タグ

2018年1月16日のブックマーク (4件)

  • Ninja Tune

    Ninja Tune, home of Coldcut, Bonobo, Cinematic Orchestra, Floating Points, Roots Manuva, Sampa The Great, Young Fathers, Bicep, Helena Hauff, Actress and more...

    Ninja Tune
    kupoe
    kupoe 2018/01/16
    忍者チューン
  • Folk - An unconventional brand strategy service inspired by people.

    Folk is committed to building brands inspired by people. Powerful brands capture the imagination, spark fascination, and become part of our culture. We are born from a desire to change the way brands are created; making brand strategy simpler, more creative, and impactful. Brand Strategy We identify opportunities for growth by analyzing your business, your audiences and cultural trends around your

    Folk - An unconventional brand strategy service inspired by people.
    kupoe
    kupoe 2018/01/16
    [color][odd]
  • Dinner for Five.

    Dinner for Five.
    kupoe
    kupoe 2018/01/16
    モーションが良い感じ
  • コピーライターって職業が嫌い

    コピーライターって職業が嫌い。 たかがコピーを一つ考えただけで数千円~大物だと何十万円も取って、それが使われた広告やCMを自分の『作品』呼ばわり。 いや、コピーなんてあくまでコピーでしょ笑 いわば刺身のタンポポ程度の存在でしかないと思うんだけど、何であんなに偉そうなの? 駆け出しのコピーライターが作ったコピーと大物が作ったコピーでは広告効果に天と地ほどの差があるの? 例えば、コピーライター10人(底辺9人、大物1人)にそれぞれコピーを書かせて、 その中から「一番良いと思ったのを挙げて」ってアンケートを取ったら票はバラけるんじゃない?(多分) よく有名コピーライターが「〇〇のCMで使われたあの有名フレーズは自分が考えた」的なことを宣伝するのを目にする。 でも、それってコピーが凄いというより”全国ネットで放送されたCMに使われたフレーズだから広く知れ渡った”、って面も大きいんじゃないの? ”ウ

    コピーライターって職業が嫌い
    kupoe
    kupoe 2018/01/16
    そもそも大物コピーライターってクリエイティブ全体の舵取りやクライアントの企画をコンサルしたりする人で、コピーを担当するのはその下に付いてるライターなので、キャッチコピー1本で各々を比較するの変じゃね