For the last two years, Chris Powers has led the development of Groupon's "Bloodhound" tracking system which collects and records user behavior metrics across the globe. Throughout this process, nearly as many things went wrong as went right. Lessons were learned along this path towards "tracking all the things", and Chris will be pointing out both the pitfalls and the big wins to look for while b
http://vimeo.com/96931912 1 comment | 0 points | by WazanovaNews ■ comment by Jshiike | 約1時間前 GrouponのEngineering ManagerであるChris Powersが、同社のGeekfest Chicago Eventで、アナリティクスシステム改善の取り組みを紹介しています。 2年半前に改善の取り組みを開始 事業の拡大に伴ってアナリティクスの需要は、CEOへの報告から、マーケ/開発の現場の利用、データサイエンティストの分析まで様々。しかし、各チームがバラバラに複数のアナリティクスシステムを運用していて、オーナーシップを取るチームはなし。 トラッキング用にページあたり20-30ピクセルを仕込んでいて、つまりユーザ当たり 20-30 GETリクエスト / ページとなり、サーバ負荷が過大
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く