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cgに関するarc_at_dmzのブックマーク (16)

  • geometry-processing-js

    Editing geometry processing code in-browser (here just stretching by 2x) About geometry-processing-js is a fast and flexible framework for 3D geometry processing on the web! Easy integration with HTML/WebGL makes it particularly suitable for things like mobile apps, online demos, and course content. For many tasks, performance comes within striking distance of native (C++) code. Plus, since the fr

  • サービス終了のお知らせ

    サービス終了のお知らせ いつもYahoo! JAPANのサービスをご利用いただき誠にありがとうございます。 お客様がアクセスされたサービスは日までにサービスを終了いたしました。 今後ともYahoo! JAPANのサービスをご愛顧くださいますよう、よろしくお願いいたします。

    arc_at_dmz
    arc_at_dmz 2013/02/17
    EVA<エヴァ>っていうロボットもの映画(と書くとすごく語弊があるw)を観たんだけど、本当にCGが綺麗だった。
  • 乱道ハウス

    このサイトについて ついったー リンク先 http://randou.jp 連絡先 イラスト等のご依頼はこちらまでお願い致します。 イベント参加情報 未定 作品情報 コミックマーケット88 「音楽室の恋人たち」 R-18・B5 サンプル: ■ ■ ■ ■ ■ 僕らのラブライブ!5 「にこまきたりうむ」 一般向け・B5 サンプル: ■ ■ ■ かわたんさんのApricotシリーズで霊夢を描かせていただきました。 コミケ79 「恋する飛び方」 一般向け・B5・32P サンプル: ■ ■ 例大祭7 「博麗サンデー」 一般向け・B5・32P サンプル: ■ ■ ■ とらのあな様が贈る『東方幻奏画報 弐』という東方プロジェクト音楽をテーマにしたイラスト集に一枚描かせていただきました。 コミケ74 「一番ほしいもの」 一般向け・B5・36P D.N.A.Softwares様の 東方幻想麻雀の 追加キ

  • NIPOLOG - Making of Netero

    HUNTERxHUNTERのネテロ会長作りました。ので、その製作過程をザックリ書き綴ってみようと思います。 1、資料収集 何を作るにしてもそうですが、まずはリファレンスを集めることから始めます。 妄想だけでは何も作れません。いっぱい画像検索しましょう。 ・コミックのスキャン ・老人の顔(実写とCG) ・服装(Tシャツ、パンツ) ・ポージング(ラブ注入、萌え萌えキュン) 等、必要になるであろう資料を揃えます。 2、顔のモデリング 集めた資料を見ながら、顔のモデリングを始めます。まずは顔です。キャラの命。 ここを最初にしっかり作っておくことによって、CG製作後半戦へのモチベーションも高まります。 作り始めた時の顔はこんな感じでした。オイオイこれちゃんと完成すんのかよ・・・、と不安に思いつつも進めます。 そんで最終的にこんなモデルになりました。・・・なんか思ってたんと違う・・・。大丈夫かな。と不

    arc_at_dmz
    arc_at_dmz 2012/05/12
    HUNTERxHUNTER ネテロ会長の3DCG。
  • Bilinear interpolation - Wikipedia

    Example of bilinear interpolation on the unit square with the z values 0, 1, 1 and 0.5 as indicated. Interpolated values in between represented by color. In mathematics, bilinear interpolation is a method for interpolating functions of two variables (e.g., x and y) using repeated linear interpolation. It is usually applied to functions sampled on a 2D rectilinear grid, though it can be generalized

    Bilinear interpolation - Wikipedia
  • MEGA 3D 360

    国内で6ヶ所の新規ロケーションでの営業が始まります。 �@東武動物公園 7月19日公開 「THE ROOM」他 〒349-0222 埼玉県南埼玉郡白岡町爪田ヶ谷425番地 �Aラグナシア蒲郡 7月19日公開 「ファンジックワールド」 〒443-0014 蒲郡市海陽町2丁目3番地 �Bイオン旭川西ショッピングセンター 「ファンタジックワールド」公開中 〒070-0823 北海道旭川市緑町23丁目2161-3  �Cイオン綾川ショッピングセンター  7月23日公開 「ファンタジックワールド」 〒761-2304 香川県綾歌郡綾川町萱原822-1 �DTNCテレビ西日会館 7月19日公開 「ファンタジックワールド」 〒814-8555 福岡市早良区百道浜2-3-2 �E高崎山 高崎山自然動物園 おさる館 7月19日公開 「ファンタジックワールド」他 〒870-0802 

  • Velvet for Mattoni

    UPDATE: :60 QuickTime version has replaced previous link Munich-based Velvet Mediendesign oversaw some liquid simulation magic for this astouding Mattoni spot. Sure, it’s pure eye candy—and as a seductive ad for arguably one of the most boring products on the planet (i.e. good ol’ H2O), I think it works splendidly. According to the details on Velvet’s site: …the designer wrote their own fluid simu

    Velvet for Mattoni
  • Terrain Synthesis from Digital Elevation Models

  • ImageJ Wiki - AffineTransform

  • アフィン変換行列の逆行列の求め方 - 星一の日記

    全然たいしたことではないけれども、思いついたのでメモ。 2 次のアフィン変換行列を、次のように表すとします。 、、、 は回転や拡大縮小などのための成分、、 は平行移動の成分です。 この変換の逆変換を表す行列は、馬鹿正直に三次行列の逆行列を求めることなく、次のように求めることができます (ただし、 で、非零であることにしておいてください)。 計算の途中で平行移動成分だけを含む変換行列が出てきます。この行列の逆行列は、直感的にも「反対方向への平行移動の変換行列」と分かります。とっても簡単ですね。 全然関係ないけど、 miniTeX 記法の中で改行できないものなのかしら。

    アフィン変換行列の逆行列の求め方 - 星一の日記
  • 幾何学・CG のアルゴリズム集

    作成中 スマートフォン (AndroidiPhone) など最近のモバイル機器には3軸地磁気センサ (電子コンパス) と3軸加速度センサ (モーションセンサ) を搭載しているものがある.これらを用いると,基準となる3方向 (水平磁北方向,水平東方向,鉛直方向) をそれなりの精度で求めることができ, さらにその結果を用いて端末の姿勢 (向いている方向) や方位角 (azimuth), 傾き角 (roll,pitch) を計算することができる. 余談だが,Android のマニュアルにある azimuth の定義はおかしい (はっきり言って間違っている) のでセンサアプリ開発者は注意. この定義によると水平面に対する画面の傾きが大きくなるほど azimuth の誤差が大きくなり,画面を垂直にすると全く方位とは無関係な値になる. 実際,ストリートビューに定義どおりの azimuth を渡した場

  • Anti-aliasing - Wikipedia

    Anti-aliasing may refer to any of a number of techniques to combat the problems of aliasing in a sampled signal such as a digital image or digital audio recording Specific topics in anti-aliasing include: Anti-aliasing filter, a filter used before a signal sampler, to restrict the bandwidth of a signal such as in audio applications Manual anti aliasing, artistic technique done in pixel art graphic

  • redjuice先生のHP

    Trải nghiệm cá cược thể thao hơn bao giờ hết với nền tảng cá cược đồ họa sáng tạo của chúng tôi. Chúng tôi kết hợp hình ảnh tuyệt đẹp, hoạt ảnh động và đồ họa tương tác để tạo ra trải nghiệm cá cược hấp dẫn và phấn khích, đưa sự phấn khích lên một tầm cao mới. Cho dù bạn đang xem một trận bóng đá, trận bóng rổ hay giải đấu quần vợt, đồ họa của chúng tôi sẽ khiến mọi khoảnh khắc trở nên sống động,

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  • DimP - Download Page

    Download DimP v1.1 beta DimP is a video player prototype that allows to browse video clips by directly manipulating their content. Requirements Windows XP, maybe Vista About 1GB RAM Microsoft .NET 2.0 runtime. Download it here (22 MB). A VfW (Video for Windows) MPEG-4 codec such as ffdshow. I suggest you first ignore this list and jump to the "Instructions" section. If nothing happens when

  • Havok - Havok Offers Core Physics free for PC Game Developers

    San Francisco (February 20, 2008) -- Havok™, the premier provider of interactive software and services to digital creators in the games and movie industries, today announced that the company will offer the PC version of its award-winning physics and animation software product – Havok Complete – for download free of charge. Available for non-commercial use, Havok Complete for the PC will be freely

  • Tim Rowley

    tor@acm.org Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil. Graphics paper indexes: SIGGRAPH SIGGRAPH 2008 paper (Page maintained by Ke-Sen Huang) SIGGRAPH 2007 papers (Page maintained by Ke-Sen Huang and Tim Rowley) SIGGRAPH 2006 papers (Page maintained by Ke-Sen Huang and Tim Rowley) SIGGRAPH 2005 papers (Page maintained by Ke-Sen Huang and Tim Rowley) SIGGRAPH 2004 papers SIGGRAPH 2003

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