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A longitudinal study (or longitudinal survey, or panel study) is a research design that involves repeated observations of the same variables (e.g., people) over long periods of time (i.e., uses longitudinal data). It is often a type of observational study, although it can also be structured as longitudinal randomized experiment.[1] Longitudinal studies are often used in social-personality and clin
いま、インターネット広告に大きな変革期が訪れている。 電通が2月20日に発表した「2013年 日本の広告費」によると、 2013年(1~12月)における日本の総広告費は前年比101.4%となる5兆9762億円。特に「インターネット広告費」(媒体費+広告制作費)は9381億円(同108.1%)と堅調な伸びを示している。 インターネット広告費の中でも、注目すべきは新興領域の「運用型広告」だ。この運用型広告とは、膨大なデータを処理するプラットフォームにより、リアルタイムで入札が行われるインターネット広告のこと。従来の「枠売り広告」が横ばいで推移している一方、運用型広告費は4122億円(同121.6%)という高い伸びを記録したのである。 これにより、インターネット広告のターゲティング方法も変わってきている。電通 デジタル・ビジネス局 パフォーマンス・メディア部の岡田祐輔氏は「従来のインターネット広
Oracle Advertising In an increasingly complex and connected world, you need to know who your best audiences are and be able to reach them in the right environment. You need to make sure that your ads are seen by real people. It’s all about that age-old question: “Did my advertising achieve its objectives?” With Oracle Advertising (formerly Oracle Data Cloud), you can answer this question today and
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