Before jumping into Celery. Let's start with the most straightforward tool to help us understand background tasks. FastAPI already has a BackgroundTasks class that can help us implement simple background tasks. Let's create a virtual environment to isolate our project requirements. python -m venv env Now, all we need is FastAPI and a web server e.g. Uvicorn or Hypercorn. Before installing these le
はじめに FastAPIを始めてみたところ、async/await構文があり、Pythonにも「async/await構文があるんだなー」と初めてその存在を知った。 しかし、FastAPIのサンプルコードやネットで公開されているコードを見ると、async defとdefをどのように使い分けているのかよくわからず、結局、「どっちを使えば良いんじゃろう?」という気持ちになったので、async/await、同期 / 非同期(並行処理)を調べつつ、結論を導いてみることにした。 いきなり結論 Path operation 関数の場合、async defではなくdefで、基本、実装する。 defだけでも、外部スレッドプールで非同期処理されるようにフレームワークとして実装されているとのこと async defを使った方が良いのは以下の2ケース async/awaitをサポートしているライブラリを利用した
Most data source types have a data freshness option (the exception to this is extracted data sources). This option lets you balance your need for up-to-date information against report performance and potential query costs or quotas. Each type of data source has its own default data freshness threshold, but you can adjust this threshold as needed. For example, if you are measuring ad performance on
If your code implements I/O-bound scenarios to support network data requests, database access, or file system read/writes, asynchronous programming is the best approach. You can also write asynchronous code for CPU-bound scenarios like expensive calculations. C# has a language-level asynchronous programming model that allows you to easily write asynchronous code without having to juggle callbacks
Async operations are common in modern web applications. Fetching data from an API, loading large components, or running computational tasks are all examples of asynchronous code that take some time to complete. In React, rendering components asynchronously can improve perceived performance by allowing certain parts of the UI to render immediately, while other parts wait on async operations. React
Reactの新機能「Time Slicing」と「Suspense」をFacebookが紹介。非同期レンダリングを活用しUXをサクサクに向上 Reactの最新バージョンである「React 16」以降に予定されている新機能は、Reactの新コアアーキテクチャとしてReact 16から採用されたFiberによって実現される非同期レンダリングなどを活用。CPU能力が低いデバイスやネットワーク帯域が十分でない環境でもサクサク反応するアプリケーションが開発できるものになると、FacebookのReact開発チームに在籍するSophie Alpert氏がReactブログに投稿した記事「Sneak Peek: Beyond React 16 - React Blog」で紹介されています。 その新機能が「Time Slicing」と「Suspense」です。 マウスやキーボードなどの操作がブロックされない
Reactはどちらかというと非同期処理が苦手な部類でした。今まではReduxのmiddlewareを駆使したり、Hooksを上手く使ったりして乗り切っていました。 そこで以前よりSuspenseという機能の実装が進んでいます。Suspenseはまだ世間に浸透しきっていない機能ですが、Reactの世界を大きく変える可能性があります。そんなSuspenseについて、軽く覗いてみましょう。 Suspenseの世界 Reactで非同期処理を綺麗に扱うのは簡単なことではありません。redux-sagaを使うにせよ、useEffectを使うにせよ、大きな痛みを伴います。 そもそもReactはアプリケーションのUI層を担当するライブリラリです。本来果たすべき責務に注力できず非同期処理のような些事に気を取られ、あろうことか非同期処理がReactアプリケーションの設計に大きな影響力を持ち始めるというのは、望
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