ぽるす @Einpolster 大事なことを書いてなかったんですが、これ普通の赤ウインナーに見えて、ちょっとびっくりするくらい燻製の香りと風味がしっかりついてて美味しかったです。200円+税でした。 2021-07-01 00:06:29
Have you seen your application get stuck or fail to respond to health check requests, and you can’t find any explanation? It might be because of the CPU quota limit. We will explain more here. TL;DR: We would highly recommend removing CPU Limits in Kubernetes (or Disable CFS quota in Kublet) if you are using a kernel version with CFS quota bug unpatched. There is a serious, known CFS bug in the ke
フロントエンドの開発が初めての人が意外と抜けがちな観点をまとめてみました。 初めにざっくりと概要を話すと「デザイナーが作るデザインでは表現しづらいもの」をまとめたものになります。 デザイナーが作るデザインは静的なものなので(たまにがっつりプロトタイプを作ったりもありますが)、いわゆる"状態"を表現するのが難しかったり抜けたりしがちです。 具体的に言うとローディング、Empty、エラーなどです。これらをよしなに補完できるフロントエンドエンジニアはデザイナーからもきっと「頼りになるぅ!」と思われること間違いないでしょう。 と言うわけでそんな例を紹介していきます。 今後も思いついたら追加する可能性が無きにしも非ず。 ローディングを出そう こう言うクルクルするやつとか こんな感じでシュインシュインするやつがあります。 基本的にユーザがアクションを起こした時に待たせる場合は必ず表示させましょう。 ロ
Start operating at scale in the Cloud with the first IAM-based desktop app. Provide secure access to multiple company’s Cloud accounts with the best developer experience. OVER 8000 BUILDERS ARE USING LEAPP EVERYDAY Powering the best companies and teams, from solo consultant to established enterprises. CLOUD ACCESS. CENTRALIZED. Have a unique workflow to access all your Cloud accounts, no matter yo
TL;DR, For CPU bounded apps increase workers and/or cores. For I/O bounded apps use “pseudo-threads”. Gunicorn is a Python WSGI HTTP Server that usually lives between a reverse proxy (e.g., Nginx) or load balancer (e.g., AWS ELB) and a web application such as Django or Flask. Gunicorn architectureGunicorn implements a UNIX pre-fork web server. Great, what does that mean? Gunicorn starts a single m
Pikchr (pronounced "picture") is a PIC-like markup language for diagrams in technical documentation. Pikchr is designed to be embedded in fenced code blocks of Markdown or similar mechanisms of other documentation markup languages. For example, the diagram: Markdown Source Markdown Formatter (markdown.c) HTML+SVG Output Pikchr Formatter (pikchr.c) arrow right 200% "Markdown" "Source" box rad 10px
同時期以前の古い車両は図面も部品の補給体制もなく、交換するには新たに図面を引き直して製作するしかない*。個別対応の単品製作になるため費用もかかり、対応可能な技術や態勢を持つ工場も減ってきている。そこでアディティブ製造装置(3Dプリンター)を使った部品製作が選択肢として浮上してくる。元の部品を3Dスキャナーで測定し、3Dの形状データを得て、これを基に金属3Dプリンターで造形するリバースエンジニアリングによる方法だ。 モ351形は、新造当時はなかった冷房装置を1980年代に搭載した他、2010年代には行き先表示装置(方向幕)をLEDによるものに交換し、交通系ICカードの読み取り装置の設置、乗降口の段差を緩和する補助ステップの設置など、さまざまな改造を受けつつ長年活躍してきた。今後も適切に維持管理していけば、当分は走り続けられるとみられる。 品質は十分確保可能に リバースエンジニアリングは、基本
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く