路地裏と花。music : mamomo [user/766148]illustration & design: mamomo3/8 211αγ44slum_intrigue sm30784037mylist/45474220『Hometown』『Tower』『Pastoral』『環天頂アーク』iTunes、Amazonにて配信しております。詳細 http://www.s-mamomo.com/archives/1600
YKK(YappariKawaiiKakoichan) mylist/35335135eruri さま 広告ありがとうございました
What shall we do once machines become conscious? Do we need to grant them rights? Check out Wisecrack and their video: https://goo.gl/oaUbAF 'The Philosophy of Westworld': https://goo.gl/8Tn2m5 OUR CHANNELS ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ German Channel: https://kgs.link/youtubeDE Spanish Channel: https://kgs.link/youtubeES HOW CAN YOU SUPPORT US? ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ This is how we make
鍛冶屋は、すでに死んだ職業だが、「Forged in Fire」のような番組を見れば、ふいごとハンマーの鍛冶屋から分化した現代風の鍛冶屋がたくさんあることに気づかされる。私がその世界に入ったときは、物事を現代風にしたいと考えていた。「常に前進していれば、この職業はなくならない!」と私は思っていた。しかし、自動式の動力ハンマーを使ったところで、よい職人になれるわけではない。また、エレクトロニクスを使って完璧に炎を調整できたとしても、それでは自分が何をしているのか理解できなくなる。そこでここでは、正しく鍛冶屋を始めるために必要な知識を紹介する。 私は最新のツールを使う人を否定しているわけではない。自分で物を作ろうとする人を私は尊敬する。しかし、現代技術に追いやられて失われたもの、なかでも鍛冶の技が、私は個人的に好きなのだ。私は自分の欲求を満たすために、煤と炭にまみれて、鉄をハンマーで叩きまくり
5. • その暗号技術がどのぐらい安全かを表す大雑把な指標 • nビットセキュリティは2 𝑛 回攻撃が必要 • 1回あたりの攻撃コストはあまり気にしない • 𝑂 2 𝑛 という表記 セキュリティビット 𝑛 直線 :𝑂(𝑛) 3次関数 : 𝑂(𝑛3 ) 指数関数 : 𝑂(2 𝑛) 𝑂(log 𝑛) 5 / 21 6. • 第二原像計算困難性(弱衝突耐性) • 𝑚1に対して𝐻 𝑚2 = 𝐻 𝑚1 となる𝑚2 ≠ 𝑚1が分からない • 同じじゃなくてもいいから何か一つ見つけるのが困難 • 𝑂(2 𝑛 )回トライ ; nビットセキュリティ • 衝突困難性(強衝突耐性) • 𝐻 𝑚1 = 𝐻(𝑚2)となる𝑚1 ≠ 𝑚2を見つけるのが困難 • 𝑂(2 𝑛/2 )回トライ ; 𝑛/2ビットセキュリティ • 第二原像を見つけるのは単なる衝突より2
The purpose of this blog post is to explain my results in researching a linear algebra interface in Haskell. This research was done with the purpose of instructing us at theam where to search for high performance linear algebra operations and give us a sketch of the solution space in this field. This is by no means a complete investigation and I am fully open to the idea that I may have misjudged
While they are very convenient, I always found Go's range loops a bit mystifying. I'm not alone in this: #golang pop quiz: does this program terminate? func main() { v := []int{1, 2, 3} for i := range v { v = append(v, i) } } — Dαve Cheney (@davecheney) January 13, 2017 Today's #golang gotcha: the two-value range over an array does a copy. Avoid by ranging over the pointer instead.https://t.co/SbK
The connection between functional reactive programming and temporal logic is well known and studied. I want to describe how an FRP interface in Haskell based on temporal logic could look like. I should also cite these slides from Uni Muenchen and this paper. Inspiration from temporal logic If we go to wikipedia we see that temporal logic has three basic unary operators called Next, Globally and Fi
Hello readers, I’m no longer posting new content on gafferongames.com Please check out my new blog at mas-bandwidth.com! Premise In 2017 the most popular web games like agar.io are networked via WebSockets over TCP. If a UDP equivalent of WebSockets could be incorporated into browsers, it would greatly improve the networking of these games. Background Web browsers are built on top of HTTP, which i
This probably never happened in the real-world yet, and may never happen, but let's consider this: say you have a git repository, make a commit, and get very very unlucky: one of the blobs ends up having the same SHA-1 as another that is already in your repository. Question is, how would Git handle this? Simply fail? Find a way to link the two blobs and check which one is needed according to the c
This post is a general introduction to model checking, and is written in the style of a hands-on tutorial. The intended audience of this article are programmers of functional languages, such as Haskell, not afraid of monads, yet unfamiliar with model checking or bisimulation. (Since this is a tutorial, “you” is the reader, and “we” are the reader and the author.) We explore only the most basic con
I had to get there eventually. I had a blog post called “I Wrote a Fast Hashtable” and another blog post called “I Wrote a Faster Hashtable.” Now I finally wrote the fastest hashtable. And by that I mean that I have the fastest lookups of any hashtable I could find, while my inserts and erases are also really fast. (but not the fastest) The trick is to use Robin Hood hashing with an upper limit on
Pythonの画像ライブラリ「pillow」を使って、画像のカラーハーフトーン処理を実装しました。 写真をアメコミ調に変換したいときに、スクリーントーンのような陰影を再現したいときなどに使います。 ハーフトーンは、アメコミのような画風にしたり、ポップなデザインによく使われる効果です。 カラーハーフトーンはCMYKに色分解し、角度をずらしたハーフトーンを重ねる処理です。 カラーの印刷物のような効果になります。 当初は簡単に実装できるだろうとタカをくくっていたのですが、意外と面倒な処理でした。日本語の技術資料はほとんどなかったため、共有&精度向上のためにメモしておきます。 ハーフトーン処理の概要 ハーフトーンは、画像をある角度で配置された単色ドットでグラデーションを擬似的に表現するものです。 角度45°で、pitchはドットの間隔、rはドットの最大半径とすると、下図のようになります。 ここで問
コンパイラを作ってみたいと思っていても、アセンブリ言語はよくわからない。 パーサーみたいなコードは書いたことがあるけれど、コード生成の処理はさっぱりだ。 実行ファイルをバイナリエディターで見るとかなにそれ怖い。 そんな私なのですが、LLVMに興味を持ち始めています。 SwiftやRust、あるいはEmscriptenなど、近年注目されている言語やコンパイラ技術の中枢にはLLVMがあります。 アセンブリはよく分からなくてもLLVMを使いこなせるようになれば、マルチプラットフォームで実行ファイルを生成できる言語処理系を作るのではないか。 コンパイラ作ってみたいな、LLVMを使ってみようかなと思っている今日このごろです。 ところが、いざLLVMを勉強しようと思ってもどこから始めればいいかよく分かりませんでした。 マニュアルは巨大で読む気が起きないし、リファレンスを見てもさっぱりです。 雰囲気はわ
確率変数(random variable, stochastic variable)という言葉の意味が分からない! と何度か書いています。 2015-05-26 「確率変数」と言うのはやめよう 2015-05-27 「分布、測度、密度」は同じか違うか 2015-06-17 まだ「確率変数」が分からない 結局分からないままでした。「慣れ」の問題かも? と思ったこともあります。 2015-05-28 「慣れれば分かる」問題 慣れることも出来ませんでした。 最近、「これなら納得できるかな」という解釈に出会いました。 [追記 date="翌日"]最後に分かりやすいマトメを付けました。[/追記] 内容: 「確率変数」はなぜ分からないのか アレックス・シンプソンのアイディア 「確率変数」の2つの用法 確率空間と圏Prob 測度論的確率変数 曖昧な確率変数 前層と米田埋め込み 米田埋め込みとしての確率変
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く