This radial browser was designed to display complex concept network structures in a snappy and intuitive manner. Click the center node for detail information or click adjacent nodes to put them in the center. The arrows on the top left can be used to navigate your click history. Use the dropdown in the upper right to directly access nodes by name. The varying distance to the center node for nodes
CIAのファクト・ブックのデータを利用してビジュアル化してみせたリレーション・ブラウザ。touchgraphにも似ているが更に動きがなめらかで芸が細かい。 The demo above was created in order to demonstrate the visualizations's further capabilities - by displaying the CIA world factbook information about countries, continents and oceans (based on the Mondial Database). I developed variants of this visual browser: See the visualization of social networks in outfoxed, which i
「学生は、テストがなければ勉強しない!」とか、 「学問は、自然と興味がでてきて、自ら学ぶものだ」とか、 勉強する動機については、個人的にも、一般的にも、いろんな意見にあふれております。 「学生は自発的に勉強しない」という意見にもうなづいちゃうし「学生はテストに脅かされなくても勉強する」という意見にもうなづけるフラスコなわけですが、じゃ、どういうときにどうなのよ?ということがあまりわかってない今日この頃です。 で、この本を読んでみたわけですが、和田秀樹〜とか、苅谷剛彦〜とか、ビッグネーム(?)との対談が内容の半分。それまでの議論を知ってたら面白いんだろうなぁ、という感じで目でパラパラ。 で、この本のミソだろうと思われるのは、学習の動機を二要因モデルというので表現してるとこだと思います。ミソとなる新しいことを知る前に、古いことを知っておくのもいいことなので、ちょっとまとめてみます。教職を聴講し
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く