so lots of people have been asking me what my job actually is. contrary to some people's beliefs, my job is not to blog about google; that's what i do in my free time. i'm actually an associate product manager on adsense. that means i'm sandwiched in between being the customer advocate and harnessing all the cool stuff happening through engineers' 20% time. in my opinion, this is the best job in t
週末は友人達と飲みなどがあり時間が取れなかったので、本サイトの更新はなし。YAMDAS対談初期の対談相手だった海坊主と何年ぶりかお互い思い出せないほど久しぶりに会ったりした。彼も医者になり、もう対談をやることはないだろうが、達者なのは何よりである。 さて、iNTERNET magazine リニューアル号を編集部よりいただいた。版型が変わって小さくなり、付録の CD-ROM もなくなり雑誌本体としても薄くなった。個人的にはこの変化は非常にありがたいのだが、雑誌経営的にはどうなのだろう。 本号から「ビジネスイノベーションを発見するテクノロジー誌」と謳い文句を替えているのだが、印象的なのはリニューアルしてブログ関係の記事が一掃されていること。リニューアル前の iNTERNET magazine はブログ周りへの大幅なシフトが目立っただけに意外な感じもしたが、「リニューアルのご挨拶」で編集長が書
One often hears from younger writers that they can't imagine how anyone managed to compose an article, much less an entire book, with a typewriter. Kerouac banging away at his Underwood portable? Hemingway perched over his Remington? They might as well be monastic scribes or cave painters. But if the modern word processor has become a near-universal tool for today's writers, its impact has been le
Sorry. We couldn't find any results for your search ton.
プログラミングと芸術の共通点:新刊書『ハッカーと画家』レビュー 2004年5月28日 コメント: トラックバック (0) Michelle Delio 2004年05月28日 すべてのハッカーは芸術家であり、すべての芸術家はハッカーだという考え方は目新しいものではない――ギャラリーや美術館の最近の展示では、芸術とプログラミングの関連性をテーマにしたものがある――しかし、プログラマーのポール・グレアム氏の新刊書は、他の芸術家の創造的なテクニックを取り入れてスキルを磨くようハッカーにアドバイスしているという点でひねりが効いている。 米オライリー・メディア社から今月刊行予定の『ハッカーと画家』は、ハッカーの考え方や動機に関するガイドと銘打たれ、美学、高校でのいじめ、スパム、新興企業、米マイクロソフト社、金銭など様々な話題のエッセーの寄せ集めとなっている。 「ハッカーが何をたくらんでいるか理解した
License Agreement for Use of Movable Type Number of servers: 1 / Number of users: Unlimited This Movable Type License Agreement (hereinafter referred to as this "Agreement") is made and entered into by and between an individual, corporation, entity or organization (hereinafter referred to as the "Client") that uses Movable Type (hereinafter referred to as the "Software") and Six Apart Ltd. (herein
credit Courtesy of Delicious Thomas Vander Wal calls Delicious’ system a broad folksonomy because many users are tagging many items. credit Courtesy of MetaFilter MetaFilter founder Matt Haughey is allowing authors of posts going back to 1999 to tag them as part of a plan to bring order and context to the site. credit Courtesy of Technorati Some think Technorati’s folksonomy will get bogged down i
Another interesting question that came up at the Nokia workshop was whether social software networks, such as Friendster, would prove to be a good source of recommendations to filter the Tail. At first blush it makes sense that they would. After all, whose recommendations would you trust more than those of your friends? But the truth, parodoxically enough, is that strangers typically do an even b
Folksonomy: The Soylent Green of the 21st Century February 1, 2005 In What Do Tags Mean, Tim Bray says “There is no cheap metadata” (quoting himself from the earlier On Search.) He’s right, of course, in both the mathematical sense (metadata, like all entropy-fighting moves, requires energy) and in the human sense — in On Search, he talks about the difficulties of getting users to enter metadata.
週末、Tahoeにスキーに行ってきました。1月は普通は寒いんですが、暑かった!60度近い(摂氏10度以上)で、Tシャツで滑っている人もちらほら。 HeavenlyというCaliforniaとNevadaにまたがるスキー場のNevada側のふもとに最近引っ越した友達の家に泊まったのですが、その友達のまた友達でGoogleの人たちが3人来ていて、彼らは「Google社内スキー旅行」のついでに寄ったとのコト。 社員3500人中、2000人が参加、Squawというスキー場のホテルをほぼ借り切って行われたそうです。(ウィークデーに) 「家族も入れて2000人?」 と聞いたら 「家族は参加禁止。社員オンリーで2000人」 ということは、Squawに大天災があったりして、全員死んだりしたら、Googleはつぶれるってことでしょうか。社員の6割つれて旅に出るって、セキュリティの観点からしたら無謀だよなぁ。
1 “Sharing Nicely”; On shareable goods and the emergence of sharing as a modality of economic production Yochai Benkler Abstract The paper offers a framework to explain large scale effective practices of sharing private, excludable goods. It starts with case studies of distributed computing and carpooling as motivating problems. It then suggests a definition for “shareable goods” as goods that are
« Collection of the Origins of Cyberspace Up For Auction at Christies | Main | Superbowl, Tivo, Commercials » Ask Jeeves Buys Bloglines (Updated 12:30pm. This was apparently going to be announced Tuesday, not Monday.) That's the scoop. Ask Jeeves is integrating Bloglines into their search system (it's not yet live on their main site, til Monday as reported). Noted however that on Ask Jeeves new bl
This shop will be powered by Are you the store owner? Log in here
Archives June 2004 May 2004 April 2004 March 2004 February 2004 January 2004 December 2003 November 2003 October 2003 September 2003 August 2003 July 2003 June 2003 May 2003 Recent Entries EU Fine and the Economic Lesson Tale of Two Students and Teachers Where's the Popcorn? Oddball Notion That Microsoft is IBM Looking for XP SP2 Resources? June 09, 2004 EU Fine and the Economic Lesson # Seattle P
いろいろな部署で頼りにされているひとが突然いなくなったり,外資から意気揚々とやってきたおねーちゃんが「でもここ日本ですから,残念!」とやられているのを散見して,これは赤提灯で会社の理不尽を憂うこと以外に,もうちょっと真面目に考えなきゃなと思う今日この頃.先日の調達改革シンポジウムで岸本氏が「でも究極の効率的な調達は,信頼関係に基づく随意契約なんですよ」というのを聞いてピンときた. 伝統的に日本では結果最適を考え,ある程度の職責になると腹芸ができてナンボ,いわれたことだけやってると「ガキの遣いじゃないんだから」と馬鹿にされるのに対し,米国では過程に対する説明責任を問われ,結果がよくても理由とか方法を説明できなければ評価されないし,大した結果を出していなくても粛々と「ガキの遣い」に徹して,低い目標を正当化する洗練された言い訳さえ用意していれば,通信簿が優で埋まる.まぁ通信簿が優で埋まったからと
「Long Tail」とは、従来の大量生産・大量販売の「マス型」経済では成り立たなかったような、ニッチなモノやサービスが、ネット・ビジネスでは十分に商売として成立する、という現象。店舗が必要ないため在庫コストが安くすみ、広い地域を対象とすることで薄く広く散らばった顧客を集めることができ、検索機能を使って膨大なデータベースから必要なものを探し出すことができる、といったネット・ビジネスの特徴をもって、初めて成り立つ商売である。 私は、テニスが好きで、自分でもやるし、見るのも好きだ。アメリカでのフットボール、日本での野球やサッカーのようなメジャー・スポーツに比べて、マイナーな扱いを受けているスポーツである。しかし、最近はネットのおかげで、マイナー・スポーツも以前よりずっと手軽に楽しめるようになった。 メジャー・スポーツはいずれも、大規模なチーム編成が必要で、チームの運営や移動のコストを考えると、
Wikipedia Joining Up With Google Dirson reports that the Wikimedia foundation is about to announce an agreement with Google to put all their content, include the well-renowned Wikipedia site. Google would give them bandwidth and servers, and would get in return some sort of use of Wikimedia content. Wikipedia is the internet’s most extensive database of encyclopedia-type content. If Google did buy
Tag, Folksonomy and Social Software はてなブックマーク や Technorati Tags、それに対するリアクションなんかを中の人や Six Apart EMEA (Europe) のエンジニアとIMしていていろいろまとまってきたのでメモがわりに。 Tags による Folksonomy、Flickr や del.icio.us を中心に話題を集めていますが、ここでキモになっているのは、 - テキストでないデータに対し識別情報としてタグをつける - コンテンツの持ち主だけでなく、それを見る側がタグをつける 部分なのかなと思います。Flickr では写真、del.icio.us ではURLで、そのものにはテキストは含まれておらず、ユーザによってそのデータをどう評価するか、それが自由であって、トップダウンな押しつけ型のカテゴリではない、というのがFolkso
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く