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Apple could be set to introduce a touchscreen for the iMac, in what would be a reversal of a long-standing policy. A report indicated an updated patent application has been lodged, revealing an iMac design complete with a pivot stand. An iMac like this would become more portable and easier to use if you need…
Each year, the Pulitzer Prize award is given to those in newspaper, magazine, online journalism, literature, and musical composition for their achievements. This year, for 2024, amongst the 45 journalists who have been selected as finalists, five people’s entries are AI-powered. While the extent of the use of artificial intelligence in their submissions isn’t yet…
レコメンデーションの虚実(3)~顧客属性はなぜ追い求められなかったのか:ソーシャルメディア セカンドステージ(1/2 ページ) 「顧客の属性」を読み取る方法 連載前回で、協調フィルタリングには顧客同士の行動の類似性を見ているだけで、“顧客の属性を見ていない”という問題があるということを書いた。例えば、妻にプレゼントするために夫が女性用化粧品を購入すると、その後しばらくは女性用化粧品をさかんに勧められるような現象が起きてしまうというようなことを挙げた。そしてこうした顧客の属性を見ていないという問題は、コンテンツフィルタリングでも協調フィルタリングでもカバーできないということも書いた。 「モノを買う」という行動を解析してみよう。バラバラに分解すれば、次の3つに分けることができる。 ・商品の属性(その商品がどのような分野の商品で、どのような名前を持ち、どのような特徴があるのか) ・顧客の属性(顧
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