Many small online retailers and new entrants to the online retail sector are keen to practice data mining and consumer-centric marketing in their businesses yet technically lack the necessary knowledge and expertise to do so. In this article a case study of using data mining techniques in customer-centric business intelligence for an online retailer is presented. The main purpose of this analysis
This group represents a collaborative, community effort with a mission to develop, maintain, and promote standard schemas for data mining and machine learning algorithms, datasets, and experiments. Our target is a community agreed schema as a basis for ontology development projects, markup languages and data exchange standards; and an extension model for the schema in the area of data mining and m
新しい年度になって消費税も上がったことで,3月までの駆け込み消費*1の反動でマンションとか全く売れていないんだろうなぁと思う今日この頃です*2.個人的な趣味でいうと新築よりは中古派ですので,増税前に無理矢理ローン組んだ人がさくっと数年で手放したのを買うのとかが,味があってよいと思うわけですけれども.2015年に消費税が10%にあがる公算も高そうですしね. さて,先日こんな興味深い記事を拝見いたしました. 徒歩5分vsバス利用、中古マンションの値下がり具合を可視化 - マンションチラシの定点観測 | マンション選びのお役立ち情報ブログ REINSといえば,不動産会社御用達の物件データベースなわけですが,当然のことながら業者専用のデータベースなので,私のような一般の人はみることができません.と思っていたら,上記記事で紹介があるように,中古物件の成約済みデータに関しては閲覧可能なんですね. 上記
One of the greatest benefits of working among a diverse group of data scientists and data engineers at Stitch Fix is how much we can learn from our peers. Usually that means getting ad hoc help with specific questions from the resident expert(s). But it also means getting advice on how best to fill any gaps in our own skill sets or knowledge bases, or just what interesting data science materials t
News: I have moved (back!) to Carnegie Mellon University. You will soon be redirected to my new home ...
Research Scientist Facebook apal@cs.umn.edu [firstname].[lastname] [AT] gmail.com I am interested in data mining, machine learning and social network analysis. I finished my PhD User Classification in Online Communities from University of Minnesota in 2012. In my free time, I post puzzles and algorithm problems. Awards & Nominations Best Paper Honorable Mention at CHI 2015. Best Paper Award at ASO
というわけで前回予告した通りに,引き続き川崎横浜の中古住宅についてみていきましょう.今回のテーマは路線と駅,です.その中でも個人的な興味は,特に東横線プレミアムってやつは存在するのか,というものです*1.実際,東横線沿いの住宅ショールームとかみにいくと,立地や都心アクセスがそこまでずば抜けてるわけでもないのに,やたらに値段の高い物件とかあるわけです.そういうときに営業さんに高いっすねーというと,大概「東横線ですから」とか「万が一中古で手放すときでも値下がりしないですよ」とか言い放ってくるパターンがそれなりにあります.まぁそんなわけで,今回は路線と駅によるブランド力を検証したいと思います. モデル 仮説を検証するためのモデルについてですが,今回は路線と駅を使って線形モデルを組み立てます.データに含まれる路線と駅は,それぞれ23路線,133駅と結構な数があるため,これをそのまま通常の回帰モデル
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