CGLayers are great for drawing - especially when things need to be drawn over and over again. Converting a CGLayer to a UIImage is another story, though. NetSketch uses CGLayers for the drawing canvas, but converts them to UIImages when you go to upload your drawing or email it to a friend. The code below shows how it’s done. The CGLayer is drawn into a bitmap CGContext of the same size, and then
数10ピクセルくらいの小さなUIImageを縮小しようとしたんだけど、 UIImage *image; CGSize newSize; UIGraphicsBeginImageContext(newSize); [image drawInRect: CGRectMake(0.0, 0.0, newSize.width, newSize.height)]; UIImage *newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext(); UIGraphicsEndImageContext(); こうやると、シミュレータでは大丈夫だけど、実機ではnewImageの右側が数ピクセル欠けてしまうのを発見。 UIImage *image; CGSize newSize; UIGraphicsBeginImageContext(newSize); CGC
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く