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proceduralに関するエントリは21件あります。 3DCGツールreference などが関連タグです。 人気エントリには 『Procedural language  |  BigQuery  |  Google Cloud』などがあります。
  • Procedural language  |  BigQuery  |  Google Cloud

    Send feedback Procedural language Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. The GoogleSQL procedural language lets you execute multiple statements in one query as a multi-statement query. You can use a multi-statement query to: Run multiple statements in a sequence, with shared state. Automate management tasks such as creating or dropping tables. Implem

      Procedural language  |  BigQuery  |  Google Cloud
    • GitHub - google/swissgl: SwissGL is a minimalistic wrapper on top of WebGL2 JS API. It's designed to reduce the amount of boilerplate code required to manage GLSL shaders, textures and framebuffers when making procedural visualizations or simulations.

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        GitHub - google/swissgl: SwissGL is a minimalistic wrapper on top of WebGL2 JS API. It's designed to reduce the amount of boilerplate code required to manage GLSL shaders, textures and framebuffers when making procedural visualizations or simulations.
      • Rust の procedural macro を操って黒魔術師になろう〜proc-macro-workshop の紹介

        この記事は Rust 3 Advent Calendar 2020 12日目の記事です。 11日目は -> rust-lang/rustへのcode contributionをはじめからていねいに 13日目は -> rust-lang/rustにコントリビュートした話 対象読者 Rust にある程度慣れている proc macro を自分で作ってみたいが、作り方が分からない procedural macro (手続きマクロ) とは こんにちは、@magurotuna です。 Rust には大きく分けて2種類のマクロがあります。 Declarative macro (宣言マクロ) Procedural macro (手続きマクロ) proc macro とも呼ばれます 宣言マクロは比較的馴染み深いもので、自分で書く機会も少なくないと思います。macro_rules! を使って作るマクロです。

          Rust の procedural macro を操って黒魔術師になろう〜proc-macro-workshop の紹介
        • Houdini | 3D Procedural Software for Film, TV & Gamedev | SideFX

          Houdini では、すべての操作がそれぞれノードとして格納されます。これらのノードがワイヤで接続されることでネットワークとなり、それが成果物を精錬するレシピとして定義され、出力を繰り返す際に同じでありつつユニークな結果を可能にします。 ノードが情報を格納し、またネットワーク内の他のノードにアトリビュートとして受け渡すことが Houdini がプロシージャルであることを決定付けています。 直感的 アーティスト向けツール ノードが Houdini にユニークかつ強力なパワーを与えていますが、ビューポートシェルフにはよりアーティストフレンドリーな操作を可能にするツールが豊富にあります。裏では Houdini がノードとネットワークを作成してくれています。Houdini では、ノードから枝分かれして異なる方法を取ることが容易なので、アーティストが途中から異なるクリエィティブ手法を模索ことを手助け

            Houdini | 3D Procedural Software for Film, TV & Gamedev | SideFX
          • GitHub - dtolnay/watt: Runtime for executing procedural macros as WebAssembly

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            • Procedural language  |  BigQuery  |  Google Cloud

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              • Houdini Procedural Modeling入門チュートリアルまとめ(リンク付き)SOP Part1

                Houdiniを勉強するための流れ普段自分はHoudiniチュートリアルを探すのが好きです、国内で好きなhoudiniをよく使ってるデザイナーがまとめしたので、自分は日本語で訳して、普段私がみた内容と合わせてもう一度まとめました。 Houdiniがどんな内容のチュートリアルがあるとか、何ができるのがわかると、もっと簡単に勉強できるかも! そして全部を見るのも自分の目標です! 元リンク:https://www.bilibili.com/video/av80202567

                  Houdini Procedural Modeling入門チュートリアルまとめ(リンク付き)SOP Part1
                • GitHub - GraphiteEditor/Graphite: 2D raster & vector editor that melds traditional layers & tools with a modern node-based, non-destructive, procedural workflow.

                  Graphite is an in-development raster and vector graphics package that's free and open source. It is powered by a node graph compositing engine that fuses layers with nodes, providing a fully nondestructive editing experience. Presently, Graphite is a lightweight vector graphics editor that runs in your browser. Its node-based compositor lets you apply image effects and co-create art with generativ

                    GitHub - GraphiteEditor/Graphite: 2D raster & vector editor that melds traditional layers & tools with a modern node-based, non-destructive, procedural workflow.
                  • A Beginner’s Guide to Rust Procedural Macros: Creating a JSON Derive Macro

                    Rust procedural macros (proc macro) have emerged as a game-changer in the world of programming, empowering developers to extend the capabilities of the Rust language itself. If you’re a beginner eager to learn about Rust procedural macros and their practical applications, you’ve come to the right place. In this comprehensive beginner’s guide, we will explore the ins and outs of Rust procedural mac

                      A Beginner’s Guide to Rust Procedural Macros: Creating a JSON Derive Macro
                    • PROCEDURAL-DESIGN

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                      • Procedural macros under the hood: Part I | The RustRover Blog

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                        • Procedural Terrain Shader for Blender ブレンダーで凹凸地形を作るチュートリアル動画とノードデータをダウンロード出来ます|3DCG最新情報サイト MODELING HAPPY

                          Procedural Terrain Shader for Blender ブレンダーでディスプレイスメントにノイズテクスチャーとランプノードを繋げて凹凸の地形を作る方法が紹介されています。作成されたノードはGumroadから無料ダウンロードして使う事が出来ますが、1からでも簡単に作れるのでノードの繋ぐ勉強に触ってみるのも良いかもしれません。 ベクターディスプレイスメントとノイズテクスチャーを繋ぎ合わせて凹凸を作ります。 ランプノードの白黒の幅を変更する事で凹凸の出来る場所を制御しています。 複数の凹凸ノードをMixノードでつなぎ合わせて複雑な形状を作る事が可能です。 このような絵作りに使用する事が出来ます。 ちなみに山を作りたい人は無料で使えるアドオンもあるのでこちらの記事も参考にしてみてください。

                            Procedural Terrain Shader for Blender ブレンダーで凹凸地形を作るチュートリアル動画とノードデータをダウンロード出来ます|3DCG最新情報サイト MODELING HAPPY
                          • Tutorial: Procedural hatching and manga shaders for EEVEE Blender

                            This is a tutorial for Procedural crosshatching, line and screentone shaders. You can download the shaders and tutorial files here: https://gumroad.com/l/tcKOI Models used in the examples examples: https://sketchfab.com/theStoff https://gumroad.com/thestoff https://twitter.com/rukikuri https://gumroad.com/rukikuri Sam Bowmans procedural series https://www.youtube.com/channel/UCbODs2qqHISelcvKZyb

                              Tutorial: Procedural hatching and manga shaders for EEVEE Blender
                            • Giving Personality to Procedural Animations using Math

                              It's been a while since the last video hasn't it? I've made quite a bit of progress since the last update, and since one of the things I worked on was some procedurally animated characters, I decided to make a video about the subject. In particular, this video highlights the entire process from initial motivation, to the technical design, technical analysis, and game design considerations. Codeer

                                Giving Personality to Procedural Animations using Math
                              • GitHub - dtolnay/proc-macro-workshop: Learn to write Rust procedural macros  [Rust Latam conference, Montevideo Uruguay, March 2019]

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                                • Large Scale Procedural Planet With 3d Cities And Vegetation ブレンダーで宇宙から地球に入る事も可能な広大な惑星をプロシージャルに調整出来るブレンダーファイル|3DCG最新情報サイト MODELING HAPPY

                                    Large Scale Procedural Planet With 3d Cities And Vegetation ブレンダーで宇宙から地球に入る事も可能な広大な惑星をプロシージャルに調整出来るブレンダーファイル|3DCG最新情報サイト MODELING HAPPY
                                  • GitHub - jokenox/Goopt: 🔍 Search Engine for a Procedural Simulation of the Web with GPT-3.

                                    Web 4.0 could be the propitious evolution for the procedural web. Goopt is an experiment in what the "procedural web" could be. This new web will use procedural content generation to create varied content, completely synthetic, since these are generated by algorithms and artificial intelligence. For now, the content is only text that is being generated automatically with GPT-3, the recent OpenAI m

                                      GitHub - jokenox/Goopt: 🔍 Search Engine for a Procedural Simulation of the Web with GPT-3.
                                    • 競技プログラミングにprocedural macroを持ち込む - Qiita

                                      動機 競技プログラミングではよく $N < 10^6$個程度の値を改行区切りで出力することが要求されます。 fn main() { // ... let ans: Vec<i64> = unimplemented!(); for ans in ans { println!("{}", ans); } } しかしRustのprintln!はバッファリングを行わず、毎回フラッシュされます。$10^6$個だと150msくらい持っていかれます。これは致命的ではないものの、あまり気分は良くないでしょう。 Rustで高速な標準出力 - κeenのHappy Hacκing Blog の方法で高速化してみましょう。 fn main() { // ... let ans: Vec<i64> = unimplemented!(); ​ + use std::io::{self, BufWriter, Wri

                                        競技プログラミングにprocedural macroを持ち込む - Qiita
                                      • Procedural Crowds - Geometry Nodesを活用した群衆を手軽にシーンへ追加出来るBlenderアドオンが登場!20種類以上のヒューマン3Dモデルも付属!

                                        Blender アセット アセット-Asset Pattern Designer - 1枚の画像から多彩なシームレスパターンを作... 2024-04-09 コンセプトアーティストでデザイナーのPierre Lazarevic氏による1枚の画像から多彩なシームレスパターンを作成出来るBlender用シェーダーノードグループ『Pattern Designer』のご紹介! 続きを読む ソフトウェア&ツール-Software&Tool モデルビューアー LGLTracer V3 - 高速&美麗なレイトレーシングレンダリングをブラウザ... 2024-04-09 todaylg氏(@WebAMV)による高速&美麗なレイトレーシングレンダリングをブラウザ上で実行可能なビューアー&エディター『LGLTracer V3』のご紹介! 続きを読む AI 技術 技術-Technology Glimnote E

                                        • How to Create Procedural Clouds Using Three.js Sprites | Codrops

                                          Learn how to simulate a cloud on a Three.js Sprite using React-Three-Fiber. Today we are going to create an animated cloud using a custom shader material, extending the built-in Sprite material of Three.js. We’ll assume that you are familiar with React (including Hooks), Three.js and React-Three-Fiber. If not, you might find this article that I wrote as a beginner’s intro to the library helpful as

                                            How to Create Procedural Clouds Using Three.js Sprites | Codrops
                                          • GitHub - felixpalmer/procedural-gl-js: Mobile-first 3D mapping engine with emphasis on user experience

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                                              GitHub - felixpalmer/procedural-gl-js: Mobile-first 3D mapping engine with emphasis on user experience
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