iPhoneで動くメダルプッシャーゲームを20分間で作ってみました。ミドルウェアUnityを使っています。UnityはPCゲームやブラウザゲームを作るだけなら無料で使えます。面白いですよ。 http://unity3d.com
From: Roland McGrath Date: Thu Jul 17 2008 - 03:37:44 EST Next message: Roland McGrath: "Re: [PATCH 2/4] ptrace children revamp" Previous message: Roland McGrath: "[PATCH 21/23] tracehook: wait_task_inactive" In reply to: Roland McGrath: "[PATCH 21/23] tracehook: wait_task_inactive" Next in thread: Alexey Dobriyan: "Re: [PATCH 23/23] /proc/PID/syscall" Messages sorted by: [ date ] [ thread ] [ sub
ここでは以下の順番でSinonJSとJsTestDriverを使用したJavaScriptのUnitTest Patternsを紹介します。 初期化の遅延非同期実行の同期化html, cssのテストイベントのテストその他問題になりうるコード初期化の遅延UnitTestを行う場合、まずは初期化functionが自動的に実行されないようにしましょう。 初期化functionをこちらの任意のタイミングで実行できるようにすることにより事前に対象外のコードをstub化したり、必要なfunctionへspyを仕込んだ状態でfunctionを実行できるようになります。 UnitTestの場合のみ初期化を遅延する一番簡単な方法はUnitTest実行時のみ条件分岐で初期化を止める方法です。 $(function () { if (window.sinon) { init(); } }); この方法は簡単かつ
Doom や Quake といったゲームで知られる id Software は、そのゲームエンジンのソースコードを、それが旧世代になったところで定期的に GPL で公開してきたが、昨年11月には Doom 3 のソースコードを GitHub で公開している。 そして、それからおよそ半年経ち、そのソースコードを解析した全五部作(+ジョン・D・カーマックのインタビュー集)のページが公開された。 Doom3 Source Code Review: Introduction Doom3 Source Code Review: Dmap preprocessing Doom3 Source Code Review: Renderer Doom3 Source Code Review: Profiling Doom3 Source Code Review: Scripting VM Doom3 Sou
Doom3 Source Code Review: Introduction (Part 1 of 6) >> On November 23, 2011 id Software maintained the tradition and released the source code of their previous engine. This time is was the turn of idTech4 which powered Prey, Quake 4 and of course Doom 3. Within hours the GitHub repository was forked more than 400 times and people started to look at the game internal mechanisms/port the engine on
With Eclipse Juno, Code Recommenders stripped off its incubation status and released v1.0.0 to the public! In this post, we give a quick overview on all the new shiny code completion engines we've built in the past months for Eclipse - and introduce those who haven't heard of Code Recommenders yet to the idea of mining source code and more to build intelligent IDEs. This article is a copy of the J
July 2, 2012 We’d like to share more about the service disruption which occurred last Friday night, June 29th, in one of our Availability Zones in the US East-1 Region. The event was triggered during a large scale electrical storm which swept through the Northern Virginia area. We regret the problems experienced by customers affected by the disruption and, in addition to giving more detail, also w
3回目の参戦となる#tuningathonで@tnmtさんと共に優勝してきました。 やった事は相方のブログに書かれているので、補足。 開演前 朝起きると、やたらとアラートが飛んでいるので調べると、うるう秒のせいでサーバ達が高負荷状態に。 @tnmtさんも同じ原因で障害対応中で待ち合わせ時間には間に合わず、参加が危うい感じ。 自分の方はなんとか片付けて、ぎりぎり開演前に到着。 お題発表 前々からやって欲しかったRuby on Rails! で、Refinery CMSというブログのチューニング。 内心喜びました。 前半戦 作業開始前にはまず何よりもバックアップ。 いつでも環境を戻せるようにRailsのフォルダをコピーしてMySQLのdumpを取っておく。 速攻でrbenv + ruby-buildを入れて、rubyの最新バージョン(1.9.3-p194)をインストール。 ビルドの間、まずは環
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