Google は、20 年以上前に日本で Google 検索の提供を開始しました。それ以来、常により良い体験となるよう機能をアップデートしてきました。AI と機械学習の進歩により、Google の検索システムはこれまで以上に人間の言語を理解することができるようになりました。そして本日より、国内で Google 検索の新機能として生成 AI による検索体験 (SGE -Search Generative Experience) の日本語版の試験運用を開始します。 Search Labs に Google アカウントを登録することで、デスクトップの Chrome ブラウザと スマートフォンの Google アプリ( Android および iOS )でご利用いただけます。 生成 AI による検索の進化生成 AI の新たな技術進歩により、検索エンジンの更なる可能性を再考することができ、新しいタイ
オンライン広告は、ユーザーにとって複雑で管理できないものである必要はありません。Google 検索でレシピを探すときも、YouTube でハウツー動画を試聴するときも、オンラインで目にする広告に対して、ユーザー自身がそれを管理できるようになるべきです。 本日、Google はマイ アド センターの提供を世界中で開始し、Google 検索、YouTube、Discover に表示される広告を管理できるようになりました。また、デリケートな広告を制限したり、パーソナライズド広告に使われる詳細な情報を確認することもできます。 興味や関心が反映された広告 マイ アド センター は、Google のサイトやアプリでの広告体験をより自由に管理できるように設計されています。Google にログインすると、検索、YouTube、Discover に表示された広告から直接マイ アド センター にアクセスでき、
Measurement is the bedrock of digital advertising. Accurate measurement relies on robust tagging to help you reach people who have visited your website or app. It also serves as the foundation of a privacy-centric measurement strategy revolving around information people agree to share with you, so-called consented, first party and modeled data. It’s critical that advertisers have durable, sitewide
In today's measurement landscape, businesses need to navigate new challenges to understand the complex, multi-platform journeys of their customers — all while prioritizing user privacy. Two and a half years ago, we introduced Google Analytics 4 to address these evolving measurement standards and help businesses succeed. Google Analytics 4 has the flexibility to measure many different kinds of data
現在、YouTube の動画広告、Google 検索のショッピング広告、ディスプレイ広告など、多岐にわたる Google の広告フォーマットが存在しています。そして、人々の広告への関心は、さらに高まりを見せています。そこで Google では、広告が表示された理由をユーザーが理解し、興味のない広告を非表示にできる「About this ad(この広告について)」などの機能開発を進めてきました。 また、2021年5月に日本で 「広告主様本人確認プログラム」 を導入しました。このプログラムでは、広告主による事業内容、所在地、販売・宣伝する製品に関する情報の提出が必須となりました。このような情報の透明性を確保することによって、利用者の皆様は、広告を掲載している企業について詳しく知ることができます。また、広告エコシステムにおいて信頼できる広告主を見分けることができるようになり、身元を偽装する悪意あ
A year ago, we introduced the new Google Analytics to help you meet the challenges of an evolving measurement landscape and get better ROI from your marketing for the long term. Google Analytics 4 properties offer privacy-safe solutions to measure the customer journey, machine learning to predict outcomes and automate the discovery of insights, and easy activation of those insights in Google’s adv
Today, we’re sharing the latest on the Privacy Sandbox initiative including a timeline for Chrome’s plan to phase out support for third-party cookies. While there’s considerable progress with this initiative, it's become clear that more time is needed across the ecosystem to get this right. The Privacy Sandbox initiative aims to create web technologies that both protect people’s privacy online and
あらゆる言語で、あらゆる話題に関する情報を、何十億もの人々が簡単に入手できる現代のインターネットの姿を、その経済基盤である広告無しに想像することは難しいでしょう。一方で、利用者にとって意味のある関連性の高い広告を表示するため、デジタル広告業界が企業努力を続けたことで、主にサードパーティ Cookie を通じて収集された個別の利用者に関する情報が多数の企業によって活用される結果となりました。これがデジタル広告業界全体への不信にもつながり、実際、Pew Research Center の調査によれば 72% もの人々が、オンラインでの行動の多くが広告主、テクノロジー企業やその他の企業によって追跡されていると感じており、81% の人々は、データ収集によって引き起こされる潜在的リスクはそのメリットを上回ると感じています。このようなデジタル広告に対する個人のアイデンティティに関する情報の利用方法やプ
Director of Product Management, Ads Privacy and Trust It’s difficult to conceive of the internet we know today — with information on every topic, in every language, at the fingertips of billions of people — without advertising as its economic foundation. But as our industry has strived to deliver relevant ads to consumers across the web, it has created a proliferation of individual user data acros
Gmail、Google ドライブ、Google フォトは、世界の数十億人のメール、ドキュメント、写真、動画などを安全に保存して管理するお手伝いをしています。そして今、かつてないほど多くのコンテンツがアップロードされており、Gmail、ドライブ、Google フォト全体で、1 日 にアップロードされるデータの容量は 430 万 GB 以上にのぼります。 今後増え続ける需要に対応し優れたストレージの利用体験を継続して提供するためストレージポリシーの変更を行います。本変更は、Google フォトと Google ドライブ(Google ドキュメント、スプレッドシート、スライド、図形描画、フォーム、Jamboard ファイル)に適用されます。さらに 2 年以上使用されていないアカウント 及び、2 年以上ストレージ制限を超えた状態が続いているファイルについても、新しいポリシーを本日公開します。これ
Millions of businesses, large and small, rely on Google Analytics to understand customer preferences and create better experiences for them. With more commerce moving online and businesses under increased pressure to make every marketing dollar count, insights from digital analytics tools are even more critical. But with major shifts in consumer behavior and privacy-driven changes to longtime indu
With so many people around the world turning to online shopping this year, advertisers need to measure how effective their digital campaigns are at driving online sales. What’s more, data-protection authorities in Europe may now require many businesses to obtain consent from users on their digital properties for activities related to advertising and/or analytics—impacting advertisers’ understandin
Google Analytics helps you measure the actions people take across your app and website. By applying Google’s machine learning models, Analytics can analyze your data and predict future actions people may take. Today we are introducing two new predictive metrics to App + Web properties. The first is Purchase Probability, which predicts the likelihood that users who have visited your app or site wil
Given the current environment, many businesses are shifting how they're communicating and interacting with their customers and are turning to videos to make and maintain connections. For businesses who don’t have resources to create videos from scratch, Video Builder can help. It’s a free beta tool that animates static assets—images, text and logos—with music from our library. You can choose from
People expect to interact with businesses when and how they like, such as browsing a brand's website to research a product and then purchasing it later using the brand's app. Getting insight into these cross-platform journeys is critical for businesses to predict customer needs and provide great experiences—but it can be very challenging. Currently, many businesses measure app engagement with Goog
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く