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WebSocketsの検索結果1 - 40 件 / 223件

  • WebSockets vs Server-Sent-Events vs Long-Polling vs WebRTC vs WebTransport | RxDB - JavaScript Database

    For modern real-time web applications, the ability to send events from the server to the client is indispensable. This necessity has led to the development of several methods over the years, each with its own set of advantages and drawbacks. Initially, long-polling was the only option available. It was then succeeded by WebSockets, which offered a more robust solution for bidirectional communicati

      WebSockets vs Server-Sent-Events vs Long-Polling vs WebRTC vs WebTransport | RxDB - JavaScript Database
    • Introducing WebSockets - Bringing Sockets to the Web  |  Articles  |  web.dev

      Introducing WebSockets - Bringing Sockets to the Web Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. The problem: Low latency client-server and server-client connections The web has been largely built around the so-called request/response paradigm of HTTP. A client loads up a web page and then nothing happens until the user clicks onto the next page. Around 2

        Introducing WebSockets - Bringing Sockets to the Web  |  Articles  |  web.dev
      • Safari on iPhone & iPad 4.2: Accelerometer, WebSockets & better HTML5 support | Breaking the Mobile Web

        • Ratchet -PHP WebSockets

          Ratchet WebSockets for PHP Ratchet is a loosely coupled PHP library providing developers with tools to create real time, bi-directional applications between clients and servers over WebSockets. This is not your Grandfather's Internet. Learn more » Fast & Easy Write your own chat (aka "Hello World!" for sockets) application in a matter of minutes. After understanding "the new flow" - event driven p

          • HTML5やWebSockets対応が進むJavaの今後~JavaOne 2012基調講演まとめレポート

            HTML5やWebSockets対応が進むJavaの今後~JavaOne 2012基調講演まとめレポート(1/2 ページ) HTML5やWebSockets対応が進むJava EE 7、シェアを伸ばすJava 7、そしてJava 8とOpenJDK、JavaFXの最新情報をお伝えする Java開発者の祭典、JavaOne Conference(以下、JavaOne)が今年も米国サンフランシスコで開催された。JavaOneはStrategy Keynote、Technical Keynote、Community Keynoteの3つの基調講演と数百に及ぶセッション、そして展示会からなり9月30日から10月4日まで開催された。ここ数年の恒例となっているが、Oracle Open World(以下、OOW)との同時開催で、Moscone Centerや主要なホテルの会場、さらに公園や道路を1週間

              HTML5やWebSockets対応が進むJavaの今後~JavaOne 2012基調講演まとめレポート
            • Ruby & WebSockets: TCP for the Browser - igvita.com

              By Ilya Grigorik on December 22, 2009 WebSockets are one of the most underappreciated innovations in HTML5. Unlike local storage, canvas, web workers, or even video playback, the benefits of the WebSocket API are not immediately apparent to the end user. In fact, over the course of the past decade we have invented a dozen technologies to solve the problem of asynchronous and bi-directional communi

              • WebSockets vs. REST?

                原文(投稿日:2012/02/26)へのリンク この数年、WebSocketの人気が高まり、利用可能になってきた。昨年末にはW3C勧告候補となり、標準化に向けてまた一歩前進した。OracleなどもJava Enterprise Editionの次バージョンに向けて、WebSocket関連 (JSR 356) の標準化を開始するようリクエストしたところだ。Chrome、Firefox、Safari、IEといったメジャーなブラウザはみな、すでにWebSocketのいずれかのリビジョンをサポートしており、最終的には標準化されたものを採用することになるだろう。近いうちに、WebSocketはWebになくてはならないものになりそうだ。しかし、WebSocketがWebのアーキテクチャスタイルであるRESTにどのようにフィットするのか、あるいはフィットするのか否か、確信が持てないでいる開発者もいる。N

                  WebSockets vs. REST?
                • InfoQ: HTML5のケーススタディ:WebSockets, Canvas そして JavaScriptで noVNCクライアントを作成

                  原文(投稿日:2010/07/01)へのリンク noVNC は、VNCクライアントで、 HTML5 WebSockets, Canvas そして JavaScriptを使って実装されている。InfoQ、は、 Joel Martin氏と、 noVNCと HTML5アプリケーションの開発経験について、少しばかり、Q&Aを持った: InfoQ: Joelさん、noVNCのアーキテクチャの全体像と様々なコンポーネントがどのように、いっしょになっているのか,教えてください。 Joel: noVNCのアーキテクチャは、6つの主要なコンポーネントからできています: コアの VNC/RFB実装: このコンポーネントは、すべてのRFBプロトコルの情報をカプセル化していて、他のすべてを動かす、主要なステートマシンです。 Canvas抽象層: このコンポーネントは、 HTML5 CanvasAPIを抽象化した層

                    InfoQ: HTML5のケーススタディ:WebSockets, Canvas そして JavaScriptで noVNCクライアントを作成
                  • WebSockets Now in Public Beta

                    We’re excited to announce that WebSocket functionality is now available on Heroku in public beta. We can’t wait to see the powerful and creative real-time apps you’ll build. In this post, we show how to get up and running with WebSockets and demonstrate the functionality with two sample apps you can get on GitHub. Editor's Note: WebSockets support is now Generally Available. The heroku labs:enable

                      WebSockets Now in Public Beta
                    • GitHub - joewalnes/websocketd: Turn any program that uses STDIN/STDOUT into a WebSocket server. Like inetd, but for WebSockets.

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                        GitHub - joewalnes/websocketd: Turn any program that uses STDIN/STDOUT into a WebSocket server. Like inetd, but for WebSockets.
                      • Load-balancing Websockets on EC2

                        How we set up a robust and scalable stack on top of socket.io For the last few months, we have been working on a completely new Storify Editor which enables real-time collaboration. Storify real-time collaborationStackThe editor is a standalone server built with Node.js and socket.io in order to have a 2-way, real-time communication between the client and the server. The goal is to push changes to

                          Load-balancing Websockets on EC2
                        • Server-Sent Events, WebSockets, and HTTP

                          Hi, I’m Mark Nottingham. I usually write here about the Web, protocol design, HTTP, and Internet governance. Find out more. Comments? Let's talk on Mastodon. @mnot@techpolicy.social other HTTP posts Yet More New HTTP Specs Wednesday, 8 June 2022 A New Definition of HTTP Monday, 6 June 2022 How Multiplexing Changes Your HTTP APIs Sunday, 13 October 2019 Designing Headers for HTTP Compression Tuesda

                            Server-Sent Events, WebSockets, and HTTP
                          • WebSocketsでチャットを作ってみる! — PythonMatrixJp

                            WebSocketsってなにができるの? WebSocketsは双方向ストリーム通信ができる規格。 最もメジャーなHTTPは同期型といい、 クライアントからサーバーへつなぎに行く。 クライアントからサーバへデータを送信する。 サーバーからクライアントへデータを返信する。 接続を切断する。 以上をセットで繰り返し、データの交換を行ないます。 HTTPではこの手順が規定されているので、手順3.に進んでから手順2.をやりたかったら 手順4.まで進めて最初から手順を踏んでいかなければなりません。 手順3.だけを繰り返したい場合も基本のこの手順セットを繰り返す必要があります。 これが双方向ストリーム通信の場合、手順1.を予め実行し繋ぎっぱなしにします。 手順2.や手順3.は随時好きなタイミングで実施できます。 これは手順4.を実施するまで任意の回数手順2.や手順3.を実行できます。 データが欲しい側

                            • HiveMQ Websockets Client: Browser-Based MQTT Client With All MQTT 3.1 Features

                              HiveMQ Websockets Client: Browser-Based MQTT Client With All MQTT 3.1 Features In one of the last blog posts, we took a closer look on the available MQTT client tools out there. While these all of these tools work great, they have a drawback in common: You need to download and install them. Some they don’t work on all operating systems. And others don’t support all MQTT 3.1 features like username/

                                HiveMQ Websockets Client: Browser-Based MQTT Client With All MQTT 3.1 Features
                              • HTML5+WebSocketsで作るリアルタイムWeb

                                はじめに HTML5+WebSocketsは、Ajax+CometやWCF+Silverlightと異なる特徴としてコネクションが1つという特徴を持ちます。これは、コネクションを張りっ放しにするコストより、コネクション開始のリクエスト発行時にコストを多く必要とすることから考えられた方法です。また、標準のHTML5を使うこと、Webサーバーを特定しないことは重要な要件と考えられます。 WebSocketsは、HTML5での仕様策定から独立した経緯があり、標準に近い仕様と考えることができるため、いずれ多くのWebサーバーでサポートされることが予想されます。サポートとは、WebSocketsの独自プロトコルによって、コネクションを長時間維持することができ、1つのコネクションで、サーバー、クライアント双方からメッセージを送信できることです。 また、コネクションの維持やサーバー、クライアント双方から

                                • WebSockets handbook

                                  WebSockets revolutionized the web, turning clunky, slow real-time interactions into sleek, low-latency experiences, making them the go-to for dynamic, user-friendly applications.

                                  • WebSocketsでの送信処理に関する注意点(CLOSINGステートとcloseイベントに関する疑問) - kazuhoのメモ置き場

                                    WebSocketsの接続状態には、CONNECTING / OPEN / CLOSING / CLOSEDのステートが定められている。 一方、CLOSING状態への遷移に対応するイベントは存在せず、CLOSE状態へ遷移した際にcloseイベントが発生するとされている。 つまり、「closeイベントが来るまでは送信できるぜー」ってなコードを書いてると、正常系なのにsend()で例外発生する可能性がある。 なので、面倒だけど、 if (ws.readyState == 1) { ws.send(...); }のようなガードを入れる必要がある*1。もしくは、ws.readyState == CLOSING 状態になったらcloseイベントのハンドラを呼び出すようなラッパーを書く必要がある。 と、以上の結論に至ったんですが、あってますでしょうか? >識者 以下、規格からの引用。 CONNECTI

                                      WebSocketsでの送信処理に関する注意点(CLOSINGステートとcloseイベントに関する疑問) - kazuhoのメモ置き場
                                    • Noduino – Control Arduino with Node.js, WebSockets and HTML5

                                      noduinoA simple and flexible JavaScript and Node.js Framework for accessing basic Arduino controls from Web Applications using HTML5, Socket.IO and Node.js. Easy Arduino AccessInitialize your Arduino board, define registered pins and send commands. Use digital and analog read or write to control buttons or switch connected LEDs. Listen for events happening on your Arduino to control your Web Appli

                                      • HTML5、WebGL、WebSockets、JavaScriptを駆使して、ゲーム「QuakeII」をブラウザに移植中

                                        HTML5、WebGL、WebSockets、JavaScriptを駆使して、ゲーム「QuakeII」をブラウザに移植中 Windows 95の時代に、自分視点での3D表示による画期的なシューティングゲームとして登場した「QuakeII」。現在、HTML5の音声再生機能、ローカルストレージ機能、現在策定中のWebブラウザ用3Dグラフィックス表示規格のWebGL、サーバと任意の通信を可能にするWebSocketsなどの機能とJavaScriptによるプログラミングを駆使することで、QuakeIIをWebブラウザ上に移植しようというプロジェクトが、グーグルのエンジニアによってオープンソースとして進められています。 すでにプロジェクト内部ではプロトタイプが稼働しており、実際に動作している様子がYouTubeで公開されています。ほとんど実用的な動作速度を実現しているようです。 実はこのことが明らか

                                          HTML5、WebGL、WebSockets、JavaScriptを駆使して、ゲーム「QuakeII」をブラウザに移植中
                                        • HTML5 (WebSockets)の脆弱性?

                                          Spring BootによるAPIバックエンド構築実践ガイド 第2版 何千人もの開発者が、InfoQのミニブック「Practical Guide to Building an API Back End with Spring Boot」から、Spring Bootを使ったREST API構築の基礎を学んだ。この本では、出版時に新しくリリースされたバージョンである Spring Boot 2 を使用している。しかし、Spring Boot3が最近リリースされ、重要な変...

                                            HTML5 (WebSockets)の脆弱性?
                                          • SPDY対WebSockets?

                                            Rustが再評価される:エコシステムの現状と落とし穴 In this article, we share findings and insights about the Rust community and ecosystem and elaborate on the peculiarities and pitfalls of starting new projects with Rust or migrating to Rust from othe...

                                              SPDY対WebSockets?
                                            • Websockets 101

                                              Websockets 101 written on Monday, September 24, 2012 Out of curiosity I taught the Fireteam presence server websockets as a protocol in addition to the proprietary protocol it speaks out of the box. I don't really have a usecase for websocket per-se with the server, but I thought it might make it more useful for customers that want to use the event based parts of the API with HTML5 games. This pos

                                              • Java EE 7でWebSockets対応、JPAでNoSQLの標準化にも取り組む。JavaOne 2012基調講演(後編)

                                                Java EE 7でWebSockets対応、JPAでNoSQLの標準化にも取り組む。JavaOne 2012基調講演(後編) JavaOne 2012基調講演の後半では、Java EE 7の進捗が紹介されました。Java EE 7の最大の目玉はクラウド対応でしたが、まだ時期尚早として見送りが先月決定されたばかり。 あらためて仕切り直しをしたJava EE 7を含むJava EEに関する基調講演の模様を紹介しましょう。 (本記事は「JavaでJavaScriptを実装するNashorn、OpenJDKで公開。JavaOne 2012基調講演(前編) 」の続きです) Java EE 7は2013年4月リリース予定 Java EEの方針や方向性。エンタープライズアプリケーションのためのシンプルな開発を実現し、高い生産性やポータビリティを実現することだ。 2013年にはJava EE 7がリリー

                                                  Java EE 7でWebSockets対応、JPAでNoSQLの標準化にも取り組む。JavaOne 2012基調講演(後編)
                                                • こてさきAjax:apache+mod_pywebsocetを用いたliteなwebsocketsチャットサンプル - livedoor Blog(ブログ)

                                                  apache + mod_pywebsocketで web sockets のサーバーインストールまで出来ました。 ここまで、来ると せっかくなんだから、Web IFのGUIが欲しいなぁ とか echoだけだと寂しいから、チャットのサンプルが欲しいなぁ とか思ってしまいます。てことで、作って見ました。 google code(subversion)にサンプルを置いておきましたので、 $ svn checkout http://html5clock.googlecode.com/svn/trunk/websocketsample somewhere でチェックアウトして見てください。html が、Websocketsサーバーを使うためのクライアントhtml, pythonが apache+mod_pywebsocket用のチャットサンプルです。それぞれの環境に応じて、適当なディレクトリにそれ

                                                  • GitHub - aliasaria/scrumblr: Collaborative Online Scrum Tool Using Websockets, Node.js, jQuery, and CSS3

                                                    scrumblr what is it scrumblr is a web-based simulation of a physical agile kanban board that supports real-time collaboration. it is built using node.js, websockets (using socket.io), CSS3, and jquery. i hope you like it. you can play with a demo here: scrumblr.ca/demo And view a video here: Video Demo use scrumblr if you'd like to use scrumblr go to scrumblr.ca. new boards are made simply by modi

                                                      GitHub - aliasaria/scrumblr: Collaborative Online Scrum Tool Using Websockets, Node.js, jQuery, and CSS3
                                                    • Lori MacVittie「SPDYとHTML5 WebSocketsの比較」 - 以下斜め読んだ内容

                                                      f5 DevCentral 2012.6.13のエントリ SPDY versus HTML5 WebSockets websocketsとspdyを比較 spdyの方が普及の見込みが遥かに高い、と予測 予測の理由も説明 webの高速化とか共通点が多い2つの技術の細かい違い websockectsにはヘッダが無い この細かい違いが意外と影響範囲が大きいことを説明してる 色々勉強になった比較 以下斜め読んだ内容 #HTML5 #fasterapp #webperf #SPDY 似てる部分多い だがデータセンターへのインパクトはかなり違う http2.0をめぐる議論が少し盛り上がり中 The HTTP 2.0 War has Just Begun このエントリへ「「なぜwebsocketsがスルー?」というコメントが付いた 答えは簡単「HTTPヘッダ」 コメント主は詳しい説明欲しいと思うから、少

                                                        Lori MacVittie「SPDYとHTML5 WebSocketsの比較」 - 以下斜め読んだ内容
                                                      • Cloud Run gets WebSockets, HTTP-2 and gRPC bidirectional streams | Google Cloud Blog

                                                        Introducing WebSockets, HTTP/2 and gRPC bidirectional streams for Cloud Run We are excited to announce a broad set of new traffic serving capabilities for Cloud Run: end-to-end HTTP/2 connections, WebSockets support, and gRPC bidirectional streaming, completing the types of RPCs that are offered by gRPC. With these capabilities, you can deploy new kinds of applications to Cloud Run that were not p

                                                          Cloud Run gets WebSockets, HTTP-2 and gRPC bidirectional streams | Google Cloud Blog
                                                        • GitHub - satori-com/tcpkali: Fast multi-core TCP and WebSockets load generator.

                                                          You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                            GitHub - satori-com/tcpkali: Fast multi-core TCP and WebSockets load generator.
                                                          • おさかなラボ - WebSocketsや永続的接続で死ぬのは誰か

                                                            近年、AjaxやHTTPそのものの代替としてWebSocketの実装や永続的接続の話題が絶えないが、今回はこれに関して検証してみることにする。 永続的接続というのは、つまりはソケット同士の繋ぎっぱなしを意味する。C10K問題が騒がれているなかで、これは現実的なソリューションなのか考えてみよう。 まず永続的接続でリソースが奪われるという話だが、これは当を得た理屈ではない。現実にAjaxがあることを忘れている。Ajaxはリクエストが発行されるごとにコネクションを張り、相手のプロセスを1つ独占し、余計なヘッダ流し、余計なヘッダをもらい、本来なら数バイトで済むようなやりとりも1KB近く消費する。リソースを奪っているのはAjaxの方なのだ。 永続的接続であれば、単にサーバーに「get user 13」などと予め決めたプロトコルを流すとすぐ答えが帰ってくる。コネクションもヘッダもいらない非常に軽量なも

                                                            • Sinatra with WebSockets

                                                              WebSockets are a hot topic now a days with the HTML5 push, even though they are not officially part of HTML5 spec. If WebSockets are new to you, they are a way of being able to keep a connection open from the client’s browser to the server. It will let you push data back and forth, think AJAX but without  the need of pulling for new data over and over. WebSockets give you the ability to push, whic

                                                                Sinatra with WebSockets
                                                              • Going Infinite, handling 1M websockets connections in Go

                                                                Go HTTP server provides great scalability, allocating a goroutine per connection, and reusing the efficient multiplexing and scheduling of the Go runtime. While this technique is almost ideal for most scenarios, it comes with limited scale for websockets applications due to high memory consumption In this talk, we will show how we’ve implemented our own event loop mechanism to overcome those limit

                                                                  Going Infinite, handling 1M websockets connections in Go
                                                                • Noduino – Control Arduino with Node.js, WebSockets and HTML5

                                                                  noduinoA simple and flexible JavaScript and Node.js Framework for accessing basic Arduino controls from Web Applications using HTML5, Socket.IO and Node.js. Easy Arduino AccessInitialize your Arduino board, define registered pins and send commands. Use digital and analog read or write to control buttons or switch connected LEDs. Listen for events happening on your Arduino to control your Web Appli

                                                                  • GitHub - maccman/juggernaut: [DEPRECATED] Realtime server push with node.js, WebSockets and Comet

                                                                    #Juggernaut Juggernaut has been deprecated! Read why here. Juggernaut gives you a realtime connection between your servers and client browsers. You can literally push data to clients using your web application, which lets you do awesome things like multiplayer gaming, chat, group collaboration and more. Juggernaut is built on top of Node.js and is super simple and easy to get going. ##Features Nod

                                                                      GitHub - maccman/juggernaut: [DEPRECATED] Realtime server push with node.js, WebSockets and Comet
                                                                    • GitHub - Atmosphere/atmosphere: Event Driven WebSockets Framework with Cross-Browser Fallbacks

                                                                      You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                                        GitHub - Atmosphere/atmosphere: Event Driven WebSockets Framework with Cross-Browser Fallbacks
                                                                      • Real-Time Web Test - Does your browser supports WebSockets?

                                                                        This test was created to study implications of using WebSockets in real-life scenarios. Having WebSockets supported in your browser doesn't guarantee they will work for you. Antiviruses, firewalls and HTTP proxies may interfere WebSocket connections, sometimes rendering them useless. On this page you can see how well WebSockets can work with your Internet Connection, your Antivirus and all other s

                                                                        • MicrosoftがHTML5仕様の検証サイトを開設、まずWebSocketsとIndexedDBに対応

                                                                          米Microsoftは米国時間2010年12月21日、HTML5仕様の検証サイト「HTML5 Labs」を開設した。策定過程の仕様に基づく機能やサービスを試験提供し、HTML5にかかわる開発作業などを支援する。 この検証サイトでは、World Wide Web Consortium(W3C)やInternet Engineering Task Force(IETF)、Ecma International(ECMA)といった標準化団体で検討中のHTML5仕様を試験する。現在、Web向け双方向通信プロトコル「WebSockets」とデータベース機能「IndexedDB」を提供している。 今後、試験サービスの更新や新たな仕様の実装に取り組む。Microsoftは、用意されているAPIなどを実際に使用し、有用かどうかなどの意見を、同社や各標準化団体に伝えるよう協力を呼びかけた。 HTML5は、We

                                                                            MicrosoftがHTML5仕様の検証サイトを開設、まずWebSocketsとIndexedDBに対応
                                                                          • GitHub - Kozea/wdb: An improbable web debugger through WebSockets

                                                                            wdb is a full featured web debugger based on a client-server architecture. The wdb server which is responsible of managing debugging instances along with browser connections (through websockets) is based on Tornado. The wdb clients allow step by step debugging, in-program python code execution, code edition (based on CodeMirror) setting breakpoints... Due to this architecture, all of this is fully

                                                                              GitHub - Kozea/wdb: An improbable web debugger through WebSockets
                                                                            • GitHub - Kong/insomnia: The open-source, cross-platform API client for GraphQL, REST, WebSockets, SSE and gRPC. With Cloud, Local and Git storage.

                                                                              You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert

                                                                                GitHub - Kong/insomnia: The open-source, cross-platform API client for GraphQL, REST, WebSockets, SSE and gRPC. With Cloud, Local and Git storage.
                                                                              • Comet is dead long live websockets

                                                                                I've just had a chance to play with the implementation of websocketsin Googles Chrome browser. This post started me off.After a small amount of experimentation I was able to make Erlang talk to a web page using pure asynchronous message passing.I think this means the death of the following technologies:cometlong-pollAJAXkeep-alive socketsAll the above are merely hacks, inadequate ways of

                                                                                • Real-Time Rails: Implementing WebSockets in Rails 5 with Action Cable

                                                                                  Resources What is Heroku? Help Customers Careers Events Podcasts Compliance Center Heroku is for Developers CTOs Team Collaboration Startups Enterprises Agencies Students See More Languages Node.js Ruby Java PHP Python Go Scala Clojure See More Latest News from the Heroku Blog Heroku Blog Find out what's new with Heroku on our blog. More news View all blog posts It's been one year since Action Cab

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