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The finite element method is a very versatile method for any kind of boundary value problem. It was first extensively used in engineering as a tool for structural analysis, but it can also be used for heat flow, fluid and electrodynamical simulation to name some fields. The underlying principle (as the name implies) is the discretization of the domain of interest into simple connected elements lik
スプライン補間があんまり混雑な計算になってしまうので いろいろ探してたら「Catmull-Rom 補間」なるものを知りました。 function CatmullRom(p0:Number, p1:Number, p2:Number, p3:Number, t:Number):Number { var v0:Number = (p2 - p0) / 2; var v1:Number = (p3 - p1) / 2; var t2:Number = t * t; var t3:Number = t2 * t; return (2 * p1 - 2 * p2 + v0 + v1) * t3 + ( -3 * p1 + 3 * p2 - 2 * v0 - v1) * t2 + v0 * t + p1; } t には 0.0 から 1.0 の係数が入ります。 p0 から p3 間にある点、p
点Pから三角形の頂点A,B,CへのベクトルをそれぞれPA,PB,PCとすると、 行列式|PA PB|、|PB PC|、|PC PA| の符号がすべて正ならば、点Pは三角形の内部にある。 (A,B,Cの順番が逆周りなら、符号がすべて負のとき点Pは三角形の内部にある。) それを応用したデモ。 (三角形の内部にある点は赤くなっているはず) package { import flash.display.*; import flash.geom.*; import flash.events.Event; [SWF(width="500", height="500", backgroundColor="#ffffff")] public class Main extends Sprite { public var vertexes:Array; private var balls:Array; pub
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