ETD: A Design Pattern for Building Web-Based Analytics Dashboards in R Bhaskar Rao1* , Eric Colson1 , Alan Eng1 , 1. Stitch Fix Inc. *Contact author: bhaskar@stitchfix.com Keywords: reports, shiny, analytics dashboards, design pattern, ETD. ETD, an abbreviation for extract-transform-display, is a design pattern that the Stitch Fix data team observed while building reporting and analytics dashboar
Read it now on the O’Reilly learning platform with a 10-day free trial. O’Reilly members get unlimited access to books, live events, courses curated by job role, and more from O’Reilly and nearly 200 top publishers. While many dismiss the fashion industry as frivolous, it's a very big, demanding, and profitable business—projected to create $3.75 trillion in revenues in 2016. Today's fashion indust
Justin Lee, Kurt Bollacker, Oz Raza, Ujjwal Sarin, and Alex Milowski on September 19, 2023 Our journey building our service deployment system and tools by leveraging Kubernetes and Knative Ariadne: building a custom observability UI for personalized search Navigating and troubleshooting complex ML and engineering systems, especially those with numerous components, can often be an intricate and cha
Pyxley Web-based dashboards are the most straightforward way to share insights with clients and business partners. For R users, Shiny provides a framework that allows data scientists to create interactive web applications without having to write Javascript, HTML, or CSS. Despite Shiny’s utility and success as a dashboard framework, there is no equivalent in Python. There are packages in developmen
Let’s look at the small, yet powerful JavaScript UI library ReactJS in action, as we build a basic web application. This app is powered by Python 3 and the Flask framework in the back-end and React in the front. In addition, we will use gulp.js (task runner), bower (front-end package manager), and Browserify (JavaScript dependency bundler). Part 1 – Getting Started (current) Part 2 – Developing a
Own Your Tech Career: Soft skills for technologists is a guide to taking control of your professional life. It teaches you to approach your career with planning and purpose, always making active decisions towards your goals. In Own Your Tech Career: Soft skills for technologists, you will: Define what “success” means for your career Discover personal branding and career maintenance Prepare for and
購買分析に効く!アソシエーション分析 第一回では、人工知能プログラミングの概要から入りました。今回は二回目であり、具体論の初回ということで、皆さんが日々の生活で少なからずお世話になっているであろう身近なデータを扱うことで、機械学習に対する親近感を持っていただけたらと考えて、まずはコンビニエンスストアなど商品明細POSデータに代表されるトランザクションデータを扱っていきたいと思います。できる限り実際の状況を意識しながら、探索問題の一つであるアプリオリアルゴリズムの応用、アソシエーション分析の基礎について解説していきます。 アソシエーション分析(別名:マーケットバスケット分析)は、90年代に考案された分析手法で、代表的なものにRakesh Agrawal氏らが1993年に執筆した論文「Fast algorithms for mining association rules」 [Agrawal,
MS&E334: Topics in Social Data (Spring 2022) Johan Ugander, Assistant Professor, MS&E Email: jugander [at] stanford Office location: Huang 357 Office Hours: by appointment Lecture hours: Fr 1:30-4:30p Lecture room: Thornton 110 Course Description In-depth survey of methods for the analysis of large-scale social and behavioral data. Particular focus on recent developments in preference learning. Co
Introduction: Technical Paper on LinkedIn's A/B Testing Platform XLNT is the end-to-end A/B testing platform used at LinkedIn to not only solve the day-to-day A/B testing needs across the company, but also sophisticated use cases that are prevalent in a social network setting. With all the lessons learned from using the platform, we decided to take an in-depth look at how we approach A/B testing a
さる2017年11月20日(月)、18:30~20:30 第5回目のFIT大学院のGlobal Fashion Management(GFM)コースのInformation Sessionがファーストリテイリング社の会議室をお借りして開催されました。例年通り、FITからはFIT大学院の長(Dean)であるMary Davis氏と学部長であるPamela Ellsworth氏が講師として参加。FIT大学院とGFMコースに関して詳しい紹介を行いました。 また、今回は当コースを卒業し東京の企業に勤務して活躍している平木裕子さんと留学経験が豊富でFITのファッションデザイン科でも学んだ経験がある前田舞子さんが、それぞれの留学体験談を披露し、これからFITへの留学を目指す人達にとってまたとない情報収集の機会となりました。 なお、このコースにはTOMODACHI-UNIQLO奨学金が用意されており、F
FITミュージアム ディレクター & チーフ・キュレーター ヴァレリー・スティール氏講演 「外国人が見る日本ファッションの誇るべき強み ― そのマーケティング方法は」 2010~11年にかけてニューヨークFIT美術館で『ジャパン・ファッション・ナウ』展を開催しました。来場者は6万5000人以上で、好評により会期を3ヶ月延長。ウエブ・サイトでは3万5000人以上が、総計で10万人以上が見たことになります。それだけ世界が、日本の文化とファッションに大きな関心を抱いている。日本企業は、もっとそこを突くべきです。 日本は千年以上にわたってファッションに携わって来ました。11世紀の平安京では「いまめかし」という、「目新しい」などの意味の言葉がいい意味で使われていた。清少納言は、人々がその季節で何色を着るべきかを知らなかった時に、いろいろと発言した女性です。 「わび・さび」は、審美的な「質素な、魅惑的
小池夏子氏さんは、広告代理店で5年以上勤務し、日本人と外国人両方の顧客を担当してきました。2013年の秋から、TOMODACHI-UNIQLOフェローとして、ファッション工科大学の修士課程グロ-バル・ファッション・マネジメントのプログラムに参加します。 TOMODACHI-UNIQLO フェローシップについて、こちらをご覧下さい FITでの小池夏子さんの体験 FITでの1年目は、予想していた以上に恵まれた時間となっています。GFMプログラム及びTOMODACHIイニシアチブそしてUS Japan Councilを通じて、世界中の多くの人々に出会い、新しい経験や機会を得ることができています。特に、春学期のパリでの10日間の集中セミナーでは、フランス、香港の大学院の生徒たちと先学期のNYセミナー以来の再会を遂げて、より深い関係を築くことが出来、大きな収穫となっていると感じます。それらを活かし、
安部政権は成長戦略の一環として、女性の活躍を後押しする環境整備を打ち出しています。従来に比べて大きな前進と言えます。しかし、女性の活躍は誰かから「与えられる」ものではありません。どんなに環境が整備されても、本人に強い意欲と実行パワーがないと挫折してしまいます。 だから一番肝心なのは女性自身のエンパワーメントです。仕事をしていく上で多少の障害ははねのける力と自信が必要だし、それがなければ身に付けること。それがあってこそ、組織の中で自分を生かしつつ、貢献していける道が見えてくるはずです。 私が自分自身をエンパワーしていくきっかけとなったのは3度の留学でした。最初は高校2年生の時、交換留学生で米ミネソタ州に行きました。出発前に母が仕立ててくれた洋服を着て学校へ行くと、友達に「Yoko, so different!」と言われるのです。「変わってるわね」とけなされたのだと思い、次の日は違う服を着てい
緒方貞子・元国連難民高等弁務官は朝日新聞の取材に応じ、「難民の受け入れくらいは積極性を見いださなければ、積極的平和主義というものがあるとは思えない」と話し、難民受け入れに慎重な日本政府の姿勢を改めるべきだと訴えた。 日本では昨年、5千人が難民申請をしたが、昨年以前に申請されたものを含めて、昨年1年間に認定したのは11人だった。 1991年から00年まで国連難民高等弁務官事務所(UNHCR)のトップとして世界の難民問題に対処した緒方氏は「当時から日本に難民を受け入れてもらうのに苦労した。変わっていないのは情けない話だ」と指摘。「難民の受け入れは積極的平和主義の一部だ。開発援助も、底辺に届くようなものをどれだけやるかだ」と話した。 シリアなどからの難民については欧州だけでなく米国なども受け入れを表明している。これまで日本で難民申請をした約60人のシリア人のうち、日本政府が難民と認定したのが3人
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