These slides are some examples on how to use and create a workable Kanbanboard. We have used some kind of stop-motion-animation and the intent is that you should move through the slides fairly quickly for best effect. Read more on http://www.marcusoft.net/2010/03/practical-kanban-some-kanban-boards-in.html Me and Joakim Sundén has now written a book on kanban (http://bit.ly/theKanbanBook). The boo
There’s a lot of buzz on Kanban right now in the agile software development community. Since Scrum has become quite mainstream now, a common question is “so what is Kanban, and how does it compare to Scrum?” Where do they complement each other? Are there any potential conflicts? Here’s an attempt to clear up some of the fog. Jim: “Now we’ve finally gone all-out Scrum!” Fred: “ So how’s it going?”
プロジェクト管理方法としての「かんばん方式」について聞いたことはあっても、その詳細については知らないという人は多いかもしれません。かんばん方式は、スクラム(Scrum)などほかのアジャイル方式や、ガントチャートなどのツールとはどのように違うのでしょうか。また、かんばん方式はどのような目的で使われているのでしょうか。 かんばん方式の由来を説明しながらこのような疑問に回答し、実践でどのように使われているのかを解説します。 かんばん方式の基本原則 日本発祥の「かんばん」という言葉はトヨタの生産システムから生み出されたことは、業界周辺では良く知られています。その存在と基本原則を知っていれば、利益を受ける人は多くなると見込まれています。かんばん方式の基本原則とは、リーン生産方式、継続開発、カスタマーオリエンテーションなどです。すべてトヨタの元副社長、大野耐一氏の著書『トヨタ生産方式―脱規模の経営を目
リトルの法則 (リトルのほうそく、英:Little's law) あるいはリトルの定理 (リトルのていり、Little's theorem) とは、待ち行列理論において 安定な系において長時間平均化した顧客数 L (与えられた負荷、offered load)は、長時間平均化した到着率λと、長時間平均化した顧客が系に費やす時間 W の積に等しい、すなわち という法則である。 本法則は直感的には理にかなったものであるが、対象がどのような確率分布であってもこの振る舞いをするという点と、到着した顧客やサービスする顧客に基づいてどのようにスケジュールするかについて何の仮定も設けない点は特筆すべきである。 最初の証明は1961年[訳語疑問点]に当時ケース・ウェスタン・リザーブ大学にいたジョン・リトル(John Little)によって発表された。この法則はいかなるシステムにも適用でき、また特にシステム内
There are many benefits to optimizing the flow of work in Scrum by leveraging Kanban practices and this guide is designed to enhance and expand the practices of Scrum and assumes the reader is operating a process using the Scrum framework. What is Kanban for Scrum TeamsKanban is a strategy for optimizing flow. The practices in the Kanban Guide for Scrum Teams help enhance and complement the Scrum
「のどが渇いた」というユーザーに何を出す? ユーザーの「欲しい」に惑わされない、本当のインサイトを見つけるUXデザイン・UXリサーチ 2022年9月13日 株式会社メンバーズ ポップインサイトカンパニーでのウェビナーのスライドです。「ユーザーが欲しいと言った機能をつけたのに使われない!」という経験はありませんか。プロダクトをつくるとき「ユーザーの心理を理解しよう」とよく言われます。しかし、ユーザーに言われたままやることと、ユーザーが本当に望んでいることは異なります。「UXデザイン・UXリサーチ」は、ユーザーを理解するための専門技術です。ユーザーインタビューやユーザビリティテストを用いてファクトを集めることで、ユーザーの表面的な言葉に惑わされない、本当のインサイトにたどりつくことができます。かんたんなワークも交えながら、体系的に解説いたします。
What is Agones? An open source, batteries-included, multiplayer dedicated game server scaling and orchestration platform that can run anywhere Kubernetes can run.
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