Sprite of a television set (center) resized using simple nearest-neighbor scaling (left) and the 2xSaI interpolation algorithm (right) Comparison of common pixel art scaling algorithms. View in full resolution to see the differences. Pixel art scaling algorithms are graphical filters that attempt to enhance the appearance of hand-drawn 2D pixel art graphics. These algorithms are a form of automati
ピクセル拡大アルゴリズム全般について知りたい場合は、英語版 Wikipedia の Pixel-art scaling algorithms を参照。 CAPCOM Super Street Fighter II Turbo HD Remix (2008 年) 元の絵を拡大して使うのではなく全て新規描き下ろし。今回の趣旨からは外れているが事例として紹介。 スプライト枚数が少ないゲームだからこそ使えた手法ではないだろうか。 残念なことに製品版は制作効率の関係でグラフィックが大幅に簡略化されている。 絵の繋ぎに対する配慮がないのでアニメーションがガタついてしまっている。 MARVEL VS. CAPCOM 2 (2009 年) HD 機へ移植する際に各種フィルター機能が搭載された。 classic はフィルターなし、smooth は 2 倍、crisp は 3 倍のバイリニアフィルターとのこと
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