marketing automation and analytics for brands who want to reach their
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く