The Android operating system provides a strong foundation for building apps that run well on a wide range of devices and form factors. That being said, we've listened to developer feedback; Issues like complex lifecycles and the lack of a recommended app architecture make it challenging to write robust apps. We need to make it easier — and more fun — to write robust apps, empowering developers to
調べるに当たったキッカケ 公式ドキュメント 導入手順 注意点 不便に感じた所 未確認機能 その他の機能 Answers Beta その他の追加機能 MoPub 試した所感 参考リンク TwitterKit 参考リンク Digits 参考リンク 調べるに当たったキッカケ GoogleMap v1 を使っているプロジェクトで クラッシュレポートが欲しかったから の [Google Analytics といえば] あたりに記載した話で 現時点だと classpath 'com.google.gms:google-services:3.0.0' じゃないと Developer Consoleのクラッシュレポートに通知が来ない? 最新の導入ページだと、Firebaseのページにリダイレクトされて Firebase ClashReport の情報が DeveloperConsoleのクラッシュレポート
Writing robust Android apps can be challenging, between complex lifecycle issues, unreliable mobile networks, and constrained device capabilities. Mistakes in these areas lead to memory leaks, crashing apps, drained batteries, and unhappy users. This session will cover a new approach to good Android app architecture, including an overview of functionality that will make these problems fundamentall
With Play App Signing, Google manages and protects your app's signing key for you and uses it to sign optimized, distribution APKs that are generated from your app bundles. Play App Signing stores your app signing key on Google’s secure infrastructure and offers upgrade options to increase security. To use Play App Signing in, you need to be an account owner or a user with the Release to productio
.app 1 .dev 1 #11WeeksOfAndroid 13 #11WeeksOfAndroid Android TV 1 #Android11 3 #DevFest16 1 #DevFest17 1 #DevFest18 1 #DevFest19 1 #DevFest20 1 #DevFest21 1 #DevFest22 1 #DevFest23 1 #hack4jp 3 11 weeks of Android 2 A MESSAGE FROM OUR CEO 1 A/B Testing 1 A4A 4 Accelerator 6 Accessibility 1 accuracy 1 Actions on Google 16 Activation Atlas 1 address validation API 1 Addy Osmani 1 ADK 2 AdMob 32 Ads
IDEs AppCode CLion DataGrip DataSpell Fleet GoLand IntelliJ IDEA PhpStorm PyCharm RustRover Rider RubyMine WebStorm Plugins & Services Big Data Tools Code With Me Quality Assurance JetBrains Platform Scala Toolbox App Writerside JetBrains AI Grazie Team Tools Datalore Space TeamCity Upsource YouTrack Hub Qodana .NET & Visual Studio .NET Tools ReSharper C++ Languages & Frameworks Kotlin Ktor MPS Am
2017年5月17日(現地時刻)に開催されたGoogle I/OのKeynoteからAndroid関係のトピックを速報でお届けします。 Google KeynoteとDeveloper Keynoteの2部構成でしたが、Androidについては次のトピックが大きく取り上げられています。 Android O Previewのリリース(OTA配信) Android Go(Android Oneを推進してローエンド端末でも快適に使得る取り組み) Kotlinの公式サポート Android Studio 3.0のリリース サポートライブラリ Architecture Componentsのリリース InstantAppsの公開 それではGoogle Keynoteから時系列にそって紹介します。 Androidのアクティブ利用端末数が20億を突破 Androidの利用者数は20億デバイス(アクティブ
At Google I/O today, the Android Studio team released the first preview version of the Android Gradle plugin 3.0, based on Gradle 4.0 M2. It brings major performance improvements, especially for builds with plenty of subprojects. In this blog post, we will explain what you can expect from this preview version and how the Android Studio and Gradle team achieved these improvements. Before diving int
By Jamal Eason, Product Manager, Android Just in time for Google I/O 2017, we're providing a sneak peak of Android Studio 3.0 - available to download today on our canary release channel. Android Studio's our official IDE, purpose-built for Android, and we keep increasing our investment. The feature set in Android Studio is focused on accelerating your app development flow and providing the latest
By Mike Cleron, Director, Android Platform Today the Android team is excited to announce that we are officially adding support for the Kotlin programming language. Kotlin is a brilliantly designed, mature language that we believe will make Android development faster and more fun. It has already been adopted by several major developers — Expedia, Flipboard, Pinterest, Square, and others — for their
[速報]「Kotlin」がAndroidの正式な開発言語に。開発元のJetBrainsとGoogleが「Kotlin財団」の設立も計画。Google I/O 2017 Googleが5月17日(日本時間5月18日未明)から開催中の年次イベント「Google I/O 2017」。初日の基調講演では、新サービス「Google Lens」の紹介や「Google Home」の日本発売、「Cloud TPU」や「TensorFlow Lite」の発表、新興国向けのエントリクラスとなる「Android Go」の発表などが相次いで行われました。 しかしその中でも会場からもっとも大きな歓声があがったであろうと思われるのが、プログラミング言語の「Kotlin」がAndroidの正式な開発言語になると発表されたときでした。 「Kotlinは完全にAndroidのランタイムと互換性があり、既存のコードとも相互運
IDEs AppCode CLion DataGrip DataSpell Fleet GoLand IntelliJ IDEA PhpStorm PyCharm RustRover Rider RubyMine WebStorm Plugins & Services Big Data Tools Code With Me Quality Assurance JetBrains Platform Scala Toolbox App Writerside JetBrains AI Grazie Team Tools Datalore Space TeamCity Upsource YouTrack Hub Qodana .NET & Visual Studio .NET Tools ReSharper C++ Languages & Frameworks Kotlin Ktor MPS Am
家のキュウリが枯れてしまってから知りました。 ある程度パラメータがはっきりすれば 大規模なFPGAで処理できるかもしれません。 12月3日の大垣ミニメーカーズフェアでデジタルフィルタの人と会えたら話してみます。 返信削除
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く