What Is Earned Media, Owned Media & Paid Media? The Difference Explained. Discover the Difference Between Earned Media, Owned Media & Paid Media in MarketingIf you’ve been privy to the digital world you may have heard these buzzwords tossed around, but what is the difference between ‘earned’, ‘owned’ and ‘paid’ media in marketing and what does it mean for your digital strategy? Think of earned med
ファンケルは既存顧客を掘り起こすために「マーケティングオートメーション」を導入した。マーケティング担当者が販促キャンペーンのシナリオを独力で実装・検証する。顧客1人ひとりに対して最適なキャンペーンを迅速に実行することが可能だ。休眠期間に応じて内容を変えたメールマガジンを送付し、反応率が従来比で1割向上した。 化粧品のネット販売での戦いが激しさを増している。資生堂など対面販売を主力としてきた大手がネット戦略を強化する一方で、製薬会社など異業種からの参入も相次ぐ。 早くからネットに力を入れてきた“老舗”のファンケルは2013年11月、「マーケティングオートメーション」と呼ばれるIT(情報技術)ツールを導入した。SAS Institute Japan(東京・港)の「SAS Marketing Automation」を採用し、米アマゾン・ウェブ・サービスのクラウド基盤上で動かしている。 同ソフトは
スティーブ・ジョブズが嫌った2つの言葉 元アップルのマーケティング担当副社長だったAllison Johnson氏が99Uのインタビューで、スティーブ・ジョブズには「ブランド」と「マーケティング」という2つの言葉が禁句だったと語っていたとEntrepreneur.comが記事にしていました。 以下、インタビューから。 スティーブによると、人はブランドをテレビの広告やCMなどと結びつけて考えています。最も重要なことは人と製品の関係性です。だから「ブランド」という言葉は禁句でした。 In Steve's mind, people associated brands with television advertising and commercials and artificial things. The most important thing was people's relationshi
A data-management platform (DMP) panel held Wednesday at AdExchanger’s Industry Preview 2014 revealed the philosophical differences held by four major DMP providers in terms of how the technology should best be implemented and used. The panelists – CEOs Scott Howe of Acxiom, Omar Tawakol of BlueKai, Bill Demas of Turn and John Nardone of [x+1] – all agreed on the basic concept of a DMP: a technolo
“Data-Driven Thinking” is written by members of the media community and contains fresh ideas on the digital revolution in media. Today’s column is written by Seph Zdarko, head of attribution initiatives and partner strategy at Quantcast. Attribution is one of the most critical issues in digital advertising today. Proper attribution provides insights, incentives and controls over ad spend. However,
Stop asking “But how will they make money?"とAndrew Chenが言っている。ビジネスとして収益化することは重要だが、それはすでにコモディティ化している。もしオーディエンスがいるなら、あなたはそれを収益化するための数百の選択肢を持っているのだと。要はオーディエンスを増やせばいいのだ。それもすごい数のオーディエンスを。 いま取り組んでいるプロジェクトのビジネスモデルは直接的な収益を狙うフリーミアムのモデルでも、いわゆる広告モデルでもない。他に似たような例が見つからずどう説明してよいかと困っていたのだが「たまたま」いいものを見つけた。Twist ImageのプレジデントMitch Joelが新刊のなかで提唱している"Utilitarianism Marketing"という考え方だ。 Ctrl Alt Delete: Reboot Your Busi
3 Technical Reports the Best Marketers Can't Live Without A look at a few reports that marketing professional can use to take action immediately. The demands on modern marketing professionals are great, and ever-increasing. As Google’s digital marketing evangelist Avinash Kaushik notes, “You can no longer be good at just one thing, or two. It is a 10-thing world now (and maybe a 20-thing world soo
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