タグ

ADとSVODに関するd12892のブックマーク (2)

  • All you need to know about Netflix’s advertising plans

    Hello, and welcome to Protocol Entertainment, your guide to the business of the gaming and media industries. This Thursday, we’re taking a closer look at Netflix’s plans to bring ads to its service. Also: New leadership for Crunchyroll, and the mini-metaverse. Ads on Netflix: The how, when and why of the massive change ahead Netflix co-CEO Reed Hastings shocked the streaming world Tuesday by annou

    All you need to know about Netflix’s advertising plans
  • 本音は「広告ありでも無料で動画を見たい!」

    コロナ禍でも若年層のテレビ視聴時間は…… 15~69歳を対象としたThe Trade Desk, Inc.の動画配信サービス利用実態調査(2020年12月)によると、コロナ禍により自宅で過ごす時間が増えたことで動画配信サービスの利用が増えているようだ。若者世代の動画配信サービス利用実態について見ていきたい。 調査結果によると、15~69歳男女の77%が動画配信サービスを利用している。2019年と比べて34%が動画配信サービスの視聴時間が増えており、地上デジタル放送の視聴時間が増えた割合(23%)を10%以上、上回った。特に若年層にその傾向が強く、10代の2割以上が2019年よりも地上デジタル放送の視聴時間が減った一方、半数以上で動画視聴サービスの時間が増えている。 自室で好きなコンテンツを楽しみたい若者たち 動画配信サービスは、定額制動画配信(SVOD)と広告付き無料動画配信(AVOD)に

    本音は「広告ありでも無料で動画を見たい!」
  • 1