A Quite Interesting playlist of all our favourite festive clips, for all the Christmas code-crackers out there
![A Very QI Christmas](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/92e9dc0d206de1760ba764356ccd292eb7f865db/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FVl-zqGd6qSc%2Fhqdefault.jpg%3Fsqp%3D-oaymwEXCOADEI4CSFryq4qpAwkIARUAAIhCGAE%3D%26rs%3DAOn4CLD6ALID1bqKq5veSNlXNdt2eGyhEw%26days_since_epoch%3D19916)
The driving force behind the increasing popularity of massive open online courses (MOOCs) is that they provide — as the term defines it — open access to a massive online audience. Anyone with an Internet connection who wants to learn, can. Whether you’re rich or poor, living in a New York City high-rise or a remote Nepalese village, MOOCs promise to level the higher education playing field. The qu
冒頭の写真は、アレックス・カーさんが著書『ニッポン景観論』(集英社新書)の中で使った、日本の「景観テクノロジー」とヴェネツィアの町をモンタージュしたものです。 添えられたキャプションのブラックユーモアに、思わず笑ってしまいます。 ……しかし、笑った後に一抹の疑問にとらわれないでしょうか。 日本にはすばらしい歴史的遺産や文化が各地にあります。それらは21世紀の有望産業といわれる「観光業」を支える資源であり、世界に比肩する大いなる資産(レガシー)です。それなのに、現実ではこのモンタージュのような「景観工事」がいたるところで繰り広げられ、その価値を損なっています。 アレックスさんのユーモラスで辛辣な視点から浮き彫りになる、日本の景観が抱える問題点とは何か。それに対する有効な処方箋とはどういうものか。日本の都市とコミュニティについて、多くの取材を手がけてきた清野由美さんが聞き手になって、それらを探
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く