タグ

大友良英に関するfeather303のブックマーク (2)

  • Yoshihide Ōtomo – Amachan Theme: New music from Japan

    From Clear and Refrshing, one of our team of experts bringing you the best new music from around the world: Experimental and free jazz titanŌtomo has recently been attracting some unexpected mainstream recognition Yoshihide Ōtomo's name will ring a bell for anyone who has dabbled in experimental Japanese music from the ‘90s. A pioneer in noise and free jazz, Ōtomo’s name can be placed alongside ot

    Yoshihide Ōtomo – Amachan Theme: New music from Japan
    feather303
    feather303 2014/01/14
    "The performance was a fantastic finale to an extraordinary year for Ōtomo, who received significant mainstream attention for providing the theme song and score for the extremely popular NHK daytime drama, Amachan."
  • 【あまちゃん音楽マメ知識74】地元に帰ろう制作詳細 - 大友良英のJAMJAM日記

    地元に帰ろう制作詳細 今日の放送、「地元に帰ろう」歌詞のある部分はほぼ全貌出ました。(もっと全貌知りたい方は「あまちゃん 歌のアルバム」をチェックしてくださいね) 作詞はもちろん宮藤官九郎。作曲、全体像はほぼSachiko Mが、わたしは朝礼やお寿司のパートや、ラストの歌い上げからサンバパートを担当してます。ストリングアレンジと間奏は江藤直子です。ちなみにサンバパートは、脚にもないのに、演出から頼まれてもいないのに、なんだか、あのままで終わりたくないなと思って、勝手につけちゃいました。 最初にできたデモでは太巻マジックでロボットボイスになってたのに・・・って突っ込みありそうですが、え〜〜と、多分リリースは結局、そのままの声になったという設定なんだと思います。正直、みんな全然歌うまくないです。でも、このまんまがいいと思いました。今時は機械で簡単に音程修正できますが、宮藤官九郎さん、Sach

    【あまちゃん音楽マメ知識74】地元に帰ろう制作詳細 - 大友良英のJAMJAM日記
    feather303
    feather303 2013/09/05
    **サンバパートは、脚本にもないのに、演出から頼まれてもいないのに、なんだか、あのままで終わりたくないなと思って、勝手につけちゃいました。**/劇中でサンバのパートにハイサイが乗っかるのが素晴らしかった。
  • 1