前回は、回転運動を行うクランク機構を使った応用例を紹介しました。今回は、四節リンクのジョイントのうち、1つのジョイントを滑り対偶(スライド構造)としたスライダクランク機構を紹介します。まずは「スライダクランク機構とはどんな機構か?」を確認しましょう。
PATELO CONSTRUYE EL PENULTIMO MOTOR DE SU COLECCION, QUE ADEMAS ES EL MAS COMPLEJO DE TODOS.EL NOMBRE SE LO PUSO SU NIETA NATALIA, DE 5 AÑOS, QUE CUANDO MIRABA EL BLOQUE POR UN LADO LE PARECIA UN CORAZON Y POR EL OTRO UNA ESTRELLA, ASI QUE EL ABUELO DECIDIO COMBINAR LOS DOS PARECIDOS.EL MOTOR TIENE CUATRO ARBOL DE LEVAS EN CABEZA,16 CILINDROS,ESTA CONSTRUIDO EN ACERO INOXIDABLE,BRONCE Y ALUMINIO,
Motor V-12 naval de inyección de aire comprimido construido a mano de forma artesanal.Quizás sea el motor más pequeño del mundo de esta modalidad.Tiene 12 cm3 de cilindrada,el diámetro de los cilindros es de 11,3 mm y la carrera de los pistones es de 10 mm.Funciona con tan sólo 0,1 Kg/cm2.Está construido con acero inoxidable, aluminio y bronce.Patelo dedica este motor a sus 4 nietos mayores:Sara,C
Highlights: * The crankshaft is glass. The piston is glass. The counterweight that makes the wheel spin evenly is glass. Imagine that everything is made out of glass. * There are no sealants used. All is accomplished by a perfectly snug fit. The gap between the piston and its compartment is so small, that the water that condensates from the steam seals it shut! * Notice the elaborate e
ニコニコ動画からの転載。 http://www.nicovideo.jp/watch/sm13727876
財団法人鉄道総合技術研究所(以下、鉄道総研)は、地球環境問題に対応するため、省エネルギーの鉄道車両の研究開発を積極的に進めております。この度、その一つとして、鉄道やバスなど大型ハイブリッド車用の低コスト長寿命蓄電装置の実用化に目処をつけましたので、お知らせいたします。なお、今回の開発は、鉄道総研と神鋼電機株式会社と大同メタル工業株式会社の三者共同で行いました。 原理はモーターを回転させてエネルギーを直接蓄えるフライホイール式で、軸受は新しい概念の滑り軸受式です。これにより、大型車用蓄電装置は、急速充放電・高電圧・大出力・長寿命・低コスト等の課題解決が可能になります。 現在、次代の省エネ自動車の核となる実用的な蓄電装置の開発競争が内外で熾烈を極めている。蓄電媒体としては、電気二重層キャパシタ、ニッケル水素やリチウムイオンといった高性能二次電池、燃料電池などが取り上げられ、各々活発な開発がな
This spoon-centered art installation is constructed using a 10’x10’ pop-up canopy as a base. All four sides are hung with partially see-through “curtains” made from 1400+ metal spoons of various sizes attached with jump rings and interwoven with aluminum wire. One side has an opening in the middle of its “curtain” as a doorway into […]
It took approximately two years to design this spectacular magical art for you to put together. This “V12 four-stroke Engine” has semi-realistic exterior and interior detail. Each of 12 spark plugs (LEDs) is ignited accordingly to the moving cycle. Many moveable parts include a compound crankshaft, a rapid cooling fan, 12 rods and 12 pistons etc. It is made with paper entirely (except some little
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