![「Unreal Engine 4」で“ゲームを完成させる”にはどうすればいいのか?1か月で3Dアクションを作り上げたヒストリアと、Epic Gamesに訊く 第3回 - AUTOMATON](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/62740df207682ed84c4f73152871fb2687e5402a/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fautomaton-media.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F01%2F2015-12-15-D-AUTOMATON_0235aaa.jpg)
Hi guys, following MaKiPL’s Legacy in UDK Free Custom Assets ready for UDK! And after creating a post asking for a place to share all community stuff i decided to create a thread as recopilation of all the great content we are making, this thread is needed in order to avoid the oblivion of the threads we create to share the assets in the forums. So i will update this thread daily/weekly feel free
NPO法人オキュフェスは19日、VRコンテンツの展示イベント「OcuFes Final 〜次からはJapan VR Festに改名します〜」を2月20、21日に開催すると発表した。場所はベルサール秋葉原の地下1階。公式ページにて出展者やボランティア、スポンサーを募集中だ。出展料は企業・個人ともに無料。 2013年より有志によって開催されているVRコンテンツの体験会で、昨年10月の「OcuFes開発者会」以来の4ヵ月ぶりとなる。昨年12月に発表されていたように「アキバ大好き!祭り2016冬」内での実施だ。 会場図。 8月24日に同じベルサール秋葉原で開催した「OcuFes 2015夏」の様子。 なお、「Final」という名称については、「いよいよ今年はVR元年。3月28日にOculus Rift製品版、上半期にはPlayStation VRが発売されます。そしてGear VRやハコスコがすで
I stumbled upon this amazing video called "The Unreasonable Effectiveness of Dynamic Typing for Practical Programs" It's about 50mins long and unfortunately vimeo has no fast playback options like youtube so I'd suggest you download it and view it in VLC then click Ctrl+ or Cmd+ to speed up In any case he makes a very compelling argument that static typing isn't really all that. His argument is LO
There are some pretty strong statements about types floating around out there. The claims range from the oft-repeated phrase that when you get the types to line up, everything just works, to “not relying on type safety is unethical (if you have an SLA)”1, "It boils down to cost vs benefit, actual studies, and mathematical axioms, not aesthetics or feelings", and I think programmers who doubt that
UDK: Lightmap UV Layout Techniques & How to Create a Second UV Channel in Maya Category: UDK May 24, 2012 In the first part of the tutorial we covered all the basics and important principles for UDK lightmaps. Now let's go deeper into practical examples and techniques. The following tutorial we will cover the following: How to create a second lightmap UV channel in Maya Lightmap layout techniques
久しぶりの更新です。いつまでも炎上記事をTOPにしておくのも恥ずかしいので(笑。 もう気付いたら2016年です。 先日めでたく第一子も授かりまして、おむつ替えや沐浴のスキルも身に着けました。 今回はちょっと3DCGアニメについて、キャラデザイナーの観点から色々お話してみたいと思います。 あくまでも傍で見たりやり取りした感想ですので、間違った事や勘違いなどもあるかもしれません。ご容赦ください。 さて、1月9日より、全国でサンジゲンさんの10周年記念アニメ、『ブブキ・ブランキ』が放送開始になりました。 最初に企画のお話を頂いたのはもう2年ほど前でしょうか。 当初は手描きアニメの予定でしたが、紆余曲折を経てフル3DCGキャラクターでの制作となりました。 これは〝セルルック″と呼ばれるCG処理で、輪郭線を描写する事でセルアニメの様な見た目を実現する物です。 初めて見たのは昔ドリームキャストで発売さ
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