A likeness, Shading and Grooming study Based on Barbara Palvin that was developed at Snappers. Rendering was done in Arnold. Xgen for grooming
Features: -FACS-based rig. -Adaptive rig: which allows combining any number of expressions using optimized list of blendshapes. -Real facial muscles constraints: the advanced rig logic simulates real facial muscles constraints. -Advanced skin shader (for Maya and Unreal): holds up to 16 wrinkles maps and 16 dynamic diffuse maps with micro details and pores stretching. -Easy to manipulate usin
最近ツイッターばっかりで、ブログが面倒で放置してたんですが、ちょっとイケてないMayaのデータをもらう事が多かったんで、その事について触れてみようと思います。 今
3DCGmeetup12で講演したセッションです UE4のマテリアルを用いて、リアルタイムレンダリングでのNPR表現について解説しました
CEDEC2017「アーティストのためのリアルタイムシェーダー学習法 アーティスティックなシェーダーを開発するには?」で使用したスライドです。CEDiLにも同様のスライドをアップしています。 昨今のゲームエンジンの長足の進歩は、アーティストにとって自分の可能性を広げるためのチャンスでもあります。中でも「シェーダー」は、「絵づくり」をする多くのアーティスト自身に触って、楽しんでもらいたいものです。 本セッションでは、アーティストがリアルタイムシェーダーを学習にするにあたってどんな工夫をすると学びやすいか、講演者自身の経験よりその具体的な方法を紹介します。 http://cedec.cesa.or.jp/2017/session/VA/s58de2bed23b75/
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