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Attacks have been published that are computationally faster than a full brute-force attack, though none as of 2023 are computationally feasible.[1] For AES-128, the key can be recovered with a computational complexity of 2126.1 using the biclique attack. For biclique attacks on AES-192 and AES-256, the computational complexities of 2189.7 and 2254.4 respectively apply. Related-key attacks can brea
Federal Information Processing Standards Publication 197 November 26, 2001 Announcing the ADVANCED ENCRYPTION STANDARD (AES) Federal Information Processing Standards Publications (FIPS PUBS) are issued by the National Institute of Standards and Technology (NIST) after approval by the Secretary of Commerce pursuant to Section 5131 of the Information Technology Management Reform Act of 1996 (Public
[パリ 20日 ロイター] - フランス国営鉄道SNCFは20日、地域鉄道網の拡張に向けて発注した約2000もの列車の車幅が広すぎ、多くの駅で通過できないことが分かったと明らかにした。多額の改修費が必要になるという。 仏鉄道線路事業公社(RFF)の広報担当はこの事実を認め、同公社に責任があるとの認識を示した。 新型車両の走行を可能にするための駅工事はすでに始まっているが、工事が必要な駅はなお数百カ所残っている。 この問題を最初に報じた週刊誌カナール・アンシェネによると、RFFが、列車を発注したSNCFに誤ったプラットフォームの規格を伝えたために問題が生じたという。 フランスでは、約1200カ所あるプラットフォームのほとんどが50年以上前に設置されたものだが、RFFはこの30年以内に設置されたものしか伝えていなかった。改修費はすでに8000万ユーロ(約111億円)に上っているという。
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