codersnotes Very Sleepy is a free C/C++ CPU profiler for Windows systems. I originally started it as a simple fork of Nick Chapman's sleepy, because I had some features I wanted adding, but these days Very Sleepy is developed thanks to the efforts of dozens of people who work to contribute to it. It supports any native Windows app, if it has standard PDB or DWARF debugging information. No recompil
gccのinfoによれば,-fprofile-generate -fprofile-use は内部で以下のオプションを有効にするとのこと. -fprofile-generate -fprofile-arcs -fprofile-values -fvpt -fprofile-use -fbranch-probabilities -fvpt -funroll-loops -fpeel-loops -ftracer
実際に gcc-4.1.0 で -fprofile-generate -fprofile-use を使ってみた.使用したコードは,手元にあった自作のもの.26028ステップもあります(涙 両オプションは コンパイル時とリンク時 両方で指定する必要がある. $ export CPPFLAGS="-fprofile-genereate" $ export LDFLAGS="-fprofile-genereate" $ make clean $ make バイナリを数回動かして,データをサンプルする. $ export CPPFLAGS="-fprofile-use" $ export LDFLAGS="-fprofile-use" $ make clean $ make 2回目のbuildでは,以下のようなワーニングが出たりするが, thread_core.cpp: In function '
コンパイラでプロファイルを利用した最適化を行うと,例えば条件分岐の頻度をサンプルすることで分岐予測の精度を高めることができ,その結果より最適化されたバイナリが生成できる. 例えば,以前のgccでは gcov コマンドと gcc の -fprofile-arcs -ftest-coverage オプションを組み合わせでプロファイルベースの最適化が行えた*1. 一方,最近のgcc-4.1などでは,プロファイルベースの最適化は以下の手順で行う. コンパイラオプションで -fprofile-generate を指定してバイナリを生成する バイナリを数回実行し,最適化に必要な情報を収集する. コンパイラオプションで -fprofile-use を指定してバイナリを生成する. 仕組みとしては, -fprofile-generate を付けて作成したバイナリは,実行時にプロファイルを行い結果を,拡張子
DirectX 9 is now supported in Nsight™ Visual Studio Edition from version 2.2 onward. NVIDIA® Nsight™ Development Platform, Visual Studio Edition is a graphics debugging and profiling environment integrated into Visual Studio. We recommend all DirectX 9 developers to migrate to using Nsight™ Visual Studio Edition 2.2 or newer for graphics API debugging, profiling and system trace. All future develo
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