**Important update: The Filmic addon is no longer required as it's now the default color space for Blender! Do not install the addon as it may cause compatibility issues.** Discover why the restricted dynamic range of Blender is causing your renders to look fake. Why sRGB isn't suitable for rendering, and why 'Filmic Blender' is the magic solution that fixes everything. Read more on Blender Guru:
Project Page: http://digitalnature.slis.tsukuba.ac.jp/2016/06/moh/ SIGGRAPH 2016 Emerging Technologies Akira Ishii, Ippei Suzuki, Shinji Sakamoto, Keita Kanai, Kazuki Takazawa, Hiraku Doi, Yoichi Ochiai University of Tsukuba, Digital Nature Group Abstract : Conventional research on pedestrian navigation systems has explored the possibilities of presenting information to users both visually and
HPCI戦略プログラム 分野1「予測する生命科学・医療および創薬基盤」 Supercomputational Life Science (SCLS) http://www.scls.riken.jp/ 二重鎖DNAは、遺伝情報の担い手ですが、細胞の核の中では、コンパクトにまとまっており、クロマチンという構造を形成しています。遺伝子が働くためにRNAに転写されるときは、クロマチン構造が緩む必要があります。この構造変化はヒストンの化学修飾などによって制御されています。このような複雑な生命のしくみを研究するために、スーパーコンピュータ「京」の中に、クロマチンを構成するヌクレオソームの立体構造をバーチャルに構築して、運動方程式などの物理法則に基づいた分子動力学シミュレーションを実行することで、クロマチン構造がダイナミックに動く様子をシミュレーションして観察することができるようになりました。
We present an interactive design system that allows casual users to quickly create 3D-printable robotic creatures. Our approach automates the tedious parts of the design process while providing sample room for customization of morphology, proportions, gait and motion style. The technical core of our framework is an efficient optimization-based solution that generates stable motions for legged robo
謎めく女子高の教室。この教室には、ある秘密が隠されている・・・? Mystery looms in this classroom at a girls’ high school. Something is being kept secret… 充满神秘氛围的高中女生教室里,其实隐藏着一个小秘密…?
CG/映像クリエイターの総合誌『CGWORLD』の公式配信 2015年新年最初の配信は世界観を構築するコンセプトアートの描き方! 今回はコンセプトアートを提供するスペシャリスト集団『INEI』から富安氏を迎えコンセプトアートの進め方から最後はなんとライブペインティングで実際にコンセプトアートを描いていきます! ※急遽スペシャルゲストに橋本 善久氏の出演が決定! 最後に視聴者プレゼントもあるので是非最後まで見てください! 【出演】 スペシャルゲスト: 株式会社INEI 富安 健一郎 氏/代表取締役・コンセプトアーティスト 橋本 善久 氏/執行役員・プロデューサー CGWORLD編集長:沼倉 有人 【ゲストプロフィール】 富安 健一郎 氏 武蔵野美術大学工芸工業デザイン学科インダストリアルデザインコースを卒業後、ナムコ(現、バンダイナムコゲームス)を経てフリーランスのデザイナーに
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く