サクサク読めて、アプリ限定の機能も多数!
トップへ戻る
やる気の出し方
ncase.me
Accessible Transcripts As one page: If you'd like to help translate this comic, click here to see what translations have already been done! If your language hasn't been done yet, send a Pull Request to that repo with your translated comic, or send it to . Thank you! 💖 Download this comic as a .zip! Sources: DP-3T, TCN Protocol, Ferretti & Wymant et al CC0/Public Domain By Nicky Case (site · patre
Sir Isaac Newton was pretty sure he was a smart cookie. I mean, after inventing calculus and a theory of gravity, he should be clever enough to do some financial investing, right? Anyway, long story short, he lost $4,600,000 (in today's dollars) in the nationwide speculation frenzy known as the South Sea Bubble of 1720. As Mr. Newton later said: “I can calculate the motion of heavenly bodies, but
アイザック・ニュートン卿は、自分が賢い 人間だと信じていた。微分積分学や重力理論 を発明(inventing)したのだから、金融投資(investing) ができるくらい賢いはずだよね?まぁとにかく、短く まとめると、1720年 に起こった南海泡沫事件という全世界 的な投機ブームで、彼は(現在の価値で)$4,600,000を失ったんだ。 後にニュートンはこう言った。 “私は天体の動きを計算することはできるが、 人々の狂気については計算できない” 彼のために勉強しよう これまで市場、制度、民主制全体は 何度もおかしくなってきた。— 群衆の狂気だ でも君が人間に失望していたときですら、 ハリケーンが起きれば、みんなで協力してきたし、 コミュニティは問題を解決してきた。人々はよりよい 世界のために戦ってきた。— 群衆の英知だ! しかしなぜ 群衆は狂気に向かったり 賢くなったり するのだろうか。
Consider the paintbrush: simple enough for a child, complex enough for an Old Master. That's what any artistic tool should strive for, and the art of programming deserves a tool that's more creative, more alive. Joy.js is a tool for making tools like that. EASY & EXPRESSIVE With regular coding: tweak a number, compile, see the result seconds later, tweak again, repeat 'til bored. With Joy.js: chan
an interactive guide to the game theory of why & how we trust each other
“Fireflies” Like Christmas lights gently floating in midair, fireflies always add a little bit of magic to the forests they live in. But some firefly species add even more magic. In Southeast Asia, if you go out to the riverbank deep in the night, you'll be treated to this stunning lightshow – courtesy of the Thailand firefly: A whole mangrove forest, lighting up all at once, plunging into darknes
In a world filled with ever-more-complex technological, sociological, ecological, political & economic systems... a tool to make interactive simulations may not be that much help. But it can certainly try. It's the ancient, time-honored way of learning: messing around and seeing what happens. Play with simulations to ask "what if" questions, and get an intuition for how the system works!
Hi, I'm Nicky! I make shtuff for curious & playful folks. Wanna know when I make new shtuff? Well, the algorithms would rather show you mental-health-eroding clickbait, so let's get around 'em with...
Simulate the world. In emoji.
NEUROTIC NEURONS: AN INTERACTIVE EXPLANATION Neurons only skims the surface of psychology/neuroscience, so if you want a deeper dive, do check out this Crash Course video on conditioning, and these Wikipedia articles on Hebbian Learning and Anti-Hebbian Learning. But the most important concept I wanted to introduce here was exposure therapy, which is part of Cognitive Behavioral Therapy. CBT is ba
これは個人のどうということのない選択が刺々しい世界を作ってしまうこともあるというお話です。 このかわいい形たちは、5割が三角形、5割が四角形で、10割の皆が形にちょっとしたこだわりを持っています。 でもほんのちょっとだけですよ。 本当のところは、どの形も多様性のある仲間が周りにいて欲しいと思っているのです。 あなたが動かせるのは、すぐそばのお隣さんが気に入らないために不幸せな顔をしている形だけです。 一旦お隣さんの問題がなくなれば、あなたはその形がお隣さんがが気に入らなくなって不幸せになるまで動かせません。 ここでは以下のごく単純なルールが一つだけあります。 「自分と同じ形をした仲間が、すぐそばのお隣さんのうち1/3未満しかいなくなった時には、自分もよそを探して引っ越しします。」 これって、どうってことはないですよね? どの多角形も程よく混ざり合ったご近所が良いと思っているのですから。 彼
This is a story of how harmless choices can make a harmful world. These little cuties are 50% Triangles, 50% Squares, and 100% slightly shapist. But only slightly! In fact, every polygon prefers being in a diverse crowd: You can only move them if they're unhappy with their immediate neighborhood. Once they're OK where they are, you can't move them until they're unhappy with their neighbors again.
Hello! Today, I will show you how to make something like this: (move your mouse around in the box below) This effect is used in my open-source indie game, Nothing To Hide. It's also found in many other 2D games, like Monaco, Gish, and if this tutorial does its job... maybe your next game! I will show the steps & mistakes I personally made while learning how to create this effect. First, some boile
このページを最初にブックマークしてみませんか?
『It's Nicky Case!』の新着エントリーを見る
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く