Buy it now on LeanPub or at my webshop agilewithjimmy.com! Toolbox for the Agile Coach – Visualization Examples is a book filled with visualization examples for agile teams and agile people who are working with software development in an agile context. The examples are not best practice, only examples. Be inspired. Experiment. Have fun! Translations Swedish translation 99 visualiseringsexempel (Le
Over the last two decades, the software technology stack has undergone a rapid evolution, as this diagram from Docker.io lays out. The evolution continues. Today’s world of smart phones is giving way to tomorrow’s world of smart devices with sensors and actuators and not much more. The app layer will only get thinner. If you think this trend will not affect your organization, think again. Tony Sco
When recently looking for a replacement for our internal build system, I wrote out a wish list of what I wanted in a build system. This post will describe the thought process around that wish list and why eventually we decided CircleCi was the best solution that fit all these points. Existing Build SystemOur starting code was a single Java repository with dozens of submodules, but now includes Go
it’s easy to talk about collaboration. it’s something the clearvision team spends a lot of time thinking about — improving collaboration both internally and externally. it’s one of the key principles of agile working, and there are countless tools out there all designed to facilitate collaboration. just take a quick glance at the atlassian marketplace as an example, and you’ll see thousands of add
Our list of the best Mac apps already caters to all kinds of users, but today we have a set of apps aimed squarely at those who are glued to their MacBooks and iMacs all day. These powerful utilities are designed to enhance your everyday Mac OS X experience. They'll make your digital workflow not just more productive, but also more comfortable and pleasant. We have saved applications like office s
ちょいちょい自分のことを書くブログを書き始めて、10回も続くと息切れする人を昔から見かける。 当たり前だけど、自分のネタなんてそんなに沢山書くことある人いないし、あったとしても一時のテンションと、時間がたった時のテンションは違うだろうし、誰かアシスタントでもいて話題を引っ張りだしてもらわないと、何書いたらいいのかわからなくなって、飽きるのは見えている。 まして、有名人とかでドカンドカン周りから相手にしてもらってるような人ならともかく、それほどでもない人たちは、自分で書いたことに対する評価が期待より低かったりすると、ただの認知が低いだけなのに、自分を否定されたようになってしまうこともなくはない。 それ故に、自分のことをブログに書いてはいけない。少なくともそこから入るのは全くお勧めしない。 堀江さんのメルマガのデザインパターンがわかりやすかったが、他人の意見を参考にして、誰かの意見や行動に対し
quipper-cto-3.md 今回はQuipperの開発体制と進め方について書いてみようと思う。 開発チームの規模 第一回で紹介したように、Quipperは、ロンドン、東京、マニラ、ジャカルタ、メキシコシティにオフィスがあり、そのうちロンドン、東京、マニラが開発拠点になっている。 内訳としては、以下の様な状況だ。 Web iOS/Android Engineering Design Total London 3 0 0 1 4 Tokyo 5 4 3 1 13 Manila 7 1 0 2 10 Total 15 5 3 4 27 30人弱。この規模から、今年中に3拠点合計で10人くらいの増強を考えている。拠点毎、職種毎の大まかな計画はあるが、いい人がいたら拠点/職種毎の採用の増減はある感じで、3拠点全職種トータルで考えて一番強いチームにしたい。 Engineeringは、Quippe
リトルの法則 (リトルのほうそく、英:Little's law) あるいはリトルの定理 (リトルのていり、Little's theorem) とは、待ち行列理論において 安定な系において長時間平均化した顧客数 L (与えられた負荷、offered load)は、長時間平均化した到着率λと、長時間平均化した顧客が系に費やす時間 W の積に等しい、すなわち という法則である。 本法則は直感的には理にかなったものであるが、対象がどのような確率分布であってもこの振る舞いをするという点と、到着した顧客やサービスする顧客に基づいてどのようにスケジュールするかについて何の仮定も設けない点は特筆すべきである。 最初の証明は1961年[訳語疑問点]に当時ケース・ウェスタン・リザーブ大学にいたジョン・リトル(John Little)によって発表された。この法則はいかなるシステムにも適用でき、また特にシステム内
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