並び順

ブックマーク数

期間指定

  • から
  • まで

1 - 32 件 / 32件

新着順 人気順

Interactionの検索結果1 - 32 件 / 32件

タグ検索の該当結果が少ないため、タイトル検索結果を表示しています。

Interactionに関するエントリは32件あります。 performanceAItest などが関連タグです。 人気エントリには 『ReazonSpeech - Reazon Human Interaction Lab』などがあります。
  • ReazonSpeech - Reazon Human Interaction Lab

    ReazonSpeech¶ ReazonSpeechは、世界最大のオープン日本語音声コーパスを構築するプロジェクトです。 日本語音声技術の推進を目的として、35,000時間の日本語音声コーパスを公開しています。 音声認識モデル・コーパス作成ライブラリをオープンソースライセンスで配布しています。

    • bayazuma on Twitter: "許可したくなるWebプッシュ通知を考えてみた #webgl #threejs #ui #interaction https://t.co/ZUd40sk4XD"

      許可したくなるWebプッシュ通知を考えてみた #webgl #threejs #ui #interaction https://t.co/ZUd40sk4XD

        bayazuma on Twitter: "許可したくなるWebプッシュ通知を考えてみた #webgl #threejs #ui #interaction https://t.co/ZUd40sk4XD"
      • GitHub - microsoft/UFO: A UI-Focused Agent for Windows OS Interaction.

        You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

          GitHub - microsoft/UFO: A UI-Focused Agent for Windows OS Interaction.
        • 自力でコード書けない非エンジニアがGPT4新機能ハッカソン24耐で優勝する話|Focus On The Interaction Magazine

          汝アプライせよ、さらば道は開かれん去る2023年11月17日、「GPT4ハッカソン24耐」というイベントが開催されました。 2023年11月6日にリリースされた、OpenAIのGPT-4を中心とした新しい機能を使って24時間で何か作ろう!と言うハッカソンです。 私はタイトルの通りコードが自力で書けないし、主催者のShi3zさんの開催告知には下記の通り「とにかくガチ勢だけ来てほしい」とあります。 Shi3zさんのnoteより勇気を持ってアプライするところから始まる学習もありますが、少し門外漢が過ぎるな、と指を咥えておりました。 ハッカソンの開催も目前に迫った11月12日、Shi3zさんから「GPTsで参加してもいいよ」の発信がありました。 Shi3zさんのnoteよりこの時点で開催5日前、私は朝から、職場、マンガ仲間、AI勉強している仲間などに呼びかけました。 参加するには、最低2名のチーム

            自力でコード書けない非エンジニアがGPT4新機能ハッカソン24耐で優勝する話|Focus On The Interaction Magazine
          • Interaction to Next Paint (INP)  |  Articles  |  web.dev

            Interaction to Next Paint (INP) Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Interaction to Next Paint (INP) is a stable Core Web Vital metric that assesses page responsiveness using data from the Event Timing API. INP observes the latency of all click, tap, and keyboard interactions with a page throughout its lifespan, and reports the longest duration, ig

            • Interaction to Next Paint is officially a Core Web Vital 🚀  |  Blog  |  web.dev

              Interaction to Next Paint is officially a Core Web Vital 🚀 Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Interaction to Next Paint is now a stable Core Web Vital metric, replacing First Input Delay. Today's the day! After years of work, we're finally ready to make Interaction to Next Paint (INP) a stable Core Web Vital metric. This marks a significant step

                Interaction to Next Paint is officially a Core Web Vital 🚀  |  Blog  |  web.dev
              • ChatGPTに新しく搭載されたモデル:GPT-4oに、漫画とイラストのレビューをしてもらう話|Focus On The Interaction Magazine

                2024年5月13日、OpenAIが新しいモデルであるGPT-4oをリリースしました。 GPT-4oは、音声、視覚、テキストのリアルタイム処理が可能で、従来のモデルを大きく上回る性能を備えているとのこと。 発表したその日からChatGPT(有料版)で使えるようになっているということなので、早速自作の漫画やイラストのレビューをしてもらいました。 GPT-4oによる漫画のレビューそもそも漫画が読めるのかそもそも、GPT-4oは漫画が読めるのでしょうか。 試してみました。 拙著「光射すへや」よりこれはなんですか?GPT-4oの回答 この画像は漫画の一コマです。登場人物の会話が描かれています。以下にセリフを日本語で書き出します: 1. **最初のコマ** - 「たいしたもてなしができなくてごめんなさい」 - 「わたしこの街に出稼ぎに来ているの。ここは工場が用意してくれた部屋なのよ」 2. **二つ

                  ChatGPTに新しく搭載されたモデル:GPT-4oに、漫画とイラストのレビューをしてもらう話|Focus On The Interaction Magazine
                • Emergent tool use from multi-agent interaction

                  We’ve observed agents discovering progressively more complex tool use while playing a simple game of hide-and-seek. Through training in our new simulated hide-and-seek environment, agents build a series of six distinct strategies and counterstrategies, some of which we did not know our environment supported. The self-supervised emergent complexity in this simple environment further suggests that m

                    Emergent tool use from multi-agent interaction
                  • Interaction Testing with Storybook

                    Storybook is the industry-standard tool for building component-driven user interfaces. It enables you to capture component use cases as stories and render them in a browser. During development, you can quickly cycle through them to verify UI appearance. But there's more to a component than just looks. Teams at Target, Adobe, and Shopify import stories in their tests to verify component behavior. N

                      Interaction Testing with Storybook
                    • Optimize Interaction to Next Paint  |  Articles  |  web.dev

                      Optimize Interaction to Next Paint Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Interaction to Next Paint (INP) is a stable Core Web Vital metric that assesses a page's overall responsiveness to user interactions by observing the latency of all qualifying interactions that occur throughout the lifespan of a user's visit to a page. The final INP value is th

                        Optimize Interaction to Next Paint  |  Articles  |  web.dev
                      • 3 月 12 日に「Interaction to Next Paint」がウェブに関する主な指標に  |  Blog  |  web.dev

                        3 月 12 日に「Interaction to Next Paint」がウェブに関する主な指標に コレクションでコンテンツを整理 必要に応じて、コンテンツの保存と分類を行います。 3 月 12 日より、「Interaction to Next Paint」が「Core Web Vitals」として正式に採用され、「First Input Delay」の代わりになります。 Web Vitals プログラムでは、ウェブ デベロッパーがウェブ上のユーザー エクスペリエンスの主要な側面を測定するための指標を提供しています。First Input Delay(FID)はプログラムの応答性の要素を示すものでしたが、時間の経過とともに、FID ではなかったウェブでのインタラクティビティの側面を捉えるには新しい指標が必要であることが次第に明らかになりました。Chrome チームはこのニーズを認識し、20

                          3 月 12 日に「Interaction to Next Paint」がウェブに関する主な指標に  |  Blog  |  web.dev
                        • Interaction Testing sneak peek

                          Storybook is the industry standard tool for building component driven user interfaces. It enables structured UI development, documentation, and testing. I’m thrilled to share a preview of Storybook’s supercharged testing features. Stories capture key states of your components. Leading teams like Shopify, Adobe, and O’Reilly Media already import stories in their test files to expand UI test coverag

                            Interaction Testing sneak peek
                          • LMQL is a programming language for LLM interaction. | LMQL

                            LMQL is a programming language for LLMs. Robust and modular LLM prompting using types, templates, constraints and an optimizing runtime. @lmql.query def meaning_of_life(): '''lmql # top-level strings are prompts "Q: What is the answer to life, the \ universe and everything?" # generation via (constrained) variables "A: [ANSWER]" where \ len(ANSWER) < 120 and STOPS_AT(ANSWER, ".") # results are dir

                              LMQL is a programming language for LLM interaction. | LMQL
                            • Virtual Youtuber Kizuna AI : co-creating human-non-human interaction and celebrity-audience relationship | LUP Student Papers

                              author Zhou, Xin LU supervisor Deniz Neriman Duru LU organization Media and Communication Studies Department of Communication and Media course MKVM13 20201 year 2020 type H2 - Master's Degree (Two Years) subject Social Sciences language English id 9009369 date added to LUP 2020-06-16 10:40:22 date last changed 2020-06-16 10:40:22 @misc{9009369, author = {{Zhou, Xin}}, language = {{eng}}, note = {{

                              • Towards Digital Nature: Bridging the Gap between Turing Machine Objects and Linguistic Objects in LLMMs for Universal Interaction of Object-Oriented Descriptions

                                In this paper, we propose a novel approach to establish a connection between linguistic objects and classes in Large Language Model Machines (LLMMs) such as GPT3.5 and GPT4, and their counterparts in high level programming languages like Python. Our goal is to promote the development of Digital Nature: a worldview where digital and physical realities are seamlessly intertwined and can be easily ma

                                • 超高精度で商用利用可能な純国産の日本語音声認識モデル「ReazonSpeech」を無償公開 - Reazon Human Interaction Lab

                                  「ReazonSpeech」とは¶ 「ReazonSpeech」は、レアゾン・ヒューマンインタラクション研究所が開発した高精度な音声認識モデルを中心とするプロダクト群で、それぞれ以下のような特徴があります。 ReazonSpeech音声認識モデル: OpenAI Whisper※に匹敵する高精度な日本語音声認識モデル。商用利用可 ReazonSpeechコーパス作成ツール: TV録画データ等から音声コーパスを自動抽出するソフトウェアツール。商用利用可 ReazonSpeech音声コーパス: 世界最大19,000時間の高品質な日本語音声認識モデル学習用コーパス いずれも無償にて公開 [図] ReazonSpeech音声認識モデル使用例¶ [図] スマホの通話内容をReazonSpeechを使ってリアルタイムで自動文字起こししてslackに記録する例¶ 開発の背景¶ 近年、深層学習を用いた音声

                                  • Advancing Interaction to Next Paint  |  Blog  |  web.dev

                                    Advancing Interaction to Next Paint Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. INP is no longer experimental. Learn about Chrome's plan to make it a Core Web Vital in 2024. Chrome's mission with the Web Vitals program is to help developers focus on the metrics that are essential to great user experiences—the Core Web Vitals. One important aspect of the u

                                      Advancing Interaction to Next Paint  |  Blog  |  web.dev
                                    • Redirecting to: /vanilla/import-on-interaction

                                        Redirecting to: /vanilla/import-on-interaction
                                      • VLDL-specific increases of fatty acids in autism spectrum disorder correlate with social interaction

                                        If you don't remember your password, you can reset it by entering your email address and clicking the Reset Password button. You will then receive an email that contains a secure link for resetting your password

                                          VLDL-specific increases of fatty acids in autism spectrum disorder correlate with social interaction
                                        • VR/ARの実装は最低限これひとつでOK 「XR Interaction Toolkit」を利用したXR開発

                                          CA.unityはサイバーエージェントが運営するUnityをテーマにした勉強会です。サイバーエージェントのサービス開発者と社外の開発者を交えて、Unityに関する知見を共有します。初鹿氏は、「XR Interaction Toolkit」の機能について説明をしました。 初鹿デニック氏(以下、初鹿):「XR Interaction Toolkit 1.0.0-preでVR開発してみよう」という題で発表します。よろしくお願いします。 自己紹介です。名前は初鹿デニックと申します。TIS株式会社でXRエンジニアをやっています。本発表は個人の見解で、所属組織の意見ではありません。よろしくお願いします。アジェンダはこのようになります。 まず「XR Interaction Toolkit」について説明をします。XR Interaction ToolkitはUnityが提供するVR/ARインタラクションシ

                                            VR/ARの実装は最低限これひとつでOK 「XR Interaction Toolkit」を利用したXR開発
                                          • GitHub - bibendi/dip: The dip is a CLI dev–tool that provides native-like interaction with a Dockerized application.

                                            You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                              GitHub - bibendi/dip: The dip is a CLI dev–tool that provides native-like interaction with a Dockerized application.
                                            • Scrum Interaction 2019 keynote by Jeff Sutherland

                                              Scrum Inc. Japan主催のはじめてのカンファレンス、Scrum Interaction 2019が11/8東京で開催されました。当日はぼくが総合司会を勤め、300人のスクラム実践者が参加され、スクラムの父、Jeff Sutherland とスクラムの祖父、野中郁次郎先生が一つの場に会する場は熱気でいっぱいでした。 Scrum Interaction 2019 会場の様子 このブログでは3回に渡って内容をご紹介したいと思います。第1回目は Jeff Sutherland の基調講演です。 Jeff Sutherland の基調講演 産業のディスラプション DXによって産業がソフトウェアによってディスラプトされている現状の例。Amazonの縦産業相次ぐ参入は、ホントすごいですね。 金融: Amazon がドイツで金融に参入。3,300のスクラムチーム 運輸: Amazon が中国船

                                                Scrum Interaction 2019 keynote by Jeff Sutherland
                                              • Invisible Details of Interaction Design

                                                Design can feel like there's no science to it — only feel and intuition. Even researchers have trouble grounding interaction design practices in science, inherently treating them as a mysterious black box. 1 While from my own experience that's partly true, I have been trying to deconstruct and dig out the why behind great displays of interaction design. Searching the Internet for depth on interact

                                                  Invisible Details of Interaction Design
                                                • A SARS-CoV-2-Human Protein-Protein Interaction Map Reveals Drug Targets and Potential Drug-Repurposing

                                                  New Results A SARS-CoV-2-Human Protein-Protein Interaction Map Reveals Drug Targets and Potential Drug-Repurposing David E. Gordon, View ORCID ProfileGwendolyn M. Jang, View ORCID ProfileMehdi Bouhaddou, View ORCID ProfileJiewei Xu, View ORCID ProfileKirsten Obernier, View ORCID ProfileMatthew J. O’Meara, Jeffrey Z. Guo, View ORCID ProfileDanielle L. Swaney, View ORCID ProfileTia A. Tummino, View

                                                    A SARS-CoV-2-Human Protein-Protein Interaction Map Reveals Drug Targets and Potential Drug-Repurposing
                                                  • UIコンポーネントにおけるInteraction StatesとState Layerの考察 - Goodpatch Tech Blog

                                                    この記事は Goodpatch Advent Calendar 9日目の記事です。アドベントカレンダー2つ目の記事をなんとか書くことができた大角です。 今回はインタラクティブなUIコンポーネントの状態変化において、一貫性を持ちながら、効率よく実装するために「Interaction States」と「StateLayer」の概念を理解し、それをどのように実装するかについて考察します。 Interaction Statesとは Interaction StatesにおけるState Layer Interaction Statesの実装 レイヤーを定義する 状態変化に合わせて、StateLayerの透明度を変更する ボタンに複数のVariantを定義する ボタンに複数のThemeを定義する 実装デモ おわりに Interaction Statesとは Interaction Statesは、イ

                                                      UIコンポーネントにおけるInteraction StatesとState Layerの考察 - Goodpatch Tech Blog
                                                    • 【記事更新】私のブックマーク「擬人化メディアとHuman-Agent Interaction:「情熱」のあるやり取りを目指して」 – 人工知能学会 (The Japanese Society for Artificial Intelligence)

                                                      Home » リソース » 私のブックマーク » 【記事更新】私のブックマーク「擬人化メディアとHuman-Agent Interaction:「情熱」のあるやり取りを目指して」 米澤 朋子(関西大学総合情報学部,(株)国際電気通信基礎技術研究所深層インタラクション総合研究所) 目次 はじめに 擬人化メディアとは <導入> 擬人化メディアの位置付けと現状 <夢・社会的影響> 擬人化 擬人化の起源としくみの理論 志向姿勢 アニマシー知覚と不気味の谷 心の知覚と身体(生理) 共感と擬人化 擬人化システムの構成 身体性としての外観(表出機構) 知能(内部/AIデザイン) フィールド応用と発展、製品 HAIにおける状況 他分野との相互作用、およびHAI研究の体系化の難しさ HAIにおける課題 HAIに関連する学術コミュニティ 会議系 その他国内会議や研究会などローカル系 研究プロジェクト・組織系

                                                      • Interaction Patterns • Akka Documentation

                                                        You are viewing the documentation for the new actor APIs, to view the Akka Classic documentation, see Classic Actors. Dependency The Akka dependencies are available from Akka’s library repository. To access them there, you need to configure the URL for this repository. sbtresolvers += "Akka library repository".at("https://repo.akka.io/maven") Maven<project> ... <repositories> <repository> <id>akka

                                                        • Human-Computer Interaction (HCI) Advent Calendar 2021 - Adventar

                                                          幅広く HCI に関することならなんでも! 自分の研究や分野紹介、好きな論文、研究tips (e.g., サーベイ方法・ワークライフバランスの保ち方)、ハマってるガジェット、などなどなんでもありです! ※ ヒューマンコンピュータインタラクション(英語: human-computer interaction)とは、計算機技術の設計や利用方法について研究をし、特に人間(ユーザ)と計算機(群)とのインタフェースについて着目した学問領域、研究分野の1つである。略称はHCI。 こうした研究分野の特性上、学術分野として、計算機科学・行動科学・インダストリアルデザイン・認知科学・生命科学・建築学及びいくつかの研究分野の混じり合う地点に位置するといえる。故に、HCI分野の成果物は、これらの領域を横断したり、それらをかけ合わせたり、組み合わせた成果となることが一般的である。 (wikipediaより)

                                                            Human-Computer Interaction (HCI) Advent Calendar 2021 - Adventar
                                                          • Reazon Human Interaction Lab

                                                            Reazon Human Interaction Laboratory¶ 研究所ニュース¶

                                                            • GitHub - projectdiscovery/interactsh: An OOB interaction gathering server and client library

                                                              You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                                GitHub - projectdiscovery/interactsh: An OOB interaction gathering server and client library
                                                              • GitHub - TeamTopologies/Team-Shape-Templates: Templates for popular drawing and diagramming tools to represent the team types and team interaction modes in Team Topologies

                                                                You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                                  GitHub - TeamTopologies/Team-Shape-Templates: Templates for popular drawing and diagramming tools to represent the team types and team interaction modes in Team Topologies
                                                                • Scrum Interaction 2019レポート その2:スクラムの“祖父”野中氏が説く“共感の経営” - チームの教科書|アトラシアン株式会社

                                                                  Summary 2019年11月8日、Scrum Inc. Japanが主催するワークショップ型カンファレンス「Scrum interaction 2019」が開催され、“スクラムの祖父”とされる野中郁次郎氏が、「ヒューマナイジング・イノベーション -共感の経営-」と題した講演を行った。そのエッセンスをお届けする。 デジタル時代の経営テーマは“顧客重視”と“社員重視”一橋大学名誉教授の野中郁次郎氏は、旧日本軍が陥った失敗を組織論的見地から扱ってベストセラーになった『失敗の本質』(ダイヤモンド社/1984年)の共著者として広く知られる人だ。また、同氏の論文「The New New Product Development Game(邦題/新しい新製品開発ゲーム)」にヒントを得たジェフ・サザーランド氏が1993年にスクラムを開発したことから、スクラムの“祖父”とも呼ばれている。 そのスクラムのイ

                                                                    Scrum Interaction 2019レポート その2:スクラムの“祖父”野中氏が説く“共感の経営” - チームの教科書|アトラシアン株式会社
                                                                  1

                                                                  新着記事