Sign in to continue to Google Sites Sign in through サテライトオフィス Sign in with a different account About Google Privacy Terms Help
ここでは、シングルサインオンの ID プロバイダーとして G Suite を利用する場合の設定方法を紹介します。 参考: カスタム SAML アプリケーションの設定 – G Suite 管理者 ヘルプ 以下の設定は、G Suite、Qiita Team 共に、管理者権限のあるユーザーで行う必要があります。 G Suite 側でアプリの作成を始める G Suite の SAML アプリ一覧を開き、右下の + ボタンをクリックします。 カスタムアプリをセットアップをクリックします。 Google IdP 情報のパネルが開いたら、IDP メタデータのダウンロードボタンをクリックし、メタデータファイルをダウンロードします。 次へをクリックし、カスタムアプリの基本情報パネルが開いたら、アプリケーション名に「QiitaTeam」など任意の名前を入力します。 次へをクリックし、サービスプロバイダの詳細の
Google Workspace Sync for Microsoft Outlook(GWSMO) を使用する場合、通常は最初にインストールするときに、Outlook から Google Workspace にアクセスするためのプロファイルを作成します。ただし、別の Google Workspace アカウントにもプロファイルを作成する必要がある場合や、元のプロファイルを再作成する必要がある場合は、次の手順で作成します。 Outlook プロファイルのデータが失われたため修復しようとしている場合、元のプロファイルを最初から作成し直さなくても、Google と再同期することでローカル プロファイルが修復される可能性があります。詳しくは、Outlook のデータを再同期、修復するをご覧ください。 ステップ 1: プロファイルを削除する プロファイルを再作成するには、先に Outlook から
ChromeOS デバイス対応の Security Assertion Markup Language(SAML)シングル サインオン(SSO)機能により、ユーザーは組織の他のシステムと同じ認証メカニズムを使用してデバイスにログインできるようになります。ユーザーのパスワードは、組織の ID プロバイダ(IdP)の内部で管理できます。Chrome デバイスへのログインは、ブラウザから SAML SSO を使って Google Workspace アカウントにログインするのとよく似ています。ただし、デバイスへのログインであるため、他にもいくつかの注意点があります。 詳しくは、サードパーティの ID プロバイダを使用した管理対象 Google アカウントへのシングル サインオンの設定をご覧ください。 要件 バージョン 36 以降を実行している ChromeOS デバイス SAML SSO が設定
If you're signed in to a work or school account, the options you see might be different. To learn more, contact your administrator. Organizations, classes, teams, and other groups can use Google Groups to do things such as: Find people with similar hobbies or interests and take part in online conversations. Email each other using a group email address. Work on projects together. Organize meetings
This page is for administrators. To manage groups for your own account, visit Google Groups help. As a Groups administrator, you can directly add members to any of your organization’s groups, invite members to join groups, and respond to requests to join groups. Where can I do this? You can directly add members to your organization’s groups in either your Admin console or Google Groups. You can in
Requires turning on Groups for Business As a Groups administrator, you can set organization-wide options that control who can access, create, and participate in groups at your users’ Google Groups app. For example, you might decide that only admins can create groups, but users can view messages and post. Or you might let users or even external customers create and manage groups. No matter what opt
If you're signed in to a work or school account, the options you see might be different. To learn more, contact your administrator. Permission settings determine who can view, post, and moderate content in Google Groups. Permissions also determine who can manage members and other group settings. Open all | Close all Default roles By default, members with the owner role have all permissions for
For email & distribution lists, sharing, configuring settings & more This page is for administrators. To manage groups for your own account, visit Google Groups help. As a Groups administrator, you can create groups for departments, teams, or other sets of users in your organization. Where can I do this? You can create a group and add members in your Google Admin console or Google Groups. However,
This page is for administrators. To manage groups for your own account, visit Google Groups help. As a Groups administrator, you can update details about any group in your organization, whether or not you created the group. This information includes group names, email addresses, descriptions, aliases, members, and access settings. Where can I do this? You can update many group settings in either y
この記事の手順は、Google が組織の管理者アカウントに 2 段階認証プロセスを適用している場合は適用されません。アカウントへの適用状況を確認するには、[ユーザーの登録状況を確認する] に移動し、[2 段階認証プロセスの適用] 列を追加します。詳しくは、重要: まもなく、2 段階認証プロセスは管理者アカウントに対して必須になりますをご覧ください。 2 段階認証プロセスを適用する際に、新規ユーザーが自分のパスワードだけでログインできるようにする登録期間を設定することができます。登録期間を設定することで、アカウントに 2 段階認証プロセスが適用される前に新しい従業員が登録を行うための期間を設けることができます。 アカウントのロックアウトを回避するには、登録が完了するまで、2 段階認証プロセスが適用されていない設定グループにユーザーを配置します。 ユーザーがアカウントからロックアウトされる仕組
組織の特権管理者は、パスワードを忘れたユーザーおよび特権管理者ではない管理者が自分でアカウントを復元できるようにすることができます。 選択肢 1: 自動システムを使用して、各ユーザーが自分でパスワードを再設定できるようにします(管理コンソールで管理者以外によるパスワードの再設定の機能をオンにする必要があります)。 選択肢 2: 各ユーザーが管理者に問い合わせて、パスワードの再設定を依頼するようにします。 選択肢 1: 各ユーザーが自分でパスワードを再設定できるようにする 組織でシングル サインオン(SSO)または Password Sync を使用している場合、この機能は使用できません。また、ユーザーが 18 歳未満の場合も、この機能は利用できません。詳しくは、パスワードの再設定の機能を利用できないケースをご覧ください。 特権管理者以外のユーザーが、管理者に問い合わせることなく自身のパスワ
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く