Bandcamp CEOのEthan Diamond、HAUS Of ALTR主宰のMoMa Ready、ジャーナリストのMiles Boweの3人に、アンダーグラウンドミュージックに変化を起こしているオンラインレコードストアについてMatt McDermottが話を聞いた。
Images are integral to the way we appreciate sound; a great cover sets a mood, and puts you in the right headspace to appreciate the sonics behind the sleeve. We approach the illustration and photography we publish from the same angle: How well does it communicate the sound of the music? Does it convey something about this artist, or this scene, that enhances the way we understand it? One of the b
前回、冒頭のイントロダクションを翻訳したところ、結構な数のアクセスがあったから、個別アーティストの紹介も翻訳しようと思う。と思って、やったところ結構なボリュームがあり、なかなかこのライターさん良く聴き込んで日本の音楽シーンも深くしっており、時間がかかりました。とりあえずはKawaiiシーンで一番重要な最初の3アーティスト、Snail's House、Yunomi、YUC'eの方を訳したので以下で公開します。 元記事はこちら daily.bandcamp.com Snail’s House ショパンやスライ&ザ・ファミリー・ストーンが別け隔てなく流れるような音楽一家で育った氏家は、家をよく空ける父親から様々な楽器を譲り受けたそうだ。「だけど、僕はそれらを演奏することはなかった」と彼は言う。「2011年、上原ひろみを聞くまでは、自身の音楽を作ることを試さなかったんだ。」彼は自由時間に音楽室を利
SCENE REPORT Eight Kawaii Artists Using Grotesque Sounds to Redefine “Cute” Japanese Music By Patrick St. Michel · March 23, 2018 YUC'e Few Japanese concepts have spread as far globally as “kawaii.” The word—roughly translated to mean “cute,” but technically referring to a child-like, downright pitiable type of adorableness—often hovers around Japanese cultural exports, from cartoons to clothes. J
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く