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Pythonと画像処理に関するxiangzeのブックマーク (5)

  • NumPyで画像処理 | mwSoft

    NumPyで画像処理 概要 実践 コンピュータビジョンを読んで、出てきたサンプルコードを試したりいじったりする企画、その1-3。 NumPyを利用した画像処理。画像の表示にはMatplotlibを利用。配列に対して効果を加えることで画像にどういう変化が出るかを見るのは、やっていてけっこう楽しい作業。 NumPy, Matplotlib, Pillowは既に利用可能になっているものとする。 画像の読み込みと表示 foo.jpgという名前で適当な画像ファイルを置いておく。 # 必要なものをimport from PIL import Image import numpy as np from matplotlib import pylab as plt # 画像の読み込み img = np.array( Image.open('foo.jpg') ) # 画像の表示 plt.imshow( i

    NumPyで画像処理 | mwSoft
  • Jupyter Notebook Viewer

    Total variation in-painting¶Grayscale Images¶A grayscale image is represented as an $m \times n$ matrix of intensities $U^\mathrm{orig}$ (typically between the values $0$ and $255$). We are given the values $U^\mathrm{orig}_{ij}$, for $(i,j) \in \mathcal K$, where $\mathcal K \subset \{1,\ldots, m\} \times \{1, \ldots, n\}$ is the set of indices corresponding to known pixel values. Our job is to i

  • Compressive sensing: tomography reconstruction with L1 prior (Lasso)

    Compressive sensing: tomography reconstruction with L1 prior (Lasso)# This example shows the reconstruction of an image from a set of parallel projections, acquired along different angles. Such a dataset is acquired in computed tomography (CT). Without any prior information on the sample, the number of projections required to reconstruct the image is of the order of the linear size l of the image

  • scikit-image: Image processing in Python — scikit-image

    scikit-image is a collection of algorithms for image processing. It is available free of charge and free of restriction. We pride ourselves on high-quality, peer-reviewed code, written by an active community of volunteers. If you find this project useful, please cite: [BiBTeX] Stéfan van der Walt, Johannes L. Schönberger, Juan Nunez-Iglesias, François Boulogne, Joshua D. Warner, Neil Yager, Emmanu

  • video4log Xヶ所村

    とりあえず雑な楽器はコチラです。 上のリンク先の楽器はJavaで楽器を製作する行為を簡易にしてくれるライブラリjMusic利用しています。 この楽器はサインウェーブの周波数をユーザがスライダーをいじることで変化させるもの。ただし、リアルタイム楽器のJavaアプレットを製作するのにjMusicは、すこし戸惑う部分もあるので、最もシンプルと思われる楽器を製作しながら考察してみたり、しなかったり。 製作する際に、最低でも3つのクラスを作ることになる、大雑把に言うと。 1.GUI(Applet継承) 2.コントロール部(RTLineを継承) 3.楽器(Instrumentを継承) 3番の楽器はドラムやベースとか複数のクラスになる場合もあるでしょう。1番はJAppletを継承したり、SwingのGUIにしたりとかできるが今回は割愛。そもそもjMusicはリアルタイム処理を念頭に作られてなかった

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