Walking through IKEA over the weekend with two young children was a healthy reminder of what contributes to an ideal customer experience: innovative product design and thoughtful service design. IKEA covers product design with innovative home furnishings that are cost effective. Providing this outstanding product experience is only made complete by wrapping an amazing service experience around it.
スウェーデンにあるソニーモバイルコミュニケーションズの開発拠点を徹底取材した。同社のユーザー体験/ユーザーインタフェースの専門家らへの取材を通じて、スマートフォン「Xperia」の開発アプローチに迫る。第2回は、同社ヒューマン・インタフェース・デザインのアートディレクターである今村氏に聞く、ユーザー・エクスペリエンスの定義と実践である。 ソニーモバイルコミュニケーションズでは、連載1回目に登場した石田氏や今村氏の肩書きに「エクスペリエンス」あるいは「UX」が使われている。これは、魅力的な製品を作るうえでユーザー・エクスペリエンス(UX)がカギだと考えているからだという。 同社に限らず最近よく使われるユーザー・エクスペリエンスだが、人によって認識はまちまちである。ユーザー・エクスペリエンスとユーザー・インタフェースが混同されて使われていることもある。 そこで今村氏は、これらの言葉を食事にたと
User-centered designers aren’t just professional learners; they’re teachers, too. Our job is to reflect what we know while adopting the language of our end-users. This changes our team’s perspective which, in turn, affects its ability to solve design problems. Four ways that I’ve found effective to that end include: learning, brainstorming, (shifts in) perspective, and momentum. When I was 11, my
Would you attempt to build a house without a blueprint? I hope not. The same goes for developing websites. Instead of heading directly into writing code, you should always begin with a careful analysis of your client’s business needs and a plan for addressing those needs. It’s vital for the success of a project that you clearly define its scope and gain a good understanding of the target audience
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Design Process In The Responsive Age – By Drew Clemens / SMASHING MAGAZINE 教わって読んだ記事です。レスポンシブ・ウェブデザインに取り組むプロセスについて、「従来型の制作プロセスでは、もうダメですよ」という事と、解決策として「プライオリティ・ガイド」というスタイルでワイヤーフレームをつくる方法が提案されています。 ● 以下、要約。 ”従来の制作プロセスでは、 レスポンシブ・デザインに対応できない” デザイナーはPC画面用のPhotoshopだけをつくり、モバイル用(スマホ、タッチデバイス)のレイアウトはフロントエンド・ディベロッパに「おまかせ」にされることが多いが、それでは無理がある。PC版のデザインから「推測」してスマホ向けにレイアウトを組み替えようにも、コンテンツやメニューの重要度や優先順位が見えてこなければ、レ
brand new Smashing Books #3 and #3⅓ have been released last month and we’re sincerely grateful for the tremendous feedback, reviews and photos submitted by our truly smashing readers across the world. We appreciate your time and your interest, and thank you for your support and love. We are happy to present a yet another sample chapter from the book. In his chapter, Aral Balkan explores what “nati
A few years ago, our Development organization championed a move from a waterfall development approach to an agile development process. [1] Our User Experience Design team had already established a well-respected place in our organization, and everyone had a clear understanding of our roles and responsibilities within our waterfall development process. However, the agile literature that informed ou
Customer experience: The natural ally for UX in business In this post, I would like to talk about what has been on my mind for the last year or two: the relationship between user experience and customer experience and how user experience designers can extend their influence in businesses. A paraphrased transcript of my talk at the Polish IA Summit 2012. This topic has become relevant because I wor
You cannot plan for and design a responsive, content-focused, mobile-first website the same way you’ve been creating websites for years—you just can’t. If your goal is to produce something that is not fixed-width and serves smaller devices just the styles they require, why would you use a dated process that contradicts those goals? You cannot plan for and design a responsive, content-focused, mobi
Startup Datingでインタビュー連載を始めてみることになりました。さて連載の初回は、2011年に新卒としてクックパッドに入社し、現在UIデザイナーとして活躍する片山育美さん(@monja415)。片山さんが現職に就くまでの道のりや、クックパッドのUIに関する考え方、片山さんが手がけた具体的なUI改善の事例やヒントなどをたっぷりお伝えします。 美術大学で勉強、もともと職人になりたかった もともと絵を描くのが好きだし得意、高校のときから職人になりたいと思っていたと話す片山さん。美術大学に進学し、ファイン系とデザイン系でデザイン系を学ぶことを選択。ファイン系とは、絵画や彫刻などいかにも“アート”というもの。ファイン系が芸術だから、どこか自分の中で完結してしまうところがある。でも、職人って誰かのために技術を使える人なんじゃないか、と。情報デザイン学科を専攻し、サービスデザインやUXと言わ
60 User Interface Design Tools A Web Designer Must Have by Sonny M. Day | Last updated Oct 18, 2016 | Tools | 49 comments The success of web applications and websites depends in how well designed the User Interface is. Designing a good user interface however is a very challenging process. A designer’s concepts and design decisions always affect the end users of the web site, application or general
User experience, when addressed appropriately, is an holistic endeavor. The emerging conversation of “cross-channel user experience” is redundant, because if you’re weren’t thinking cross-channel (and cross-platform, cross-device, etc. etc.), you were doing “user experience” wrong. As the holism of user experience becomes more broadly realized, something else becomes clear. Earlier this week, des
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