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An O'Reilly edited version (printed, epub, mobi, pdf) of this book is now avaliable from O'Reilly or Amazon Warning! This is the free online version of the DOM Enlightenment book in its pre-edited/draft form. By Cody Lindley Version: 0.6.0 Tweet Foreword I make websites. Sometimes I make music. Over the years, I’ve noticed an interesting pattern of behavior from some musicians—often self-taught—wh
The latest news from Google on open source releases, major projects, events, and student outreach programs. We are proud to release Wicked Good XPath, a Google-authored pure JavaScript implementation of the DOM Level 3 XPath specification. We believe it to be the fastest XPath implementation available in JavaScript. To use Wicked Good XPath, simply download the wgxpath.install.js file and include
昨日、partake.inで、10分ぐらいでEventSourceの話をしてきました。 発表資料は一応あるのですが、それだけだと全く意味が分からないので、当日話したことをここにまとめておきます。 EventSource とは HTTP の仕組みを使って、クライアント側でリアルタイムにデータを受信するための仕組みです。 html5 の一部になっていて、 Server-sent Events に仕様が載っています。 EventSource は、技術的には単なるロングポーリングです。 つまりクライアントは HTTP を繋ぎっぱなしにすることで、レスポンスデータをリアルタイムにずっと受信し続けるという仕組みです。 普通の HTTP 通信だと、クライアントがリクエストを送信すると、サーバがレスポンスを返して終わりなのですが、EventSource はレスポンスのデータを途中までしか送信しないので、接
A list of cool Chrome DevTools Tips and Tricks Mar 20, 2018 Join the waiting lists The Chrome DevTools provide an amazing set of tools to help you develop on the Web platform. Here are a few tips you might not know yet Drag and Drop in the Elements panel Reference the currently selected element in the Console Use the value of the last operation in the Console Add CSS and edit the element state Fin
はじめに エンジニアの@ryooo321です。 よろしくお願いします。 Happy Elements株式会社では勉強会が活発に行われており、 その中の1つに「1.5時間で○○を作る」エンジニア向けワークショップがあります。(毎週開催@京都) ※ ○○は毎週かわり、設計/実装方法などは自由です。 今回はワークショップ2回(計3時間)で作成したボンバーマン風ゲームの紹介を通して、 他人とリアルタイムで遊べるゲームの可能性を感じていただければと思います。 ※ 技術的にはwebsocket、canvasを利用 ※ ライブラリ/ツールとしてNode.js、CreateJS、socket.io、coffeescriptを利用 ※ 急いで作ったのでほとんどリファクタリングされていませんmm また、おまけとして サーバーサイドでのcanvas描画とwebsocketでのバイナリメッセージについて 試してみ
制限 同時に再生できる音源は1ファイルのみ 再生できるタイミングはユーザイベントのハンドラ内だけ プリロード不可 OS自体のサイレントモードと連動せず BGMを流すだけならこんな方法も $('<div>BGMを再生しますか?</div>').appendTo('body').click(function () { $(this).remove(); (new Audio('bgm.mp3')).play(); }); $('body').on('click', 'a', function (e) { e.preventDefault(); $.get($(this).attr('href')).success(function (html) { $('body').html(''); $('body').append($(html).find('body')); }) });
Caution このドキュメントはまだ書きかけです。筆者の気分次第で内容を大きく書き換える可能性があるのでご注意ください。 このドキュメントではHaxe(ヘックス)というプログラミング言語を使ってJavaScriptアプリケーションを開発する方法を解説しています。 ここで使用しているHaxeのバージョンは2.10です。また、開発環境としてWindows 8 + FlashDevelop 4を使用して手順を解説していますが(特に2章から3章)、基本的なところは他の開発環境でも通用するような内容を記述しています。
AngularJS support has officially ended as of January 2022. See what ending support means and read the end of life announcement. Visit angular.io for the actively supported Angular. Why AngularJS? HTML is great for declaring static documents, but it falters when we try to use it for declaring dynamic views in web-applications. AngularJS lets you extend HTML vocabulary for your application. The resu
なぜ「テストを書く理由」が重要なのか テストもプログラムの一部 ただし、直接は機能を追加しない しかも、メンテナンスコストは高い
think49 @think49 関数オブジェクトを代入した変数に null を代入しても、クロージャによる変数への参照は切れないらしい。 結論としては、参照を切る方法はない…のかな? http://ideone.com/gNwf8 #JavaScript
A社coffee-scriptエヴァンジェリストのmizchiです。今日は昨今の大規模JSの需要の高まりに応えるべく、お前が知ってる資料をまとめろとのお達しが下ったので、社内wiki面倒だしここに載せてますん。 前提 大規模JSをモジュール化する為にcoffee-scriptのシンタックスシュガーでOOPのパラダイムを持ち込む coffee-scriptの煩雑なコンパイル作業を避けるために、Rails/Nodeではアセットパイプラインを使って動的にコンパイルと圧縮を行う JSプロジェクトを部分的にnode化してTDDでサイクルを回す coffee-scriptに関しては、基本的には本家チュートリアルと The Little Book on CoffeeScript を読めばいい coffee-script チュートリアル 本家チュートリアル CoffeeScript little book
なぜ「速い」のか、について JSX 開発者の立場から。 たとえば、シューティングゲームで一番重たい処理は何か。言うまでもなく衝突判定。多数の弾や敵機の衝突判定を毎フレームごとに行う必要があり、この演算が重たい。 JSX に同梱されている web/example/shooting.jsx には衝突判定のコードが複数あるが、一番重たいのは Bullet#update 関数で、その処理は以下のようになっている*1。 for (var rockKey in st.rocks) { var rock = st.rocks[rockKey]; if (this.detectCollision(rock)) { if (rock.hp == 0) return false; inDisplay = false; if (--rock.hp == 0) { st.score = Math.min(st.s
As of February 28, 2019, Disney Story Central has been retired. While this app may still be playable, there are no plans for future updates and active product support will no longer be provided. We appreciate your support and understanding. Please note that Disney is not responsible for providing refunds or credits for any virtual items, in-game currency, or other items that may be no longer avail
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