Home » Blog » Advanced Analytics » The Full Customer Journey – Managing User Identities with Google Universal, Mixpanel and KISSmetrics The Full Customer Journey – Managing User Identities with Google Universal, Mixpanel and KISSmetrics In my last post I spoke about the two most basic requirements your website and analytics tool must support in order to track the full customer journey: User Identi
Learn How People Use Your App – An App Analytics Tools Round-Up Mobile App Growth November 30, 2018 Knowing how many people download your app, how much money you’re making, or what users think of your app is important. But it’s definitely not the only thing you should be tracking. That’s where app analytics tools are vital. It’s not all about the number of downloads. You also need to learn how, wh
You’ve tried Google Analytics (GA) and now you’re looking for a tool which provides you with other ways to provide more actionable insights. Mixpanel and Kissmetrics are the tools you’ll likely come across. Both have a free version based on the number of events you’ll likely use, so they are ideal to test out, but which one is best suited for you? 2 of the main reasons that you’d want to try Mixpa
みなさんはアプリの分析をどのように行なっていますか? GoogleAnalyticsを入れてる方は多いと思うのですが、もっと詳しく分析したい、でもそこまでお金をかけられない、という人向けのオススメのツールを紹介します。 ▶Flurry Analytics 30万以上のアプリが導入している、スマホ市場調査会社が提供しているアクセス解析ツール。制限なく無料で使うことができます。 クライアントは、ワーナー・マイカル、スタバ、アングリーバード、SEGA、GROUPONなど。 ・特長 ①ユーザー獲得分析 どのメディアからどれだけユーザーが流入してるか分かります。 ②ファンネル分析 ファンネル分析は、スタートからゴールまでの各プロセスの離脱率が分かるというものです。どのユーザーが、どの画面まで利用し、課金につながっているか、ゲームならどのレベルまで到達したかを見ることができます。 ③複数アプリ間の分析
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く