ユニバーサル Windows プラットフォーム (UWP) アプリでは、既定で特定のファイル システムの場所にアクセスできます。 また、ファイル ピッカーの使用や機能の宣言によって、その他の場所にアクセスすることもできます。 UWP アプリからアクセスできる場所 新しいアプリを作成すると、既定でファイル システムの次の場所にアクセスできます。 アプリケーションのインストール ディレクトリ ユーザーのシステムでアプリがインストールされているフォルダー。 アプリのインストール ディレクトリにあるファイルやフォルダーにアクセスする主な方法は 2 とおりあります。 次のように、アプリのインストール ディレクトリを表す StorageFolder を取得できます。 Windows.Storage.StorageFolder installedLocation = Windows.Applicatio
Windows Mixed Reality と HoloLens の開発環境がだいぶ落ち着いたのでまとめましょう。 HoloLens OS:Windows 10 Creators Update 15063 以降 Visual Studio:Visual Studio 2017 / 一応 2015 Update 3 もサポート プロジェクトのターゲットバージョンを15063に Unity :Unity Editor 2017.1.2 注意! ※ 5.6でも可能だがToolkitを使う場合はTookitのバージョンに合わせる Toolkit :Mixed Reality Toolkit for Unity v1.2017.2.0 (共通) Windows Mixed Reality Device OS:Windows 10 Fall Creators Update 16299 以降 注意! V
You can define and maintain consistent code style in your codebase by defining .NET code-style rules and their associated options in a configuration file. These rules are surfaced by various development IDEs, such as Visual Studio, as you edit your code. For .NET projects, these rules can also be enforced at build time. You can enable or disable individual rules and configure the degree to which y
Support Timeframe Visual Studio 2017 version 15.9 is the final supported servicing baseline for Visual Studio 2017 and has entered the extended support period. Enterprise and Professional customers needing to adopt a long term stable and secure development environment are encouraged to standardize on this version. As explained in more detail in our lifecycle and support policy, version 15.9 will b
Introduction to Mixed Reality software Windows Mixed Reality consists of the following major software components: Mixed Reality Portal, which provides the main Windows Mixed Reality experience In Windows 10, versions 1709 and 1803: Mixed Reality Portal is a key component of the Windows 10 operating system updated via Windows Update. In Windows 10, versions 1809 and newer, and Windows 11: Mixed Rea
重要 トラブルシューティングの手順を開始する前に、可能であれば、デバイスのバッテリ容量が 20 - 40% 残っていることを確認してください。 電源 ボタンの下 にあるバッテリ インジケーター ライトにより、デバイスにログインせずにバッテリ容量を簡単に確認できます。 HoloLens 2 に付属している充電器と USB タイプ C ケーブルを使用します。これは、デバイスの充電に最適な方法です。 充電器は、18W の電力 (2A で 9V) を供給します。 付属のプラグを使用すると、HoloLens 2 デバイスは、デバイスがスタンバイ状態のときに 65 分未満でバッテリーを完全に充電できます。 これらのアクセサリが使用できない場合は、使用可能な充電器が少なくとも 15W の電力に対応していることを確認してください。 デバイスが正常に起動し、動作している場合は、次の 3 つの方法でバッテリの
To build an app with Unity, you first need to create a project. This project is organized into a few folders, the most important of which is your Assets folder. This is the folder that holds all assets you import from digital content creation tools such as Maya, Max Cinema 4D or Photoshop, all code you create with Visual Studio or your favorite code editor, and any number of content files that Uni
Windows Mixed Reality motion controllers offer precise and responsive movement tracking in your field of view using the sensors in the immersive headset. There's no need to install hardware on the walls in your space. These motion controllers will offer the same ease of setup and portability as Windows Mixed Reality immersive headsets. Our device partners plan to market and sell these controllers
Mixed reality is the next wave in computing following mainframes, PCs, and smartphones. Mixed reality is going mainstream for consumers and businesses. It liberates us from screen-bound experiences by offering instinctual interactions with data in our living spaces and with our friends. Online explorers, in hundreds of millions around the world, have experienced mixed reality through their handhel
コーディング規則は、開発チーム内でコードの読みやすさ、一貫性、コラボレーションを維持するために不可欠です。 業界のプラクティスと確立されたガイドラインに従っているコードは、理解、保守、拡張が容易です。 ほとんどのプロジェクトでは、コード規則を通じて一貫したスタイルが適用されます。 dotnet/docs プロジェクトと dotnet/samples プロジェクトも例外ではありません。 この一連の記事では、コーディング規則と、それらを適用するために使用するツールについて説明します。 規則をそのまま使用することも、チームのニーズに合わせて変更することもできます。 次のゴールに基づいて規則を選択しました。 正確性: サンプルがコピーされ、アプリケーションに貼り付けられます。 そのため、複数の編集を行った後でも、回復性と正確性を備えたコードを作成する必要があります。 教育: サンプルの目的は、.N
This browser is no longer supported. Upgrade to Microsoft Edge to take advantage of the latest features, security updates, and technical support. Connect(); 2016 Volume 31 Number 12 [Visual Studio Development] Introducing Visual Studio for Mac By Mikayla Hutchinson; 2016 At Connect(); in November, Microsoft is launching a preview of Visual Studio for Mac. This is an exciting development, evolving
If you were looking for MSDN or TechNet blogs, please know that MSDN and TechNet blog sites have been retired, and blog content has been migrated and archived here. How to use this site Archived blogs are grouped alphabetically by the initial letter of the blog name. Select the initial letter from the TOC to see the full list of the blogs. You can also type the name of the blog or the title of the
If you have a 2D Unity app today built as a Win32 app on the PC, Mac & Linux Standalone build target, switch to the Universal Windows Platform build target for mixed reality. We'll talk about ways that you can restrict your app specifically to HoloLens using the Windows.Holographic device family below. Run your 2D app in a Windows Mixed Reality immersive headset If you've deployed your 2D app to a
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く